کد خبر: ۷۳۷۲۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

حکیم مهر: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد از عدم تعیین به موقع تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲، گفت: پیشنهادمان این است که هیات وزیران افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌ها را که مصوب شورای عالی بیمه سلامت است، مصوب کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی سالاری» درباره آخرین وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲، گفت: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی در شورای عالی بیمه سلامت، ۶۰ درصد افزایش گلوبال و کلی تعرفه‌ خدمات پزشکی بود. زیرا گزارشاتی داشتیم مبنی بر اینکه تورم بالای ۵۰ درصد بوده و این موضوع را مردم در حوزه‌های مختلف لمس کردند. حال باید توجه کرد که بخش فنی حوزه سلامت وسیله محور است و وسایل نیز به قیمت ارز وابسته‌اند که امسال هم ارز افزایش قیمت بالایی داشته است. در عین حال در زمینه اجاره‌بها و خرید مطب، افزایش هزینه داشتیم که این افزایش هزینه‌ها در حوزه سلامت بیش از متوسط تورم بوده است و بر همین اساس سازمان نظام پزشکی پیشنهاد افزایش گلوبال تعرفه‌های پزشکی به میزان ۶۰ درصد را ارائه داد.

موافقت شورای عالی بیمه سلامت با افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی

وی افزود: منتها این پیشنهاد در شورای عالی بیمه سلامت تعدیل شد و به افزایش ۴۰ درصدی رسید و اکثر بیمه‌ها هم افزایش گلوبال ۴۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی را پذیرفتند. علی‌رغم اینکه بیمه‌ها خریدار خدمت هستند و سازمان نظام پزشکی فروشنده خدمات است و می‌توان گفت که ترکیب فروشنده خدمت نسبت به خریدار خدمت در شورای عالی بیمه یک به هشت بوده، اما حتی خریداران خدمت هم معترف بودند که افزایش کمتر از ۴۰ درصد تعرفه‌های پزشکی، باعث می‌شود که کمیت و کیفیت خدمات سلامت کاهش یابد.

سالاری همچنین گفت: در نهایت پیشنهاد افزایش گلوبال ۴۰ درصدی تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصویب و در آبان ماه سال قبل به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. در این بخش تخلفی اتفاق افتاد؛ اولا رقم تعرفه طبق قانون باید تا قبل از سال جدید اعلام شود. زیرا تمامی مراکز و مطب‌ها دارند با قیمت‌ها و هزینه‌های جدید کار می‌کنند. با حقوق پرسنلی، اجاره و ... جدید کار می‌کنند، اما متاسفانه بیش از چهار ماه بحث تعیین افزایش تعرفه نگه داشته شده و از طرف دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان برنامه و بودجه افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌ها را به ۳۰ درصد تقلیل داده و به هیات وزیران ارسال کرده است. چرا عدد اعلام شده از سوی ۹ سازمان و نهاد در شورای عالی بیمه را ۱۰ درصد کم کرده و به هیات وزیران ارسال می‌کنند؟

سالاری تاکید کرد: دولت وظیفه دارد به عنوان اساسی‌ترین و پایه‌ترین حقوق شهروندی، سلامت مردم را تامین و نگرانی‌ها را در حوزه سلامت رفع کند. بر این اساس پیشنهاد ما این است که سهم سلامت از تولید ناخالص ملی، سهم هر ایرانی را از درآمد کلی کشور در بخش سلامت افزایش داده، بیمه‌ها را تقویت کرده و پرداختی بیمه‌ها را به ارائه دهندگان خدمات سلامت بهتر کنند تا پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت ثابت بماند.

انتقاد سازمان نظام پزشکی به افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی

وی با بیان اینکه افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌ها غیرمنطقی بوده و سازمان نظام پزشکی قطعا نسبت به آن منتقد است، گفت: امیدواریم دولت برای این موضوع چاره‌جویی کرده چون می‌تواند منجر به افزایش تورم پنهان در حوزه سلامت شود، در عین حال باید به فوریت در زمینه تعرفه‌های پزشکی تصمیم‌گیری کرد؛ چراکه در حال حاضر همکاران ما دارند به نرخ سال ۱۴۰۱، ارائه خدمت می‌کنند که واقعا دشوار است و بعد از آن هم آشفتگی نرخ‌گذاری و هرج و مرج رخ داده و در نهایت باعث می‌شود که وحدت رویه و نظم این حوزه از بین برود. بنابراین پیشنهاد ما این است که هیات وزیران همان ۴۰ درصد مصوب شورای عالی بیمه سلامت را مصوب کنند.

سالاری گفت: اگر افزایش مناسب و بر اساس واقعیت را برای تعرفه‌های پزشکی در نظر نگیرند، انگیزه‌ها کم می‌شود. در حال حاضر می‌پرسیم که چرا مهاجرت پزشکان زیاد شده، چرا صندلی‌های تخصص و فوق‌تخصص خالی مانده است و... همین موارد علت این اتفاقات است. در عین حال عدم افزایش مناسب تعرفه‌های پزشکی منجر به افزایش تورم پنهان در این حوزه می‌شود. به عنوان مثال وقتی به پزشکی بابت عمل جراحی آپاندیس در بیمارستان دولتی ۲۰۰ هزار تومان داده می‌شود، ممکن است که این چنین ارقامی باعث بی‌انگیزگی پزشک برای ارایه خدمت شود، دیر به محل کار آید و به موقع سر عمل حاضر نشود یا اینکه پول زیرمیزی بگیرد و پرداخت‌ها به طرق دیگر انجام شود. بنابراین اراده و انگیزه ارائه خدمت از بین می‌رود.

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
7
دیگه بااین حقوق ها هم یک ویزیت پزشک عمومی هم نمیتونیم بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
بهتر اگر ارزان هم بود نباید می‌رفتی چون چیزی سرشان نمیشود به هم پاس میدهند و مریضتر میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
1
1
تازه پیشنهاد شده ! کو عمل؟ تازه مگه دامدار از نظام دامپزشکی دستور میگیره فعلا که هیچکس از نظام دامپزشکی حساب نمیبره این برای اینه که خودشون هم گفتند در خبر این روزها از قول یکیشون هست که گفته به ما چه که دنبال عملکرد به قرارداد باشیم نقل قول: « نظام دامپزشکی نمی‌تواند به‌دنبال کارفرما یا مسئول فنی راه بیفتد که آیا قرارداد را بسته یا پشت‌پرده کمتر می‌گیرد یا بیشتر»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
3
2
وقتی کسی مریض بشه با اینکه می‌دونه بهبودی کلا از این مریضی های امروزی در کار نیست بخصوص با این پزشکان بیسواد که انگار دفعه اولشون هست اسم یک بیماری را میشنوند ، ولی از ناچاری بعد از مدتی مقاومت ، بعداً با هر پول ویزیت بالایی از این دکتر به اون دکتر میرویم شاید یکیشون نتیجه داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
اینها که منفی دادن یا خودشون پزشک هستند یا چه مریضی داشتن لابد جوونند شب جمعه زیادی پلو خوردن دل درد گرفتن رفتن دکتر خوبشون کرده یک سرم هم که بیشتر بلد نیستند به همه میزنند ، اگر مثل من سکته مغزی کرده بودند ۲۰ میلیون برای ۵ روز بستری در بیمارستان خصوصی گرفته بودند فقط سرم می‌زدند و ضد انعقاد میدادند که بدتر شدم و خونریزی مغزی هم کردم و فلج هستم بعد می‌فهمیدند پزشکی اینجا یعنی چی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
یادم رفت بگم ۲۰ میلیون هزینه ۴ سال پیش بود برای ۵ روز بستری در اتاق جمعی سرطانی ها بعلاوه مریضتر کردن بنده!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
3
اینگار فقط پزشکا تو این مملکت درس خوندن بقیه هم همه احمقن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
3
ویزیت پزشک متخصص حتی با افزایش ۴۰ درصدی که ۱۵۰ تومان میشود ، ۳ دلار در بخش خصوصی است که هیچ کجای دنیا مرسوم نیست . حتی در ترکیه در بیمارستان خصوصی ویزیت متخصص حداقل ۱۰۰ دلار است. مت در ترکیه هستم. می‌توانید یک سری به بیمارستان مدیکانا بزنید‌.
آیا پزشک با این وضعیت میمانند؟
آیا دیگر حتی پزشک هندی یا پاکستانی هم حاضرند به ایران بیایند و ویزیت ۲ دلار عمومی و ۳ دلار متخصص بگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
درآمد واقعی پزشک از مریض به تعداد و وقت گذاشتن در قبال تشخیص بیماری است و مهمتر از همه قدرت خرید و خرج و مخارج و موازنه دارایی ها و درآمدها با بقیه مشاغل است نه به ریال و دلار در همه جا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
همین ویزیت هم نسبت به کاراییشان از سرشان هم زیاده ، پول مفته که می‌گیرند و مریضتر هم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
معلومه پزشکان یا توی سایت دامپزشکی هم رخنه کرده اند و یا بعضی دامپزشکان خیال میکنند پزشک هستند یا پزشک می‌شوند مثلا میروند تخصص پزشکی میگیرند ، نه خیر جانم این رشته‌های کذایی که دانشکده پزشکی میگذارد به هیچ درد دامپزشک نمی‌خورد یکسری رشته بدون متقاضی است که میخواهند یکجوری پر شود و بودجه بگیرند و کاربرد علمی و فنی هم ندارد و همانطور که گفتم کار هم جز تدریس نیمه وقت که شاید تو دانشگاه آزادی جایی برایشان اگر پارتی داشتند پیدا شود با هزاران منت چه زمان تحصیل چه زمان تدریس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
1
حقوق کارگر 20درصد دکتر 40درصد همینطوری مردم تو تنگنا هستند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
4
دارو کمیاب و خیلی گران بود در اسفند ماه.وقتی به بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه میکنیم یا بستری می‌شویم دکتر بجای اینکه در بيمارستان مشکل مریض را حل کند می‌گوید یا در برگه ترخیص می‌نویسد مراجعه به مطب.در ضمن نسخه هم در برگه کاغذی بجای ثبت سیستم می‌نویسد که باید آزاد یا از مافیای دارو تهیه شود.
افزایش تعرفه ها کیلوئیه؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
1
ما هییییچ ما نگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
4
یک جوری میگن درآمد دکترها کمه انگار بقیه مردم پول پارو می‌کنند خجالت هم خوب چیزیه کشوری که یک عده تو سطل زباله دنبال غذا هستند از بی پولی حرف زدن زشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
0
مگه دکتر در این کشور خرج نداره؟؟ اجاره خانه ومطب و خرج تحصیل فرزند و‌نداره..موهاش رنگ دندوناش شده تا تخصص گرفته و یه مطب زده وشما حالاش را میبینی ولی سالهای جوانیش را که در کشیک و درس خوندن واسترس وانواع امتحان گذشته کسی ندیده کسیکه در کار آزاد بوده از ۲۰سالگی داره پول در میاره ... در ۵۰ ۶۰سالگی بازم شغل ازاداز نطر مادی ازش جلوهست چون با نرخ روز قیمت کالاهاش را بالا برده و ککش هم نگزدیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
این دکترها هم می‌رفتند فله گی بهتر بود لااقل اینقدر فخر نمیفروختند و پول از مریض نمی‌گرفتند و بدتر از همه مریض را که به امیدی دکتر میرود مریضتر نمیکردند ، ولی مسئله اینجاست که کارگری هم ازشون نیومده پس رفتن پزشکی
نظر شما
ادامه