کد خبر: ۷۵۴۶۷
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
فرمانده انتظامی بابل:
«سرهنگ محمد زمان شالیکار» افزود: به مالکان سگ‌های خانگی هشدار می‌دهیم که این حیوانات را در جامعه به گردش در نیاورند/ فرد خاطی نیز به مقام قضایی تحویل می‌شود ...

حکیم مهر: فرمانده انتظامی بابل گفت: سگ های ولگرد با دستور مقام قضایی در این شهرستان تا ۱۰ روز آینده جمع آوری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرهنگ محمد زمان شالیکار» روز چهارشنبه در نشست خبری در بابل بیان داشت: یکی از نگرانی های شهروندان در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهرستان بوده که براساس جلسه ای که با حضور دستگاههای مرتبط شامل دامپزشکی، محیط زیست، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی بابل تشکیل شده با حکم مرجع قضایی تصمیم به جمع آوری این حیوانات شده است.

وی اظهار داشت: همچنین بنا به دستور مقام قضایی سگ های باصاحبی که در خودرو، ماشین و یا مکان های شلوغ گردانده شوند، هم جمع آوری خواهند شد.

فرمانده انتظامی بابل ادامه داد: به مالکان سگ های خانگی هشدار می دهیم که این حیوانات را در جامعه به گردش در نیاورند که بنا به دستور قضایی و قانون این سگ ها از مالک دریافت و در اختیار شهرداری قرار می گیرد و فرد خاطی به مقام قضایی تحویل می شود.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش به عنوان پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر مازندران محسوب می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
5
9
وقتی یک قشر جامعه شجاعت کافی برای دفاع از خود ندارند همینه دیگه هرکسی از راه رسید برایشان تعیین تکلیف می‌کند. بشینید تا همین‌هایی که اسمشان را رئیس و مدیر گذاشتید برای شما کاری انجام دهند. هر دامپزشکی باید چه دولتی چه خصوصی به صورت چه مجازی چه غیر مجازی به اینگونه نظرات خودسر باید اعتراض کند زیرا اگر نکند شغل خودش هم به خطر می‌افتد و عده زیادی از دام کوچک مجبور به استخدام در ادارات، کشتارگاهها می‌شوند و یا درخواست داروخانه می‌دهند و انوقت است که خواهید فهمید همین چندرغاز هم دستتان را‌نمی‌گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خوب این همه حیوان مفید از جمله گاو، بز، گوسفند، شتر، مرغ، بوقلمون، شترمرغ، غاز، کبوتر، ماهی، میگو، خاویار، بلدرچین و هزار چیز دیگر نمی‌شه پرورش داد و باید صاف رفت سراغ اژدها و سگ و گربه و موش؟ یکم منطقی فکر کنید عزیزان حداقل بروید. حیوان فرزندی باعث شده که جامعه امروز ما بجایی برسد که مردم بجای تربیت بچه و غذا دادن به آن با سگ همدم شوند و غذا دهند. مردم آزاری و همسایه آزاری حدی داره
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پزشکان را بیاد می‌آورید چه بلای بر سر وزارت بهداشت آوردن وقتی در مقابل سوزاندن کتاب رفرنس طب داخلی هاریسون وزارت بهداشت سکوت کرد؟ مقایسه کنید با این جامعه دامپزشکی که در خوابه که مسئولین برایشان کاری کنند. پارسال بود یادتان هست.
کهبدِبیطار
| Turkiye |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ناشناس ۲۳:۱۳
خداوند هیچ حیوان نامفیدی رو نیافریده و طبیعت بدون هرکدام از حیوانات ناقصه
اینکه شما از گونه ی خاصی خوشت نمیاد مشکل شخصی شماست
مشکلات شخصی خودت رو با دین و عرف و توجیه های اجتماعی قاطی نکن
مردم اسیر و برده ی شما دوستان نیستن
ازادن هرجور میخان زندگی کنن حتی جهنم برن با مسئولیت شخصی
روزی که بفهمین مامور بهشت بردن مردم نیستین دنیا بهشت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آقای خارجکی شما با نگه داری گاو و خر و گوسفند تو اپارتمان مشکلی نداری ؟
کارمند اداری
| Singapore |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دوستی که کامنت اصلی را گذاشتید، این کامنت شما به نوعی توهین آمیز است. بحث شجاعت نیست بلکه دامپزشکان ما فریب همان صندلی‌داران را خوردند و در حالی که هیچ مسئولی نه تنها از این رشته دفاع نمی‌کند بلکه نقش ترمز را برای این رشته بازی می‌کنند تا بتوان جمعیت ۴۵ هزار نفری دامپزشکان را کنترل کرد. گفته و عمل هیچ مسئولی یکسان نیست، خودتان در همین حکیم مهر مشاهده کنید چقدر وعده و وعید می‌دهند که فردا روز بهتر است. عجیب‌تر اینه که اساتیدی که رشته دام کوچک تدریس می‌کنند هم صدایشان در نمی‌آید، پس دانشجوها کجا هستند که همیشه قشر فعال و آینده یک رشته و کشور هستند؟ همین دانشجوها بعد فارغ التحصیلی مگر شغل نمی‌خواهند؟ پس جرا ساکتند و تشکل‌های دانشجویی ……..
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اگر منظورتون منم باید بگم اتفاقا پت فارم ها مثل همین گاو و گوسفند و شتر در نقاطی از دنیا داره رواج پیدا میکنه. البته در خانه مزرعه ها و محل هایی که فضای کافی دارن . اینکه شما سگ و گربه رو با گاو و گوسفند مقایسه میکنی احتمالا به این دلیله یا شما سگ و گربه از نزدیک ندیدی یا تصورات درستی از حیوان خانگی نداری
این سفسطه ی جدیدی هم که بین شماها مد شده یکم از اساس خرابه یه چیز جدیدتر در بیارید ببینم چه میکنید
حیوان مضر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ناشناس ۲۳:۱۳ عزیز ، نظرات دهن پرکن روانشناسی و جامعه شناسانه می دهید،آیا رفرنسی برای سخنان گرانبارتان دارید یا صرفا اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما را بازگو می کنید؟!
دامپزشک دولتی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
4
6
یعنی دیگه روی ............. سفیده تو این مملکت ...واقعا کاری راحت تر از آزار مردم انگار وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
نگهداری حیوان خانگی در واقع آزار حیوان است
حیوانی را از محیط ازاد خود می گیریم برای سرگرمی و .. خود در منزل می آوریم و بعد منت می گذاریم که برایش بهداشت و تغذیه فراهم کرده ایم
عجیبا غریبا
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس عزیز نگهداری حیوان اهلی مثل سگ یا گربه در خانه آزار حیوان نیست چون ذات اون حیوان در اهلی بودن با انسانه و آزاری نمیبینه از این راه اما در خصوص حیوانات غیراهلی حرف شما درسته و نگهداریشون در منزل آزار محسوب میشه وگرنه حیوانی مثل سگ که ذاتش و بخشی از فلسفه ی وجودیش در گرو همزیستی با انسانه و خودش به میل خودش در کنار انسان میمونه چه آزاری؟ بر پایه ی کدوم منبع علمی؟
رحمانی‌فر
|
United States of America
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
23
7
خداوند از سرهنگ شالیکار و ریاست محترم قضایی شهرستان بابل راضی باد. برخوردهای قضایی باید محکمتر و در سطح کشوری باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آره حتمأ شهر بعدی هم باید در استان فارس در شیراز و کازرون باشه جناب آقای استاد دکتر رحمانی‌فر عزیز درست می‌گم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
این کامنت به یاد داشته باشید!
ناشناس
| Hong Kong |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چند سوال برام پیش آمده، چه جوری کسی که خودش دامپزشکی تدریس می‌کنه از حیوان خوشش نمی‌آید؟ خوب چرا شغلتان را عوض نمی‌کنید؟ ................................
حکیم تو‌ رو خدا کامنت من را سانسور نکن دوست دارم جواب ایشان را‌ بشنوم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
وقتی که کسی از اژدها کشی نان می‌خواد میشه همین‌کامنت! کلا ضد رشته است و مخالف حیوانات
خالا بررسی کنید می بینید برای شورای گسترش وزارت علوم که ظرفیت دامپزشکی دانشگاهشون ببرن بابا چه قصه ها نبافته !
..................................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
احتمالا دنبال پست و مقام است این دوست هیات علمی .........! جدی نگیریدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
دامپزشک بودن نیازی به حمایت از نگهداری حیوان خانگی ندارد
اتفاقا برعکس کسانی که برای کسب درامد مردم را تشویق به نگهداری حیوان خانگی می کنند و فواید آنچنانی برای آن می اورند دامپزشک واقعی نیستند
دامپزشک خصوصی
|
Japan
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
3
6
در اکثر کشورهای دنیا فردی که کار می‌کند یا صاحب شغل است اعلام نیاز می‌کند (دستور دادن) و دولت وظیفه‌اش این است که با فراهم کردن بستر، نیاز آن شغل یا شخص را برطرف می‌کند تا آن شغل زنده بماند و درامدزایی کند و شخص هم مدلی که دلخواه خودش است زندکی کند، به این عمل دموکراسی می‌گویند یعنی دولت نوکر مردم است و از مردم دستور می‌گیرد تا نیازشان را برطرف کند. در کشور ما برعکس است اعلام نیاز از بالا القا می‌شود و صاحب مشاغل و نردم باید میاز دولت را تامین کنند مثلأ فلان رئیس عشقش کشیده یا منافعش در اینجوری ایجاب می‌کند که دستور صادر کند و زورگویی کند و بقیه مشاغل را مجبور به اطاعت می‌کند. عجیبه عجیییب
مسئول فنی
|
United States of America
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
1
3
این رفتارها هدف‌دار است زیرا هر از چند مدتی در گوشه‌ای از کشور و در یک استان یا شهرستان همچین حرکتی می‌کنند تا روزانه‌ای پیدا بشود و…….. در نهایت عادی سازی کنند و به کل کشور تعمیم دهند. اگر دامپزشکان در هر نقطه‌ای از کشور که این اتفاقات بیافتد که یکنفر شخصأ حرفه آنها را‌مورد حمله قرار دهد بی‌تفاوت باشند شک ندارم که در روزها و ماههای آتی دامن خودشان را هر چند که هرکجای کشور باشند خواهد گرفت. بهترین راه مقابله با زورگویی و قلدری است که سوشال مدیا این امر را راحت کرده است.
کهبدِبیطار
|
Turkiye
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
5
هشت سال تحصیلم رو در این شهر گذروندم
با احترام برای بسیاری از شهروندان فرهیخته ی بابلی (که خودتونم میدونید ترکیب جمعیتی بابل چطوره و نصف چطورن نصف چطور) اما من برخی تعصبات، کج فهمی ها نافهمی ها و .......هایی که در قشر خشک مذهبی بابل که متاسفانه حاکم به شهر هم هستن رو هیچ نقطه ی دیگه ای از دنیا ندیدم
البته من فرهیختگی و شعور و فرهنگ و ادب زیادی رو هم در قشر دیگری دیدم که بهم ثابت کرد همه جا خوب و بد داره
مجید
|
Germany
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
9
سگهای بیچاره جای آقایان را تنگ کرده اند که حتی داخل ماشین هم راحت شان نمی گذارند این چه فرهنگ ضد حیوان است .مگر تمام معضلات اجتماعی را حل کردی چسبیدی به این زبان بسته ها .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
10
طبق کدام بند و ماده قانونی می تونن چیزی رو که مالکش فرد دیگری هست ازش بگیرن و بدن به یه جای دیگه؟!

هیچ قانونی چنین اجازه ای رو نمیده. هنوز قانونی در مجلس علیه سگ گردانی تصویب نشده بنابراین هر کسی به اموال مردم از جمله حیوانات خانگی آنها دست بزنه مرتکب عمل غیرقانونی شده و میشه علیه اش شکایت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بنا به همان قانونی که رییس سازمان سنجش بخاطر جلوگیری از تقلب از کار برکنار شد!!
حرفی می زنیا! قانون جنگله!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
قانون کجا بود؟ قانون باید همه مردم را شامل بشود ولی در کشور ما اینکونه نیست بلکه برخی بر‌ برخی در قانون برتری دارند و آنگونه که دوست دارند قانون را می‌چرخانند تا به سود خودشان باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
4
معیار مفید بودن برای بعضی‌ افراد فقط ربط به معده داره، انگار هرچی که در قابلمه جا نشود مفید نیست. یکی نیست بگه همان حیوانات به ظاهر غیر مفید در کل دنیا راهنما و حامی افرادی هستند از پشتیبان روحی روانی گرفته تا افرادی که توان بدنی کمی دارند بهشان سگ سرویس میگن، علاوه بر آن کلی از این جانوران از زلزله گرفته تا پلیس تا نگهبان تا مواد مخدر یاب و ... هستند. لطفأ کمی بیشتر از معده ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
12
3
احسنت براین افسر شجاع
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
فکر‌کنم این افسر شجاع دنبال ترفیع رتبه یا جایزه ویژه‌ای چیزی است و دیواری کوتاهتر از دامپزشکی برای حمله ندیده تا خودی نشان دهد.
شاه کش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
مطمئن باش دست بالای دست بسیار است حالا ببین کی گفتم ................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
2
3
دستور که داده میشه سه حالته
یا به زور انجام میدن
یا به زور انجام نمیدن
یا بیخیاله انجامش میشن(نتیجه میرسن خطر داره)
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
4
آینده شغلی دامپزشکی در خطره، وقتی یک بخش بزرگ از این رشته را که توانایی ایجاد مشاغل بسیاری داره (از بیمارستان و مطب تا غذا و وسایل بازی و دارو و دکتر، تکنسین و غیره) را از رده خارج می‌کنید و از طرف دیگر بخشهای دیگر رشته مثل نظارت بهداشتی و شاید در آینده نزدیک حتی مسئول فنی هم از دامپزشکان گرفته می‌شود و از سور دیگر حیوانات اگزوتیک را‌ هم ممنوع اعلام‌ می‌کنند دیگر چیزی برای کار کردن در دامپزشکی به جز چوپانی یک گله گوسفند نمی‌ماند. واقعأ دانشجویان باید از آینده بعد از فارغ‌التحصیلی خود بترسند زیرا شغلی برای آنها باقی نمی‌مان. و فقط در حال عمر تلف کردن هستند.
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Turkiye |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اگر بترسند و پس بکشند همه می بازیم
اگر بترسیم و از مطالبات حقوق مسئولین فنی پس بکشیم همه میبازیم (همه ی اعضای خانواده ی دامپزشکیم
اگر بترسیم چیزی باقی نمیمونه
تا الانم پوست کلفتی و جان سختی نگهمون داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
6
اکی حق با شما
اما فک کردین شهرداری با این سگها چه کنه؟
شهرداری خیلی مرده سگهای ولگرد رو سرو سامون بده
اینهمه دامپزشکی پیام میده سگهای ولگرد عامل افزایش خیلی از بیماریهای مشترک و انگلی شدن و باید ترتیبی بدیم که قلاده دار بشن و جمعیت سگهای ولگرد کم بشه باز قانون جدید معکوس میزارن
این سگها رو هم به همون جمعیت بلاصاحب اضافه کنین ببینین دودش تو چشم کی می‌ره برادر؟
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Turkiye |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
من دقیقا بهتون میگم سگهارو چه کار میکنه
من بیماری دارم که سگ یک پارک در تهران بوده . این سگ آزاد بود اما شناسنامه داشت واکسن و ضدانگل میخورد همه ی این کارهارو هم چند نفری که همیشه به اون پارک رفت و آمد داشتن انجام میدادن و تقریبا سگ صاحب داری محسوب میشد . حتی قلاده هم داشت و با نگهبانای پارک اشنا بود و بهشون توی اینکار کمک میکرد
به بوی مواد مخدر حساس بود و کاری کرده بود هیچ مصرف کننده ی مواد مخدری گذرش به اون پارک نمیفتاد و یه تنه همراه دو سگ دیگه اون پارک رو برای خانواده ها امن کرده بود! (اگر ندیده بودمش منم باور نمیکردم)
سه هفته پیش شهرداری اون سگ رو زنده گیری کرد و برد به پناهگاه خودش. همه افتادن دنبال برگردوندنش و بعد از سه روز اوردنش ازونجا. فقط سه روز اونجا بود اما با مسمومیت شدید اورگانوفسفره، نارسایی حاد کبدی، نارسایی پانکراس و پانکراتیت حاد و اسهال خونی! تمام مدارک پزشکیش هم موجوده
الان سه هفته بستریه که یه مقدار بهتر شده و زنده مونده. اگر میموند همونجا میمرد و دقیقا این چیزیه که شهرداری ها و در رده ی بالاتر استانداری ها میخان. مرگ در پناهگاه که هم توسط مردم قابل پیگیری نباشه و بار روانی نداشته باشه هم جمعیت سگ ها کم شه تا با خیال راحت بودجه ی کنترل جمعیت حیوانات رو در جیب مبارک قرار بدن!
این کاریه که شهرداری به قید مستند با سگ ها در پناهگاه هاش میکنه
مشکل سگ ها نیستن مشکل امکانات هم نیست
مشکل نوع تفکر مسئولان بالادسته که اگر بپذیرن جایگاه اصلی سگ ها کجاست خیلی راحت همین سگ های بی صاحب هم صاحب دار میشن راحت تر از چیزی که فکر کنید. وقتی یک سگ در یک کوچه یا محله زندگی میکنه صاحبش همه ی ساکنان اونجان و مسئولش صاحب شهر یعنی شهرداری . اگر تفکرات غلط و نگاه های اشتباه اصلاح بشه خیلی راحت سگ یک محله توسط ساکنان اون محله غذادهی میشه و توسط شهرداری واکسینه و عقیم و پایش میشه و دیگه تهدید بهداشتی محسوب نمیشه
توی طبیعت ول نمیچرخه و تبدیل به تهدید زیست محیطی نمیشه
شهرداری مسئول اصلی تمام حیوانات موجود در محیط شهریه . شهرداری ها با معدوم کردن سگ ها دقیقا دارن از زیربار مسئولیت اصلی خودشون فرار میکنن و این فرار رو با هزاران دلیل بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی توجیه میکنن وگرنه مشکل حیوانات شهری انقدر مشکل بزرگی نیست که حل نشدنی باشه
نمیخان حلش کنن و از حل نشدنش مافیاهای زیادی سود میبرن .از مافیاهای دولتی در شهرداری ها و محیط زیست و استانداری ها و ... تا مافیاهای حمایتی و تکثیر و پرورش و ...
کامیاب قیصربیگی
| Canada |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
سلام.دوست گرامی .اینها دنبال سلامت و بهداشت مردم نیستند.اگه بودند سگهای بلا صاحب را سر و سامان می دادند.

عجب ایده ای برای پول درآورند،واقعا طراح این نقشه باهوش بوده ،حساب کرد ه که اقبال عمومی مردم به حیوانات خانگی در ایران روز به روز در افزایش است و خیلی از افراد واقعا برای داشتن حیوان خانگی بخصوص سگ هزینه قابل توجهی می کنند ،این دوستان فکر کردند سگها را از یکسری افراد می گیرند بصورت مجانی و بعد همون سگها را به یک عده دیگر می فروشند و از این راه پول دار می شوند و به حفظ دین مردم هم کمک کردند.

باید به این دانشمندان گفت .زهی خیال باطل .
و البته این مزاحمت‌های اجتماعی برای مردم یک دلیل سیاسی هم دارد که همه می دانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
0
هشدار
نظر شما
ادامه