کد خبر: ۷۴۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک گاو سفید بزرگ با ثبت قیمتی استثنایی در یک حراجی به گران‌ترین گاو دنیا تبدیل شد. جالب اینکه رکورد قبلی گرانترین گاو دنیا هم به همین گاو سفید مربوط می‌شد!

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرادید، یک سوم از مالکیت این گاو نژاد نلور ۴ و نیم‌ساله به نام Viatina-۱۹ FIV Mara Imóveis به قیمت ۱.۴۴ میلیون دلار در یک حراجی در آراندوی برزیل فروخته شد.

با این قیمت، ارزش کل این گاو به رقم سرسام‌آور ۴.۳ میلیون دلار (بیش از دویست میلیارد تومان) رسید. نیمی از مالکیت همین گاو قبلاً در سال ۲۰۲۲ به قیمت حدود ۸۰۰ هزار دلار فروخته شده بود که آن زمان به خودی خود رکوردشکن بود.

فروش Viatina-۱۹ FIV Mara Imóveis نمایانگر ارزش واقعی نژاد اصیل نلور در برزیل است و نشان می‌دهد چطور برخی افراد حاضرند برای نمونه‌های ژنتیکی با کیفیت بالا هزینه کنند. این قیمت بالا در تمام بازار بین المللی گاو موج می‌زند و نشاندهنده ارزش این نژاد است و شهرت آن را در سراسر جهان تقویت می‌کند.

مشخصه‌ی نژاد گاوهای نلور، خز سفید و یک قوز گرد و گوشتالوی مشخص بالای شانه‌هایشان است. طبق گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهاما، این نژاد به طور طبیعی در برابر دماهای گرمتر مقاومت بالایی دارد که دلیل آن پوست شل و آویزان و داشتن غدد عرق دو برابر بزرگتر و ۳۰ درصد بیشتر از بسیاری از نژادهای اروپایی است.

این نژاد از هند نشات می‌گیرد و نام آن برگرفته از ناحیه نلور هند در ایالت آندرا پرادش است. در حال حاضر این نژاد یکی از مهم‌ترین نژادها در برزیل است و دلیل آن بنیه و توانایی رشد آن با علوفه بی‌کیفیت، به دلیل متابولیسم کارآمد آن است.

این نژاد گاو تولیدمثل راحتی هم دارد، چون ماده‌ها دهانه‌ی لگن پهن‌تر و دهانه رحم بزرگتری دارند و گوساله‌ها برای رشد تا بزرگسالی به کمک کمی از انسان نیاز دارند. نلورها به تعدادی از عفونت‌های انگلی هم مقاوم هستند، زیرا بافت پوست متراکم آن‌ها به حشرات خون‌خور اجازه نفوذ نمی‌دهد.

قیمت بالای این نژاد بخاطر همین ویژگی‌های مطلوب است. این نژاد به طور انتخابی، جهت تقویت این ویژگی‌ها با استفاده از لقاح مصنوعی پرورش داده می‌شود. فروش اسپرم نلور ۶۵ درصد کل بازار لقاح مصنوعی گاوها در برزیل را تشکیل می‌دهد و طبق گزارش گاردین از سال ۲۰۱۸، ممکن است هر دوز ۰.۵۵ میلی لیتری اسپرمِ باارزش‌ترین گاوهای نر ۵۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. حدود ۱۶۷۰۰۰۰۰۰ گاو نلور در برزیل وجود دارد که ۸۰ درصد کل گاوهای سراسر کشور را شامل می‌شود.



برچسب ها: گاو، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
1
4
عکس گاو ماده رو گذاشتین
از گاو ماده اسپرم میگیرن ؟
نظر شما
ادامه