کد خبر: ۷۳۹۲۵

حکیم مهر: مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد گفت: شماری از ماهیان در بند عبدل آباد این شهرستان تلف شدند که علت آن هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، خبرنگار ایرنا که برای بازدید از این بند خاکی در حوالی بجنورد رفته بود با مرگ تعداد زیادی از ماهیان مواجهه می شود که علت آن مشخص نبود.

برخی از مردم محلی می‌گویند که ورود آب‌های سمی از یکی از صنایع در جوار این بند باعث این موضوع شده و این حادثه در سال‌های گذشته هم سابقه داشته است.

«محمد خالقی» روز پنجشنبه در این باره اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو انجام اقدامات آزمایشگاهی میسر نیست در روزهای آتی نمونه برداری انجام و به دامپزشکی تحویل داده می شود.

خالقی با بیان اینکه ماهیان تلف شده از نوع پرورشی است افزود: بند خاکی عبدل آباد مربوط به آب های آزاد و طبیعت نیست و توسط بخش خصوصی اداره می شود.

مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد خاطرنشان کرد: این بند توسط سازمان جهاد کشاورزی ساخته و برای پرورش ماهی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست در حوزه طبیعی و آبگیرها دخالت دارد و در مکان های بخش خصوصی مسوولیتی ندارد با این وجود نمونه برداری از آب این بند انجام و پیگیری لازم انجام می شود.

مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد افزود: با توجه به اینکه ماهیان به وسیله تانکر حمل می شوند، تلف شدن شماری از آنان در حین جابه جایی و تخلیه در بند، غیرقابل اجتناب است البته بررسی های بیشتر برای علت این حادثه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بند خاکی روستای عبدل آباد در شهر حصار گرمخان از توابع بجنورد واقع است که این بند در زمستان از آب‌ رودخانه‌های اطراف ذخیره و در فصل‌های کم آبی برای تزریق به زمین‌های کشاورزی اطراف استفاده می شود.

این بند برای پرورش ماهیان به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

 

نظر شما
ادامه