کد خبر: ۷۵۳۶۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک از حمله یک قلاده سگ در حین انجام عملیات واکسیناسیون هاری و آسیب جدی به رباط دست واکسیناتور این اداره خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «حبیب سلمانوندی» رئیس اداره دامپزشکی باغملک در توضیح این خبر اظهار داشت: «رضا بناری» از تکنیسین‌های دامپزشکی باغملک در حین انجام مأموریت و واکسینه نمودن سگ های صاحبدار از ناحیه ساعد دست مورد گزش قرار گرفت که متاسفانه رباط دست بر اثر حمله سگ مورد آسیب جدی قرار گرفت.

سلمانوندی افزود: پس از این گاز گرفتگی با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو و همکار مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.

سلمانوندی با اشاره به این موضوع که حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و تامین بهداشت و سلامت جامعه از وظایف اصلی دامپزشکی است گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و حیوان می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که از طریق گاز گرفتن، بیماری به دام یا انسان منتقل می شود، که تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ های گله و صاحبدار توسط اکیپ های دامپزشکی است.

 

نظر شما
ادامه