کد خبر: ۷۳۷۱۱

حکیم مهر: فرماندار دنا در اولین جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه های دام بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، نخستین جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه دام به ریاست فرماندار شهرستان دنا و با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری دنا  تشکیل شد.

«درخشان زاده» فرماندار شهرستان دنا گفت: با توجه به اهمیت کشتارگاه های دام در تضمین سلامت انسان و کیفیت گوشت و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام جلسه ساماندهی امور کشتارگاه‌های دام شهرستان بمنظور  بررسی مشکلات آنها  تشکیل می‌شود.

درخشان‌زاده ضمن تاکید بر تجهیز و بهسازی کشتارگاه های دام اظهار کرد: رفع نواقص و مشکلات مطرح شده توسط دامپزشکی در راستای امنیت سلامت مردم در حوزه غذا بسیار حائز اهمیت است که شایسته است شهرداران در فرجه زمانی چند‌ روزه نسبت به رفع این نواقص اهتمام جدی ورزند و با سرمایه گذاران خصوصی برای صنعتی کردن کشتارگاه‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اولویت بندی نواقص کشتارگاه ها و رفع آنها و جلوگیری از ذبح غیرمجاز دام خارج از چرخه کشتارگاه گفت: کمیته ای متشکل از دادستانی، دامپزشکی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی در خصوص کشتارهای غیرمجاز در حاشیه برخی از شهرهای استان تشکیل و در کمترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی این قصابان به منظور هدایت دام های خود به سمت کشتارگاه ها اقدام تا این معضل بهداشتی برطرف شود.

فرماندار دنا بر تشکیل جلسات به صورت ماهانه تا رسیدن به حصول نتایج قابل قبول تاکید کرد و گفت: سه مقوله بهسازی و تجهیز ساختمان ها ، سیستم دفع فاضلاب و  بهسازی خودروهای حمل گوشت می بایست از اولویت های کاری شهرداران بوده و در این راستا از نظرات کارشناسان بهداشتی دامپزشکی، مرکز بهداشت و محیط زیست بهره گیرند.

در ادامه شهرداران و سایر اعضا، گزارشی از رفع نواقص موجود در کشتارگاه ها و نقطه نظرات و برنامه های خود در خصوص بالا بردن کیفیت کشتار دام و بالا بردن ضریب بهداشتی ارائه کردند.

  

نظر شما
ادامه