کد خبر: ۷۴۴۹۱

حکیم مهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولین دامپزشکی از مجتمع کشتارگاهی دناکوه یاسوج و واحد آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر جهانگیر شاهینی»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در معیت مسئولین دامپزشکی از بخش های مختلف مجتمع کشتارگاهی دنا کوه واقع در شهر یاسوج بازدید کرد.

درحاشیه این بازدید، «دکتر سید مختار رجایی فر»، مدیر کل دامپزشکی استان از ظرفیت‌های استان در حوزه دامپزشکی گفت و تاکید کرد: با توجه به مسئولیت های حاکمیتی نظارتی دامپزشکی و وجود قریب به هشتصد بیماری مشترک بین انسان و دام انتظار می‌رود در توزیع اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سهم دامپزشکی را به صورت ویژه مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که کشتارگاه صنعتی دام یاسوج یکی از چهار کشتارگاه برتر در سطح کشور با ظرفیت کشتار ۱۴۰۰ راس دام سبک و ۱۲۰ راس  دام سنگین در یک شیفت کاری عنوان کرد: با توجه به وجود کارشناسان و دامپزشکان حاضر در این مجتمع کشتارگاهی و انجام نظارت‌های عالیه بهداشتی قبل، حین و پس از کشتار و دقت نظر از مرحله ورود دام تا بسته بندی و ارسال به بازار مصرف این اطمینان داده می‌شود که گوشت مصرفی خانوارها با تاییدیه های بهداشتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می گردد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این کشتارگاه در استان، از خدمات ارزشمند مجموعه دامپزشکی در خصوص نظارت در راستای تامین امنیت غذایی ارتقای سطح بهداشت عمومی انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماری های دامی در استان قدردانی و قول مساعد داد در توزیع اعتبارات ضمن توجیه فرمانداران و اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، مجموعه دامپزشکی به صورت ویژه مدنظر قرار گیرند.

برنامه بعدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حضور در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از بخش‌های مختلف این آزمایشگاه و آشنا شدن با شیوه انجام انواع آزمایش ها و فعالیت های مختلف این آزمایشگاه در بخش های میکروبی، سرولوژی دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و آزمایشگاه  آنالیز خوراک دام بود.

حسن ختام برنامه برنامه دکتر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نشست با مدیرکل، معاونین، روسا و همکاران ستادی این اداره کل بود.

در این نشست صمیمی ابتدا مدیرکل دامپزشکی استان گزارش کوتاه از وضعیت نیروی انسانی، اعتبارات و ظرفیت های حوزه دام، طیور و آبزیان را ارائه و بر توجه ویژه مسئولین استان بویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه تخصیص اعتبارات و نگاه ویژه در خصوص جذب و بکارگیری نیروهای تخصصی و همچنین نیروهای خدماتی تاکید نمود.

دکتر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تبریک دهه کرامت از حضور در بین کارکنان دامپزشکی بعنوان قشر نخبه و تاثیرگذار جامعه ابراز خرسندی کرد و گفت: مجموعه دامپزشکی را در ابعاد علمی و تحقیقاتی بسیار قبول دارم و از میزان سختی کار و شرایط کاری این قشر زحمت کش آگاهی کاملی دارم.

وی ارتباط کاری دامپزشکی با سلامت و بهداشت عمومی جامعه را امری انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: علی رغم تلاش های شبانه روزی و بعضاً در ساعات پایانی شب شایسته است ضمن مستندسازی عملکرد، خدمات شایسته این قشر از جامعه بخوبی در جامعه انعکاس داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : امنیت غذایی با وجود تلاش و دامپزشکی معنی می یابد که در این راستا انتظار می رود شما عزیزان بعنوان کارکنان دامپزشکی چه در واحد اداری و چه در واحدهای فنی، مبشر و مفسر دستگاه اجرایی خود در جامعه باشید.

وی ضمن تایید مشکلات اعتباری حوزه دامپزشکی استان گفت: در سالجاری با همت مدیرکل دامپزشکی استان سعی خواهیم کرد قبل از برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانها، نشستی با فرمانداران، معاونین برنامه ریزی و کمیته برنامه ریزی هر شهرستان برگزار و مطالب مورد نظر بویژه تخصیص اعتبارات را مرور تا بتوان تصمیمات لازم در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب نمائیم.

وی ضمن تاکید بر استفاده بهینه از مسئولیت های اجتماعی اعتبارات نفت گفت: از ظرفیت همکاران عزیزم در ستاد استان و کشوری بمنظور گشایش در بودجه و اعتبارات دامپزشکی مدد خواهم گرفت تا شما عزیزان بتوانید با خاطری آسوده کار نظارت و کنترل بیماری های دامی و بویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام را رصد و پایش نمائید.

وی به کمبود نیروهای تخصصی و نیروهای خدماتی در همه دستگاه های اجرایی استان بویژه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: جذب نیرو در قالب طرح های شهید زین الدین، نیروهای طرح انسانی و خدماتی در حال پیگیری از مرکز می باشد که به محض تخصیص مجوزات، این مهم نیز در استان از طریق مجاری قانونی اجرا خواهد شد.

وی در پایان رضایت خداوند را منوط به کسب رضایت مردم عنوان کرد و گفت: سعی کنید در انجام امور، مردم و جامعه هدف خود را راضی و خشنود نگه دارید.

 


نظر شما
ادامه