کد خبر: ۷۵۲۶۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در غرفه حکیم مهر:
«دکتر حامد زارعی» افزود: با رونمایی از سامانه جامع یکپارچه و سامانه جامع نظام دامپزشکی، عضویت افراد، صدور پروانه، کارشناسی‌ها و... در این سامانه به صورت آنلاین و با سرعت بسیار زیاد انجام خواهد شد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن حضور در غرفه حکیم مهر در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین گفت: «بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته مثل همیشه پررونق و پرکار است و نکته قابل توجه آن اینکه ضریب نفوذ دانش در غرفه‌ها افزایش یافته و حوزه‌های دانشبنیان فعالیت بیشتری می‌کنند. حوزه‌های های‌تک در نمایشگاه مشهود هستند و شرکت‌ها در خیلی قسمت‌ها به بحث‌های استراتژیک که می‌تواند دورنمای کشور را رقم بزند، ورود کرده‌اند.»

«دکتر حامد زارعی» با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان در حوزه دام و طیور به شکل مقطعی و کوتاه مدت به مسائل کشور نگاه کرد، افزود: «متاسفانه به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های غلط در سال‌های گذشته، با بحران‌های خیلی جدی در حوزه‌ دام و طیور کشور مواجه شدیم. البته در حال حاضر بخش خصوصی مسائل را با یک نگاه خیلی جدی دنبال می‌کند تا دیگر در دورنمای کشور شاهد این بحران‌ها نباشیم.»

دو کنگره بزرگ در راه است

وی از برگزاری دو کنگره خیلی بزرگ در سال جاری از سوی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و بعد از چند سال وقفه خبر داد و تصریح کرد: «این کنگره‌ها شامل کنگره بهداشت و بیماری‌های دامهای بزرگ معروف به ایکلاب و کنگره بزرگ بهداشت مواد غذایی هستند که خوشبختانه تا الان شرکت‌های زیادی از بخش خصوصی کنار ما آمدند و به ما در برگزاری این کنگره کمک می‌کنند.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن اشاره به برگزاری نشست رؤسای شورای نظام استان‌های کشور در نمایشگاه بین‌المللی خاطرنشان کرد: «یکی از اتفاقات خوب این نشست، رونمایی از سامانه جامع یکپارچه و سامانه جامع نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان سانداست که رسما کار خود را آغاز می‌کند. یکی از خصوصیات این سامانه که سال‌ها مغفول مانده بود این است که تمام خدمات سازمان نظام دامپزشکی از قبیل عضویت افراد، صدور پروانه، کارشناسی‌ها و... در این سامانه به صورت آنلاین و با سرعت بسیار زیاد قابل انجام است. در واقع با این سامانه دیگر شاهد مشکلاتی که سال‌ها با آن درگیر بودیم، نخواهیم بود. با این سامانه صدور پروانه‌ها، کارت‌های عضویت و روندهای عضویت در لحظه و آنلاین انجام می‌شود و همه چیز به صورت شفاف است و همه مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.»

در دستورالعمل جدید، مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی دریافتی خوبی خواهند داشت

دکتر زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستورالعمل پیشنهادی خود را درخصوص حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی به سازمان دامپزشکی اعلام کردیم، تصریح کرد: «آیتم‌های زیادی در دستورالعمل جدید دیده شده است که ازجمله آن می‌توان به سابقه کاری افراد و ظرفیت تولیدی آن محلی که عزیزان در آن مشغول به کار هستند، محل خدمت آنها و... اشاره کرد. دستورالعمل و شیوه پرداخت حقوق مسئولین فنی با یک کار کارشناسی چند ماهه اعلام شده و همچنین جلسات مشترکی با حضور سازمان دامپزشکی در حال تشکیل است که ان‌شاءالله وزیر محترم در هیات وزیران این دستورالعمل را تصویب کند و تمام ابهامات گذشته از بین برود. در میزان حقوق‌ها، افرادی که روندها و امتیازات خوبی می‌آورند، دریافتی‌های خیلی خوبی نسبت به عرف جامعه دارند.»

دستورالعمل اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی همه زوایا را در نظر گرفته است

وی با یادآوری اینکه در هفته گذشته شورای مرکزی سازمان دستورالعمل اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌ها را مصوب کرد، گفت: «در این دستورالعمل سعی شد که با تمام زوایا به موضوع نگاه شود و هر عاملی را که می‌توانست شائبه‌ای را در انتخابات ایجاد و کوچکترین خدشه‌ای را به سلامت انتخابات وارد کند، مورد توجه قرار دادیم. ان‌شاءالله در انتخابات امسال تمام تلاش ما این است که ظرف یکی دو هفته آینده در هیات مرکزی اجرایی، زمان انتخابات و دستورالعمل را به استان‌ها ابلاغ کنیم. زمان برگزاری انتخابات هم طی دو سه هفته آینده اعلام می‌شود. سعی می‌کنیم انتخابات را نهایتا تا دی ماه یا بهمن‌ماه به شکل سالم و پرشکوه برگزار کنیم.»

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Austria
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
1
4
تا دی و بهمن میشه شش هفت ماهه دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
دستورالعمل اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی را چرا منتشر نمی کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
تا قرار داد سوری میشود بست و ازدحام و اشباع بازار کار هست این حرفهای تکراری که بیش از ۲۰ ساله من یادمه ، فایده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
۱۱:۵۲ خودم هستم از عجله و ناراحتی از این تکرار بیانات نظام دامپزشکی "صوری" را اشتباها "سوری" نوشتم
ناشناس
|
Austria
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
1
9
تا وقتی که قانون درست اجرا نشه
صدتا قانون هم بیاد هیچی عوض نمیشه
تو استانی که پنج نفر دولتی عضو شوری نظام استان هستند
چطور این افراد می تونند جلوی دخالتهای همکارهای خودشون را بگیرند

جایی که من به عنوان دکتر دامپزشک می خواستم مسئول فنی بشم
شبکه شهرستان به کارفرما اجازه نمی داد قرار داد بیشتر از نه میلیون بسته بشه که بقیه حقوق دکتر را خود کارمند دولتی به عنوان مهندس ناظر بگیره و می گرفت از سال قبل!!!!
ولی به همسر همون معاون شبکه با مدرک کاردانی برای همچین کاری قرارداد ۱۵ می بستند!!!

بدون اینکه هیچ امتیاز بندی در استان صورت بگیره!!!!
دامپزشک قدیمی
|
Belgium
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
7
دو نکته: از جلسات سازمان و نظام با کارفرمایان مشخصه که دست پخت شون چی خواهد شد. به صورت قانونی مجوز پرداختی های بسیار پایین رو به کارفرمایان خواهند داد به بهانه تازه کار بودن یا تجربه کم دامپزشک. حقوق بالا فقط برای دامپزشکان با سابقه بالا خواهد بود که خب کارفرما احمق نیست که بره همچین دامپزشکی رو استخدام کنه. میره یه تازه فارغ التحصیل رو استخدام میکنه با حقوق 7-8 میلیون که از حقوق کارگر کمتره با مجوز نظام دامپزشکی!

نکته دوم هم در مورد به اصطلاح سامانه جامع نظام دامپزشکیه که ریاست قبلی هم همچین ادعایی داشت ولی یک وبسایت ناقص و پر از خطا ایجاد کرده بودن که حتی نمیشد لاگین کرد. سامانه صدور کارت نظام رو داده بودن به یه شرکت خصوصی بی مسئولیت که کارتها رو خیلی دیر صادر میکرد و وقتی میخواستی پیگیری کنی با بوق اشغال تلفن شون مواجه میشدی یعنی عملا خدمات نظام به همکاران بسیار وضع اسف بار و افتضاحی داشت. ما انتظارمون از سامانه جامع اینه که همه خدمات مورد نیاز همکاران رو آنلاین کنن. صدور کارت، تمدید پروانه، سوابق پرداخت ها، سوابق مسئولیت ها، سوابق شرکت در کارگاه ها و امتیازات جمع آوری شده. متاسفانه در دوره قبلی سوابق امتیازات رو حتی گاهی یک سال بعد از شرکت در کارگاه وارد سیستم میکردن.

متاسفانه نظام های استان هم کاملا سلیقه ای عمل میکنن و هیچ نظارتی از طرف نظام مرکزی روشون نیست. پرونده ها کاملا آفلاین هستن. وقتی نظام استان یک پروانه تاسیس جدید صادر میکنه مشخص نیست آیا قوانین رو رعایت کرده و امتیازات لازم برای صدور پروانه رعایت شده یا نه؟ با پارتی بازی پروانه صادر میکنن. نظام مرکزی چطور روی این موارد و رفتار نظام های استان نظارت میکنه؟ تنها راه اینه که پرونده ها کاملا الکترونیک بشن و کارشناسان نظام مرکزی هم به پرونده ها و درخواست های ثبت شده در استانها دسترسی و نظارت داشته باشن.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
1
4
از این در صورت تایید و به زودی و ... تا به الان خیلی داشتیم جناب دکتر
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز مراکز عرضه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
1
باسلام ودرود تکلیف ما که مرکز عرضه مرغ وگوشت و بازار روز و غیرتولیدی هستیم چی میشه ۱۲۷ نفر استان اصفهان جمعا هستیم ممنون و متشکر از حکیم مهر و جناب دکتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
2
سلام
تعیین تعرفه یک طرفه قضیه است ولی بسیار مهمتر اجرای آن است که متاسفانه بیش از دو دهه است که فقط حرف و وعده می شنویم
هیاهو برای هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
3
ICLAP صحیح است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
0
1
که با این دَرد اگر دربند درمانند، در مانند
دکتر عالی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
با درود. داشتن استناد قانون یک وجه کار و قابلیت و ضمانت اجرای ان از دیگر وجوه اساسی این مهم هستند. این یک حرکت رو به جلو است که امیدوارم در اینده ای نزدیک باب قابلیت اجرا و پشتوانه قانونی برای تحقق ان نیز فراهم شود.عزت مزید
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
1
تعرفه یک بخش از کار هست اما اصل کار، یا تامین این مبلغ از طرف دولت هست یا الزام کارفرما به اقلا بخشی از ان و تامین مابقی از طرف دولت؛ و اگر نه کارفرما اجرا نمیکند
نظر شما
ادامه