کد خبر: ۷۴۸۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از وقوع تصادف منجر به جرح و در نهایت فوت یک رأس میش وحشی منطقه حفاظت شده بخش شراء همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جواد نوری‌اظهر» اظهار کرد: روز گذشته یک رأس میش وحشی برای رفع عطش از جاده مواصلاتی داخل منطقه حفاظت شده شراء در حال عبور بوده که متأسفانه یک دستگاه پژو پارس با این حیوان برخورد می کند.

وی افزود: در این حین یک خودروی عبوری دیگر از صحنه تصادف سوءاستفاده کرده و اقدام به ربایش این میش مصدوم که جان هم داشته، می کند و با وجود ممانعت راننده خودروی پژو، آن را در صندوق عقب ماشینش جای می دهد و متواری می شود.

نوری‌اظهر با بیان اینکه در نهایت محیط بان ها به صحنه حادثه می رسند و طی هماهنگی با پلیس ۱۱۰ ماشین دوم تحت تعقیب قرار می گیرد، ادامه داد: از طریق دوربین‌های کنترل سرعت، شماره پلاک به دست می آید و هویت فرد متواری احراز و به علت شکار غیرمجاز یک رأس میش وحشی دستگیر می شود.

وی با بیان اینکه تنها دست و پای میش در حادثه تصادف شکسته بود و اگر به موقع مورد مداوا قرار می گرفت، بهبود می‌یافت اما این فرد اقدام به سلاخی حیوان کرده بود، خاطرنشان کرد: این فرد همان زمان لاشه حیوان را تحویل پاسگاه محیط بانی شراء می دهد اما دیگر کار از کار گذشته و شواهد نشان می دهد که احتمالاً به تازگی زایمان کرده و بره ای داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اظهار کرد: لایحه قضایی برای شکایت از فرد مذکور با عنوان شکار و کشتن میش وحشی امروز به دادگستری همدان ارسال شد.

نوری‌اظهر با اشاره به اینکه شکار غیرمجاز از مناطق تحت مدیریت محیط زیست مشمول ضرر و زیان و جریمه می شود، یادآور شد: ضرر و زیان قوچ ماده ۲۵ میلیون تومان و میش سه برابر این میزان یعنی ۷۵ میلیون تومان است و جریمه شکار غیرمجاز بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
4
2
یعنی میش وحشی که دست و پایش شکسته قابل درمان و بازگشت به چرخه حیات وحش است!!؟ دیگه اوج غش بازی و پرونده سازی است!!! البته کار اون راننده که میش و ربوده و سلاخی کرده کار زشتی است که جای خود دارد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
قابل برگشت به طبیعت هم نباشه میشه با شرایط خاص نگهداری بشه کار درستی کردن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
1
1
دویست میلیون تومن جریمه و زندان در انتظار اون راننده است
نظر شما
ادامه