
حکیم
مهر- محسن طاهرمیرزایی: از نظر رئيس نظام دامپزشکی استان تهران و رئیس هیات بدوی
انتظامی نظام دامپزشکی استان، اگر دانشگاهها مقداری روی بحث اخلاق حرفهای
دامپزشکی کار کنند، حجم زیادی از شکایات وارده به هیات بدوی انتظامی دامپزشکی کاهش
پیدا میکند. کمااینکه ریشه خیلی از مشکلات، بعضا به دلیل عدم تجربه و شناخت کافی
همکاران از مطبداری و نوع ارتباط با صاحبین دام کوچک است.»
«دکتر رامین سلامتی» در گفتوگو با حکیم مهر معتقد
است که اگر سازمان دامپزشکی قصد دارد بهعنوان متولی نظارت بر بهداشت عمومی، امر
نظارت به شکل بهینه انجام شود، ابتدا باید حقوق دامپزشکان و مسیر پرداخت را اصلاح نماید
و یا حداقل کاری که میتواند انجام دهد این است که پروانه واحدها را به مدت پروانه
مسئول فنی صادر نموده و یا در پروانه واحدها نام مسئول فنی بهداشتی قید شود که اگر
فعالیت آن مسئول فنی لغو شد، اعتبار پروانه هم باطل شود. در غیر این صورت هیچگونه
احتمالی برای اصلاح این امر وجود نخواهد داشت.
وی
تصریح میکند: «اگر مسئول فنی حجم وظیفه و مسئولیت خود را بداند، برای پرداخت حقوق
آن، جمع ضرایب هم مبلغی نیست. تصور کنید در کشتارگاهی که روزی پنج تا هفت میلیارد
تومان کشتار دام و تولید پروتئین دارد، چه حجم مسئولیتی برای مسئول فنی به وجود میآید.
آیا پرداخت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به مسئول
فنی در برابر قصور و مجازاتهایی که درصورت اشتباه ممکن است برای او به دنبال
داشته باشد، پول زیادی است؟ به نظر من حقوق و دستمزدها باید متناسب با ضریبی از
گردش مالی خود واحد باشد و واحدی که شبی هفت میلیارد تومان گردش میکند، باید یک
در هزار آن را بابت خدمات دامپزشکی بپردازد.»
حکیم
مهر: آقای دکتر، اعضای هیات بدوی انتظامی استان تهران شامل چه کسانی هستند؟
اعضای
هیات شامل بنده، دکتر محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران، دکتر کریمی نماینده
دادگستری، دکتر چرخکار از پیشکسوتان خوشنام و دکتر کبیر رئیس انجمن کلینسینهای
دام کوچک و متخصص و استاد دانشگاه هستند که بیشتر زحمات شورا هم با ایشان است.
حکیم
مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از وضعیت هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان
تهران چیست؟
همانطور
که مستحضر هستید، نظام دامپزشکی استان تهران قریب به ۲۰ درصد کل اعضای سازمان
نظام دامپزشکی را در خود جای داده است و از لحاظ جمعیت یکی از حساسترین استانهای
کشور محسوب میشود. به همین دلیل هیات
بدوی انتظامی، تبعات و مشکلات خاص خود را دارد و این مشکلات آن را از سایر استانها
متمایز میکند.
حکیم
مهر: آیا آماری در این خصوص دارید؟
ما
در استان تهران بیش از ۷۲۰۰ نفر عضو شامل دامپزشک
و سایر ردهها با پراکندگیهای مختلف داریم. همچنین بیش از ۴۵ بیمارستان، ۳۰۵ درمانگاه، ۸۴ داروخانه، ۱۸۴ نفر اشتغال به امور
درمانی یا همان مطب، ۲۴۹ همکار درمانی، ۳۵ آزمایشگاه، ۳۰ مرکز مایهکوبی فعال و
پنج مرکز تصویربرداری دامپزشکی داریم. همچنین تعداد ۲۸۹ قرارداد مسئول فنی
واحدهای مرغداری و دامداری در نظام دامپزشکی استان منعقد شده است.
در
بین بیمارستانهای دامپزشکی نیز یک بیمارستان اختصاصی اسب، دو بیمارستان عمومی، یک
بیمارستان اختصاصی طیور و سایر بیمارستانها نیر اختصاصی دامهای کوچک هستند. از بین
درمانگاههای دامپزشکی نیز ۲۸ درمانگاه عمومی، ۱۲ درمانگاه طیور، دو
درمانگاه آبزیان و یک درمانگاه ژنتیک است. لذا میتوان گفت که استان تهران از لحاظ
فعالیت، با هیچ استانی قابل قیاس نیست.
حکیم
مهر: بیشترین فراوانی شکایتهای رسیده به هیات بدوی انتظامی استان در چه حوزهای
است؟
بیشترین
پروندههایی که در هیات بدوی انتظامی مطرح میشود، در ابتدا راجع به موارد مرتبط
با فعالیت کلینیکهای دام کوچک به دلیل حجم زیاد مراجعات است و در مرحله بعد،
مربوط به مسئولین فنی بهداشتی است.
حکیم مهر: آیا راهکاری برای
کاهش شکایات از دامپزشکان دارید؟
درخصوص همکاران فعال در
حوزه دامهای کوچک لازم است که در دانشگاهها مقداری روی
بحث اخلاق حرفهای دامپزشکی کار کنیم، کمااینکه ریشه خیلی از مشکلات، بعضا به دلیل
عدم تجربه و شناخت کافی همکاران از مطبداری و نوع ارتباط با صاحبین دام کوچک است
که باعث این مشکلات شده است.
بعضی از مشکلات نیز به این
دلیل میان همکاران پیش میآید که اخلاق حرفهای را رعایت نمیکنند. بهعنوان مثال
همکار دامپزشک، بعضا به صاحب دام اطلاعاتی میدهد که باعث میشود علیه همکار دیگر،
دیدگاه منفی پیدا کند و او را ترغیب به شکایت کند. بعدا در مسیر رسیدگی متوجه میشویم
نظری که آن همکار داده، صحیح نبوده و مغرضانه بوده است. در نتیجه در هیات بدوی
انتظامی استان تهران مقرر کردیم که یک دوره درس اخلاق حرفهای دامپزشکی برای همه
کلینیکها الزامی شود.
همچنین با توجه به پروندههای
دام کوچک که مربوط به کلینیسینهای دام کوچک است، از همکاران دامپزشک خواهش کردیم
که در دوره آموزشی که به زودی در همین خصوص برای آنها گذاشته میشود، شرکت کنند که
تا جای ممکن ورودی پروندهها با برخوردهای مشتریمدارتر کم شود.
حکیم مهر: درخصوص مسئولین
فنی چطور؟
درخصوص مسئولین فنی
متاسفانه باید بگویم که از تصویب آییننامه نظارت بهداشتی بیش از ۱۴ سال میگذرد و متاسفانه مشکلات در این حوزه
همچنان ادامه دارد. ما در نامهای که به اداره کل دامپزشکی استان نوشتیم، توضیح
دادیم که مشکل در آن واحدهایی رخ میدهد که به همکاران مسئول فنی حداقل حقوق را نمیدهند.
اینکه انتظار داشته باشیم دامپزشک با حقوق ماهیانه ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در خارج از شهر و در شیفت شب برود و کار خود را درست انجام
دهد، انتظار نا به جایی است. کشتارگاهها حتی
کارگر را هم با این مبلغ نمیتوانند به کار بگیرند. ما نباید خود را فریب دهیم.
اگر واقعا میخواهیم در کشتارگاه ناظر داشته باشیم، باید به او هویت و شخصیت دهیم.
مگر میشود بگوییم شما ناظر فنی بهداشتی هستی اما برو حقوق خود را از صاحب
کشتارگاه بگیر و صاحب کشتارگاه هم بگوید من بیشتر از این مقدار حقوق نمیدهم، چون
کارگر خودم است؟ اینجا ما یک پارادوکس مواجه هستیم. بعضا فاصله میان یک واحد تا
منزل افراد بین ۸۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است. چطور یک دامپزشک میتواند هر روز
با حقوق ناکافی رفتوآمد و نظارت کند؟
حکیم مهر: پیشنهاد شما برای
حل این معضل چیست؟
در این خصوص یک راهکار
وجود دارد که به دلایلی نامشخص تا کنون اداره کل دامپزشکی استان در این راستا قدم
برنداشته است و آن هم این که پروانه بهداشتی مسئول فنی همانند پروانه بهداشتی واحد
در یک تاریخ و در یک مدت داده شود و نام مسئول فنی در پروانه بهداشتی واحد قید
شود.
به نظر من اگر سازمان دامپزشکی قصد
دارد بهعنوان متولی نظارت بر بهداشت عمومی، امر نظارت به شکل بهینه انجام شود،
ابتدا باید حقوق دامپزشکان و مسیر پرداخت را اصلاح نماید و یا حداقل کاری که میتواند
انجام دهد این است که پروانه واحدها را به مدت پروانه مسئول فنی صادر نموده و یا
در پروانه واحدها نام مسئول فنی بهداشتی قید شود که اگر فعالیت آن مسئول فنی لغو
شد، اعتبار پروانه هم باطل شود. در غیر این صورت هیچگونه احتمالی برای اصلاح این
امر وجود نخواهد داشت.
حکیم مهر: آقای دکتر، اخیرا
در نظام دامپزشکی مطرح شده بود که نحوه محاسبه تعرفه حقوق مسئولین فنی بهداشتی باید
تغییر کند. ماجرا چیست؟
ما هم با تغییر موافق هستیم
اما نه به این معنی که جمع ضرایب تبدیل به ضرب ضرایب شود، بلکه تغییر باید به گونهای
باشد که حقوق مسئول فنی بر اساس میزان پروتئین خارج شده از مجموعه محاسبه شود.
مثلا اگر قیمت پروتئین خارج شده ایکس مقدار است، یک در هزار آن به مسئول فنی
پرداخت شود و تعرفه باید به این شکل تدوین شود. حالا کشتارگاهی که مثلا شبی یک ماشین
کشتار میکند، قطعا میبایست مبلغ کمتری پرداخت کند و کشتارگاهی که شبی هفت تا ۱۰ ماشین کشتار میکند، باید مبلغ بیشتری
بپردازد.
اما حقوق و تعرفه باید
متناسب با مسئولیت مسئول فنی باشد و مقایسه آن با یک نفر کارگر قابل پذیرش نیست.
همین بحث در مورد مهندسین ساختمان و وکلا نیز وجود دارد. حقوق یک مهندس ناظر عمران
یا یک وکیل را بر اساس رابطه کاری و کارگری نمیسنجند، بلکه نرخ حقوق بر اساس حجم
و ارزش کار متفاوت است و اصلا تابع رابطه کارگری و کارفرمایی نیست. قطعا تعرفه باید
اصلاح شود ولی اصلاح باید بر این اساس باشد. پیشنهاد بنده این است که حقوق دامپزشک
باید بین یک در هزار تا دو در هزار محصول خروجی از واحد تعیین شود.
در واقع اگر مسئول فنی حجم
وظیفه و مسئولیت خود را بداند، برای پرداخت آن جمع ضرایب هم مبلغی نیست. تصور کنید
در کشتارگاهی که روزی پنج تا هفت میلیارد تومان کشتار دارد، چه حجم مسئولیتی برای
مسئول فنی به وجود میآید. آیا پرداخت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان
به مسئول فنی در برابر قصور و مجازاتهایی که درصورت اشتباه ممکن است برای او به
دنبال داشته باشد، پول زیادی است؟
سازمانهای دامپزشکی و
نظام دامپزشکی همواره میگویند که بعضی واحدها در هفته سه روز کار میکنند. درست
است که سه روز کار میکنند، اما در همان سه روز بعضا چند میلیارد تومان گردش مالی
دارند و حقوق مسئول فنی در برابر آن عددی نیست. حقوق مسئول فنی در برابر پول برقی
که یک سردخانه میدهد، رقمی نیست و شاید به اندازه هزینه یک روز برق یک سردخانه هم
نشود.
بنابراین دیدگاه ما این
است که نه تنها جمع ضرایب باید انجام شود، بلکه همین هم ناکافی است. چرا دامپزشکی
که در ماه ۲۰۰ میلیارد
تومان زیر دستش میچرخد و در قبال آن باید پاسخگو باشد، نباید ماهانه ۵۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد؟ بعضا
همکاران دولتی به اشتباه حقوق خود را با حقوق مسئولین فنی مقایسه میکنند و میگویند
چرا آنها بیشتر دریافت میکنند، در حالی که این مقایسه اشتباه است و یک مسئول فنی
در برابر آن حقوق، مسئولیت دارد. در صورتی که یک نفر کارمند دولت در قبال کاری که
در مجموعه انجام میدهد، با درصد خیلی پایینتری مسئول است و تناسب اقتصادی آنها
به یک اندازه نیست. میتوانید آنها را با کارمندان بانک مقایسه کنید. آیا
کارمندان بانک به اندازه کارمندان سازمان دامپزشکی حقوق دریافت میکنند؟
این مساله نشان میدهد که
ما باید یک بازنگری جدید در این خصوص داشته باشیم. در نتیجه شورای نظام تهران به
جد این نظر را دارد که جمع ضرایب نهتنها کافی نیست، بلکه برای مسئول فنی کم هم
هست. متاسفانه نامهای که مدیرکل محترم حوزه ریاست سازمان دامپزشکی درباره ضرب
ضرایب ارسال نموده، ناشی از عدم آگاهی ایشان از شرح وظایف دقیق مسئولین فنی است.
کمااینکه اگر شرح وظایف مسئولین فنی را درست بدانند، متوجه میشوند که مسئولین فنی
با ماهی صد میلیون تومان هم نباید این وظیفه را به عهده بگیرند و کار کنند. اگر
واقعا سازمان دامپزشکی میخواهد وظیفه نظارت بهداشتی به درستی انجام شود، قدم اول
این است که استقلال مالی ایجاد و از مسئولین فنی بهداشتی حمایت کند.
حکیم مهر: در برخی استانها
دیده شده که از دامپزشکان در دادگاههای عمومی شکایت میشود. آیا راهکاری اندیشیده
شده در مورد اینکه دامپزشک مجبور نشود در این حوزه پاسخگو شود یا حتما الزام دارد
که برود؟ این همپوشانی برای چیست؟
هیات بدوی انتظامی نظام
دامپزشکی صرفا حق ورود به تخلفات صنفی و حرفهای را دارد. درخصوص تخلفات کیفری
مجامع قضایی میتوانند ورود کنند و این نافی مسئولیت هیات بدوی نیست و میتوانند
آن را پیگیری کنند. بنابراین این دو اصلا با هم همپوشانی ندارند. به عنوان مثال اگر
یک دامپزشک تخلفی ازجمله خسارت مالی انجام دهد، قطعا باید در دادگاههایی که تخصصی
این کار هستند، به آن رسیدگی شود. دادگاههای بدوی انتظامی فقط روی کار و فعالیت
حرفهای و صنفی تخصص دارند و ورود میکنند.
حکیم مهر: برخی افراد با
هربه ایجاد سروصدا و شکایت به سمت اخاذی میروند که گاهی منجر به صدور حکم هم میشود.
چطور میشود از این مساله پیشگیری کرد؟
بیشترین مشکلی که در بحث
کلینیکهای دام کوچک است، از سوی افراد حامینماست و نه کسانی که مالک واقعی پت
هستند. به هر حال هیات بدوی انتظامی اگر به صورت فنی و کارشناسی و مستقل فعالیت
کند، قطعا میتواند پاسخ مناسب کارشناسی بدهد و ما خوشبختانه در نظام دامپزشکی استان
تهران با حضور آقای دکتر کبیر، در این خصوص مشکلی نداریم و کلیه پروندهها توسط
عضو هیات محقق به صورت تخصصی بررسی میشود.
گاهی نیز استانهایی را میبینیم
که بیشترین شاکی آنها اداره کل دامپزشکی استان است، اما خوشبختانه در استان تهران
طی سالهای گذشته با تعامل خوبی که بین نظام استان و اداره کل ایجاد شده و خصوصا
دکتر محمدیان که در اداره کل تهران هستند، کمترین مشکل بین بخش خصوصی و اداره کل
وجود دارد و همه مسائل با تعامل بین دو مجموعه حل میشود و تعداد پروندههای ورودی
ما از سمت اداره کل بسیار نادر و ناچیز است.
حکیم مهر: بهعنوان حرف
آخر...
از همکاران شما در پایگاه
خبری حکیم مهر تشکر میکنم که زحمت میکشید و تریبون تخصصی این صنف بودید.
حکیم مهر: ممنون از فرصتی
که در اختیار ما قرار دادید.
حمایتهای دکتر سلامتی از بخش خصوصی علی الخصوص مسئولین فنی بهداشتی بی نظیر است.
متاسفانه عدم تخصص مدیرکل حوزه ریاست سازمان مشکلات متعددی را بوجود آورده ................
|
سخت در اشتباهید. مدیر کل حوزه ریاست فردی بسیار باهوش و توانمند است. در آینده ای نزدیک متوجه خواهید شد که ایشان چه خدماتی را به نظام دامپزشکی کشور عرضه میکنند.
|
ناشناس ۱۰:۳۳ منظور سازمان دامپزشکی هست نه نظام دامپزشکی .
|
باهوش !!!! با همین هوش خودش کلی مشکلات برای استانها ایجاد کرده ..............................
|
سلام بر دکتر سبک رو......
|
....... مشکلات منعددی را ایجاد کرد در آینده ابعاد آن روشن می شود
بزرگترین مزیت دکتر سلامتی این هست که ایشان صد در صد از دل بخش خصوصی بیرونآمده و همین سبب شده به بهترین نحو از بخش خصوصی حمایت کند.
البته که کار تو بخش دولتی یکم آدمو ترسو میکنه اما حضور این دکتر سلامتی با این طرز فکر و جرات و جسارت که حامی تشکیلات و صنف است تو سازمان دامپزشکی خیلی موثر است.....
درود بر دکتر سلامتی. خدا شما را برای صنف دامپزشکی حفظ کند. صد افسوس که سایه حسادت برخی افراد بخیل همیشه همراهتان هست...
بارک الله ......
یک زمانی در سال ۱۴۶۴ همکاری داشتیم بنام دکتر علی رحیمیان اصفهانی که ساختمان جامعه دامپزشکان را خریداری کردند برای فعالیت جامعه ، این کامنت رو امروز اینجا مینویسم تا بعدتر و در آینده فردی با همین سرشت و نیت رو که متعلق به بدنه این خانواده است رو بهتون معرفی کرده باشم ، در میان خانواده دامپزشکی کسانی که به این سطح از تعلق خاطر به حرفه رسیده باشند به تعداد انگشتان دست نیست
در استان ........... آقای رییس بیشتر تمایل به کارفرما پیدا کرده اند تا حقوق اعضا. اعضا ومسوولین فنی بهداشتی به حال خود رها ودر اختیار کارفرما قرار گرفته اند؟!!!!
سلام دکتر هزینه هایی که نظام دامپزشکی روی دوش اعضا گذاشته نسبت به خدماتش بسیار زیاد هست برای تمدید پروانه و دوره های باز آموزی و...حالا که شما میدانید درآمد دامپزشک بسیار کمتر آنچه باید باشد هست و بدلایلی ابزار افزایش درآمد ما برای شما فراهم نیست حداقل هزینه های ما را آنقدر افزایش ندین هزینه بازدید کارشناس چرا انقدر زیاد هست شما درآمد کارشناس بازدید کننده با دامپزشکان مقایسه کنین هزینه دوره بازآموزی با درآمد یک استاد دانشکده مقایسه کنین چرا این همه هزینه حالا حق عضویت زیاد هست اشکال ندارد این بابت خدمات در آینده ولی بقیه آنقدر افزایش ندین
حق مطلب را ادا کردند دکتر. آفرین! گردش مالی صنعت دام و طیور بعد از صنعت نفت در ایران، بالاترین هست اما در حوزه نظارت بهداشتی که مایلم به نظارت کیفی رگولاتوری ارتقا پیدا کند با توجه به الزام کیفیت و پیاده سازی سیستم های کیفی و اهمیت one_health و یکپارچگی سلامت از مزرعه تا سفره به ویژه با نگاهی به استانداردهای اتحادیه اروپا و تاکیدشون بر اهمیت دارو و غذای دام ها تا تاثیر بر تولید فرآورده دامی سالم برسر سفره مصرف کننده....مطمئنا ما هم برای رسیدن به چنین چشم انداز سلامتی و کیفی، در تمامی حوزه های تولید داروی واکسن مکمل دامی و فرآورده دامی غذایی انسان، باید از مسئولین فنی بهداشتی و دارویی رگولاتور دامپزشکی حمایت مالی و قانونی برای اجرای هرچه بهتر وظایف ناظرین سازمانی را سرلوحه دستورالعمل های صادره قرار بدیم. چه از سوی صنف چه از سمت سازمان و هیات وزیران و وزارت جهاد و کمیسیون های مربوطه در مجلس.
|
درود برخانم دکتر جهانمردی ، چیزی که شما فرمایش میکنید داره تبدیل به آمال و آرزوها میشه . متاسفانه هردوسازمان غفلت کردند و نقش با اهمیت نظارت بهداشتی بدنبال حذف الزام در بند۳۴ قانون برنامه هفتم حذف شد .
|
روزبخیر جناب دکتر سبک رو، سپاس از نظر شما امیدوارم در اسرع وقت طی جلسه در کارگروه های تخصصی مربوطه در سازمان و نظام مطرح و چاره ای اندیشیده شود. حضور و الزام ناظرین فنی سازمان استاندارد و غذا و دارو و دامپزشکی حذف شدنی در واحدهای تولیدی نیست. با الگوبرداری از این دو رگولاتور که در تعرفه های مصوب حقوقی هر سال، حق نظارت فنی، حق مسئولیت و رتبه بندی براساس سوابق حرفه ای و مدرک تحصیلی کارشناسی تا دکتری، را جداگانه لحاظ می کنند، می شود به یک دستورالعمل واحد و جامع برای پرداخت حقوق و مزایا به جای رابطه کارگر_کارفرما، رسید. متشکر از کامنت شما
دامپزشکان و سایر رده های هر استان شامل سه گروه میباشند: ۱-شاغلین بخش خصوصی(اکثریت اعضا) -۲-شاغلین بخش دولتی(اساتید دانشگاه، کارمندان ادارات دامپزشکی و غیره) (که از نظر جمعیت در رده ی دوم هستند) ۳-کارمندان نظام دامپزشکی(اقلیت میباشند)
شک ندارم که اعضای فعلی نظام استان تهران جزو موفق ترین و پاک دست ترین دامپزشکان هستند و هر بار که من مراجعه کردم برای انجام کارهای مربوط به نظام جز احترام و تکریم چیزی ندیدم مخصوصا دکتر بیطرف و دکتر رودحله و دکتر نعمت الله نه برای پر کردن جیبشون اومدن و نه برای توی چشم اومدن ، هر کدوم وزنه ای برای این حرفه هستن و اون وضعیت افتضاح نظام تهران رو به این شکل آبرومند تغییر دادن ، هر کدوم از ما همینقدر برای ارتقاء حرفه تلاش کنیم دامپزشکی میشه رشته ای که همه آرزوش رو خواهند داشت اینها کسانی هستن که به نظام اعتبار دادن نه اینکه ازش اعتبار بگیرن ، نمونه دامپزشکان شرافتمند ایرانی
تعیین رقم بالا برای حقوق مسئولین فنی بهداشتی مطلوب است ولی در این خصوص چند نکته را می بایست در نظر گرفت : 1- داشتن مصوبه قانونی که بتوان در مجامع حقوقی از ان دفاع کرد 2- تناسب حقوق با مشاغل مشابه مانند مسئول فنی های وزارت بهداشت ( مسئول فنی داروخانه و .... ) و یا مدیران ارشد همان کارخانجات و صنایع مربوطه
البته ایشون فرمودن مسئول فنی ای ک حضور دارد. هر وقت رفتیم کشتارگاه طیور مسئول فنی سر خط کشتار حضور نداشتند حداقل نیمساعت حتی تا یکساعت طول میکشید تا پیداشون شه!
|
چون شما به عنوان مسئول ............ طبق ظرفیت مسئول بهداشتی برای کشتارگاه بگمارین. مسئول فنی مجبوره از قسمت تبدیل ضایعات ، بسته بندی و ... خودش را به محل حضور حضرات برساند. مسلما تصدیق می کنید از بخشی به بخش دیگر باید لباس عوض شه. مسئول فنی بیچاره نمی تواند مثل مسئولین اداری با کت و شلوار بدون رعایت ضوابط و با یک لباس در بخش تمیز و کثیف حاضر شود. ..........
|
جهت اطلاع تون هیچ کدوم هم روپوش نداشتند و ندارند. من خودم هیچ وقت بدون روپوش و چکمه یا روکش کفش وارد کشتارگاه نشدم و نخواهم شد.نکنه کشتارگاه با ظرفیت 2هزار قطعه در ساعت بیشتر از یک مسئول فنی میخواهد ! و البته بیشتر موارد پرسنل با خنده میگن مسول فنی کشتارگاه نیست. وقتی کل کشتارگاه رو سر میزنی مسئول فنی پیدایش نیست دیگه عذر و بهانه ای باقی نمیمونه
|
خوش به سعادت دوستان دولتی که همیشه پشت میز بیست و چهار ساعت شبانه روزی در حال کار و فعالیت و پاسخگویی هستند. البته که وقتی حقوق مسئول فنی کشتارگاه کارخانه یا هر واحد تولیدی دیگری با کارگر اون واحد فرقی ندارد، و حمایت و ضمانت اجرایی هم نیست، مسئول فنی هم حضور ندارد.
|
سلام...باور کنید که شما حتی یک درصد هم از مشکلات مسئولین فنی نمیدونید که اینجوری خیلی راحت قضاوتشون میکنید...از درگیری و تخریب شخصیتی مسئول فنی بگیر تااااا لَنگ گذاشتن مسئول فنی بخاطره دریافت حقوقش تا وقتی که کارفرما حال کنه که حقوقشو واریز کنه...شما فرض کنید این همه مشکلاتی ک بطور خلاصه عرض کردم خدمتتون، بخاطره یه تذکر بهداشتی به یکی از عاملین کشتار بوجود اومده...
البته منظور شخص مسئول فنی هست نه مدرکی که داده و خودش نیست
شما بگو ۱۰۰ میلیون با این سیستم پرداخت حقوق و وابسته بودن مسئول فنی به کارفرما بعید میدونم اوضاع تغییر کنه و اجرایی بشه. راه حل پرداخت حقوق مسئولین فنی به روش پرداخت حقوق ناظرين شرعی است اما بنا به دلایلی که برای همه روشنه نه سازمان ، نه کارفرما و حتی نظام حاضر به اجرای این روش نیستند .
بر خلاف نظر همکاران.چون وقت و انرژی ما برای کارگاهی که درآن کار میکنیم گذاشته میشود کافرما موظف به پرداخت حقوق هست.اتفاقا اگر حقوق از منبع دیگری پرداخت شود دیگه همون اندک اعتبار هم نخواهیم داشت چون فکر میکنند دکتر مفت دارند.با نظر دکتر سلامتی موافقم مبنی بر درج نام دکتر در پروانه کارفرما.زمانی نه چندان دور تا دکترقبلی در اداره کل رضایت نمیداد به دکتر جدید حتی پروانه نمیدادند.و مخالف اینم که حقوق برمبنای حجم کار باشه.چون بعضی کارفرماها حجم تولید رو کمتر اعلام میکنند و این مورد به سختی قابل اثبات هست .و دوم اینکه وقتی پروانه میگیریم جای دیگه که نمیشه کار کرد .پس تفاوت و نارضایتی خواهد بود و رقابت بدتر برای کار در جای با حقوق بیشتر و فردی هم قطعا قبول نمیکنه در مراکز با تولید کم و حقوق کمتر کار کنه..امیدوارم فقط مورد حقوق ها جدی تر درست بشه تا وقت افزایش حقوق کارفرماها گریه نکنند که نداریم و بدبختیم در صورتیکه ما خبر داریم چقدر فروش دارند.و شما دکتر سلامتی خبر نداری که همون 15هم دریافت نمیکنیم.بهتر نیست ما هم فیش های حقوقی مون رو بفرستیم؟
دوستان عزیزم سلام
|
سلام جناب استاد
|
به همان میزان که سیستم آموزشی نقص دارد صدور مجوز برای عده ای .......... تحت عنوان کارفرما که با مابه تفاوت فروش اقلام یارانه ای ارزی سود تضمین شده دارند مانع از استفاده از استعداد فارغ التحصیلان شده است. کارفرمایان ............ عموما با مسئول فنی مشکل دارند چون اساسا کیفیت برایشان مهم نیست.
سلام بر جناب کارشناس،
آقای کارشناس محترم. تایید فرمایید که قریب به اتفاق کارفرمایان که اتفاقا سررشته تمام نابسامانی های اقتصادی و بهداشتی وسود های هنگفت یک شبه حاصل تدبیر آنهاست هیچ دلیلی برای انتخاب ویا اختیار مسوول فنی وکارشناس کاربلد ودارای تجربه واقتدار علمی جهت کارگاه وصنعت تولیدی خود نمی بیند که اهم دلایل آن عبارتند از. : ۱_ داشتن مهارت وعلم کاری مسوول فنی مانع سود هنگفت یک شبه ناسالم وچه بسا در اختیار گرفتن وقبضه تمام اختیارات صنعت مورد نظر توسط افراد سود جو خواهد شد۲_ کاربلدی وسواد مسوول فنی اختیار تقلبات وتخلفات کاری را از کارفرما می گیرد و به ایشان اجازه تخطی از قوانین را نمی دهد۳_ وجدان کاری وصداقت مسوول فنی مانع اجحاف از سوی کارفرما در حق مصرف کننده ودر نهایت سلامت آحاد جامعه می گردد. ۴_ مسوول فنی متعهد آمار و ارقام تولید را صادقانه بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارد. به مراجع مرتبط که قانون مشخص نموده ارایه می دهد و اجازه سو. استفاده ابزاری کارخانجات و کارگاه ها برای داشتن چندین برنامه حسابداری آماری جهت ارایه به
|
عالی
متاسفانه فضا رو برخی همکاران جوری کردن که هر ......ی به خودش اجازه میده سرش رو ......... بندازه پایین و بیاد تو خونه خودمون بهمون توهین کنه ، همکاران یاد بگیریم که اتفاق موجب جلوگیری از خیلی آسیب ها خواهد شد
دوستان عزیزم سیار شایسته است که ابتدا سخنان دیگران را بخوبی بشنویم و سپس پاسخ دهیم .
|
خوب کارشناس جان بیا یخورده به زبان خودت با هم اختلاط کنیم
|
کارشناس محترم ۲۲:۵۵
برادر کارشناس در این مقوله صحبت از رونق وعدم رونق وتحریم و سرمایه و.... نیست صحبت از این است که با وجود همه مشکلات صنعت داری از طرف کشتارگاه ها و کارگاه های فرآورده های خام دامی مسولین فنی بهداشتی دامپزشکی به عنوان یک مزاحم تلقی می شوند در صورتی که شما در همه صنف ها. ساختمان . معدن و....وجود مسول فنی نه تنها ضروری بلکه حیاتی است واختیار وجوب آن هم نه از طرف صاحب سرمایه بلکه به دلیل اجبار قانون است. از دانش مسول فنی استفاده ودر قبال تقصیر آنها قانون به شدت برخورد می کند ولی مسوول فنی دامپزشکی از طرف کارفرما به نوعی اجبار تحمیل محسوب می گردد وکلا حیات کشتارگاه را بدون نیاز به مسوول بهداشتی می داند هر چند قانون تصریح بر بکار گیری نموده باشد. باید عمر خود را از روی وجدان کاری وتعهد ومسوولیت پذیری در کشتارگاه گذارند تا به عمق فاجعه بهداشتی نزد کارفرما نماهایی که نمی خواهند قانون را رعایت کنند پی برد. فرد تا دیروز دلال مرغ بوده کشتارگاهی را یکسال اجاره واز تمام توان تقلبات وتخلفات موجود و راهکارهای سودجویی ناسالم بهره می گیرد تا آنچه را می خواهد بدست بیاورد ودر صنف کشتارگاه داران هم برای خود آوازه ای درست می کند و برای به کرسی نشاندن ایده اش صاحب تدبیر امور کشتارگاه داری واعلام نظر می شود. وکسی هم از سود هنگفت بادآورده بدش نمی آید. به نظر شما جایگاه مسوول فنی دامپزشکی نزد این فرد. کجاست؟!!!!!
قابل توجه:
مسوولین بی تفاوت و خنثی یکم از این بزرگوار لااقل تقلید کنید یاد که میدونم نمی گیرید!!!!!!
در این مصاحبه؛دکتر سلامتی به نکته بسیار مهمی اشاره کرده بودند:
اینکه حقوق مسول فنی باید متناسب با میزان مسولیتش و حجم گردش مالی شرکت براورد شود و نه اینکه مطابق قانون اداره کار با توجه به میزان ساعات کار برای یک کارگر ساده.
در واقع نگاه جالبی که ایشون به موضوع داشتن؛ذهن مخاطب رو تا حد زیادی نسبت به موضوع مسول فنی روشن میکنه و همینطور در مورد مقایسه مسولیت کاری بین بخش خصوصی و دولتی که البته بیشتر مورد حساسیت کارمندان بخش دولتی هست که حداقل در این سالها امنیت شغلی بهتری نسبت به بخش خصوصی داشتن؛و البته ریسک پذیری کمتری نسبت به بخش خصوصی داشتن.
آقای مسول فنی؛باهاتون موافقم که بخش های مختلفی که این سالها بخش خصوصی رو درگیر خودش کرده در این مصاحبه عنوان شدند. اما ببخشید؛
در انتها دوباره مسئله اصلی بنام : ضمانت اجرا میمونه!
با تشکر از حکیم مهر که سانسورها رو کمتر کرده
دیگه واضح تر از این نمیتونستید به نقش خودتون به عنوان پاسبانهای دوره رضا شاه اشاره کنید!!!!