کد خبر: ۷۴۵۸

حکیم مهر - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا...الحسین(ع)، نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت های عزاداری و برخی از شهروندان در دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی توسط دسته‌جات عزاداری، مساجد و تکایا جهت تهیه غذا برای عزاداران، به کلیه شهروندان محترم توصیه می‌گردد به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.
روابط عمومی دامپزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی و حسینه‌ها نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه نمایند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: کشتار دام ها اعم از سبک و سنگین تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بر کشتاردام در ایام مذکور، خاطرنشان ساخته: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه های شهرستان‌ها فعال بوده و کلیه شهروندان می‌توانند جهت نظارت بر سلامت دام کشتاری و نیز گوشت استحصالی در مشهد با شماره تلفن‌های 75-35-7250025 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه