
حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی مازندران
گفت: حدود سه هزار تن محموله نهاده دام و طیور ذرت که شب گذشته وارد اسکله بندر
امیرآباد شده بود به دلیل آلودگی از مبدا، تخلیه و ترخیص نشده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمزه آقاپور
کاظمی» روز دوشنبه افزود: این محموله از مبدا دچار سوختگی، کپک زده و بوی نامساعد
دارد که کارشناسان دامپزشکی در بررسی ها آن را فاقد مقررات تخلیه و ترخیص تشخیص
دادند.
وی تصریح کرد: موضوع طی صورتجلسه ای به شرکت وارد کننده به
کشور روسیه ابلاغ شد و کشتی با محموله ذرت عودت داده شده است.
این مقام مسوول ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی برای تولید
خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص محموله های وارداتی نهاده های دامی جهت مصرف
در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی
از وظایف مهم سازمان دامپزشکی است، ادامه داد: همسو با این رویکرد حضور کارشناسان
ناظر بهداشتی در در سه بندر استان شبانه روزی برای ارایه خدمات مور نظر است.
مدیر کل دامپزشکی مازندران تشدید نظارت بر روند بهداشت و
سلامت محموله های وارداتی نهاده های دامی را در شرایط اقتصادی کنونی کشور الزامی و
از دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی مرتبط تقاضا کرد نسبت به رعایت تمامی
مقررات و قوانین اهتمام ورزند.
آقاپور کاظمی به اهمیت توجه ویژه به سلامت بهداشتی محموله
های وارداتی به خصوص نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: خوراک دام می تواند بهداشت
دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل سلامت خوراک
دام تضمین کننده سلامت انسان محسوب میشود.
به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم مازندران
و همسو با رویکرد گسترش فعالیت اقتصادی واردات و صادرات محصولات مختلف از طریق
دریای خزر، بنادر مازندران به خصوص بندر امیر آباد مرکز واردات انواع نهاده های
دامی کشور شده است.
بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگترین بندر
حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاریهای
دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم باشکوفاسازی ظرفیتها، نقش ویژهای در مقاومسازی
اقتصاد کشور با توسعه تجارت بینالمللی و صادرات کالا ایفا می کند.
بندر امیر آباد با حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن
اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و
کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای
سی آی اس CIS با
جمعیت بالغ بر ۳۰۰
میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه میزند و ظرفیت فوق العادهای
در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.
چه ربطی به دولت ۱۳ داره.همیشه بندر امیرآباد مطرح بوده است
بهتر بود به جای تیتر "به روسیه عودت داده شد" تیتر "جلوگیری از تخلیه در بندر امیر آباد در زمان خاص" درج می شد. چون مطمئن باشید چنین محموله هایی به هیچ عنوان عودت به مبدا نمیشه (یعنی چنین قدرتی وجود نداره، اگه غیر از اینه، اسناد تحویل به روسیه منتشر بشه)، یا در بنادر دیگه ی دریای خزر پهلوگیری و تخلیه میشه و یا مجدد با اسناد جدید و زمان جدید وارد بندر امیرآباد میشه و طبیعتا تخلیه و مصرف.
چرا خود اداره کل ممانعت ایجاد نکرده که کارشناسان مجبور به اعمال قانون بشن.
|
خب روند کار به این صورته که اول کارشناس میره بازدید نظرش رو میده و بعدش اداره کل تصمیم نهایی رو میگیره. شماها قبلا به اندازه کافی نظر دادین. اگه حرف نزنید ما هم برداشت بد نمیکنیم!!
احسنت. سلامت مردم تعارف بردار نیست.
سه خط اصل خبر، هفت خط تعریف از بندر امیرآباد!!
خداکنه درست باشه و برای یکبارهم که شده محموله بی کیفیت الوده و درجه سه یا چهار به کشور وارد نشه. کاش این اخبار راست بود .