کد خبر: ۷۵۲۵۹

حکیم مهر: رئیس امور عشایری شهرستان اهر آذربایجان شرقی از تلف شدن ۴۰ راس دام سبک عشایر این شهرستان در اثر حمله گرگ‌ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نصر، «محمد کاظم صادق زاده» در گفت‌وگویی، گفت: طی اطلاع از خبری مبنی بر حمله شبانه دو قلاده گرگ به گله گوسفندان منطقه ییلاقی کئچی قیران شهرستان اهر بلافاصله کارشناسان اداره امور عشایری جهت برآورد خسارت و حادثه در محل حاضر شده و طبق اعلام کارشناسان متاسفانه ۴۰ راس گوسفند عشایر تلف شده بودند.

وی میزان خسارت وارده به عشایر منطقه کئچی قیران شهرستان اهر را بیش از ۲۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این حادثه به دام‌های پنج خانوار عشایری منطقه خسارت وارد شده است.

صادق زاده ادامه داد: باید توجه داشت با وجود داشتن اسلحه مجاز در بین عشایر منطقه، عشایر کئچی قیران در این حادثه برای حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری وحشی از اسلحه استفاده نکردند.

وی همچنین از عشایر منطقه ارسباران خواست برای جلوگیری از وقوع هرگونه حمله احتمالی گرگ یا سایر موارد به گله دام‌های سبک و سنگین حتما قبل از تاریکی دام‌های خود را به محل استقرار و مکان امن بازگردانند تا شاهد تکرار اینگونه حوادث نباشیم.

 

نظر شما
ادامه