کد خبر: ۷۴۳۷

حکیم مهر - دادستان سرخس در مشهد مقدس اظهار داشت: مجوزهایی که از سوی دامپزشکی به عنوان مجوز تقلبی شناخته شده بود جهت رسیدگی به موضوع به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شده است.
جواد وارسته شاکری گفت: این مجوزها از طرف برخی شرکت ها برای ترخیص محموله جو وارداتی از کشور قزاقستان ارائه شده بود که موارد توسط کارشناسان دامپزشکی شناسایی شد و تمامی آن ها به این مجموعه قضایی ارائه شده و موجود است و این دادسرا نیز تحقیقات قضایی را جهت بررسی اصالت این اسناد آغاز کرده است.
وی گفت: حتی اگر برای تمامی محموله یادشده نیز گواهی جدید ارائه و آنها  نیز ترخیص شوند مسئولین شرکت های واردکننده باید در برابر مقام قضایی و آنچه که به عنوان مجوز تقلبی ارائه نموده اند پاسخگو باشند.
در همین ارتباط، دکتر ناصر مرگان ازغدی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در خصوص 18 واگن از محموله های جو وارد شده به استان که برای آن ها مجوز تقلبی ارائه گردیده بود، با توجه به تفاوت های زیاد گواهی ارائه شده با نمونه گواهی های کشور مبداء، مراتب به مرجع قضایی ارجاع گردیده و پس از آن وارد کننده، ضمن قبول تلویحی مشکل بوجود آمده، نسبت به ارائه گواهی بهداشتی اصلی کشور مبداء، اقدام و طی نامه ای ارائه نموده است که موضوع به مرجع قضایی جهت تصمیم گیری اعلام گردیده است.
وی افزود: در خصوص 32 واگن محموله وارد شده که پس از 18 واگن به کشور وارد گردیده، متاسفانه واردکننده در ارائه گواهی بهداشتی و شماره کوتاژ گمرک از کشور مبداء که از ملزومات قانونی ترخیص کالای مذکور است، تاخیر داشته، ولی اخیرا با ارائه گواهی مذکور، اقدامات لازم در جهت ترخیص صورت گرفته است.
دکتر ازغدی گفت: تمامی مجوزهای تقلبی کشف شده به دادستانی سرخس ارجاع شده است و پرونده برای صدور رای نهایی دستگاه محترم قضایی همچنان مفتوح است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه