کد خبر: ۷۵۵۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از نظارت ویژه دامپزشکی بر فعالیت موکب‌های مسیر تردد زوار اربعین در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین حیدری» با اشاره به پای کار بودن ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مسیر تردد زوار اربعین برای تشدید نظارت‌های دامپزشکی، گفت: علاوه بر نظارت‌های معمول دامپزشکی، اکیپ‌های دامپزشکی در قالب گشت‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و... در ایام اربعین حسینی بر روند تهیه و طبخ فرآورده‌های دامی در موکب‌های استان نظارت ویژه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مسیر تردد زوار در استان کرمانشاه خواسته شده حداقل یک اکیپ ثابت را به منظور بازرسی مستمر از موکب‌ها در حالت آماده‌باش قرار دهند، افزود: نظارت‌های دامپزشکی را در سطح موکب های برپا شده در استان از ورودی استان در شهرستان کنگاور تا نقطه صفر مرزی در شهرستان قصرشیرین تشدید کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم‌های دامپزشکی کار نظارت بر فرآیند تهیه تمام موادغذایی با منشا دامی را بر عهده دارند، گفت: تمام تلاش اکیپ‌های دامپزشکی این است که زوار اربعین بدون هیچ مشکل تغذیه‌ای سفر کنند.

وی با درخواست از موکبداران برای خرید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز موکب‌های خود از اماکن معتبر، افزود: به منظور تامین سلامت زوار اربعین ذبح دام در ورودی موکب‌ها ممنوع شده، لذا انتظار داریم موکب‌داران به هیچ عنوان در مدخل یا ورودی مواکب اقدام به ذبح دام نکنند.

وی با اشاره به بالا بودن دمای هوا در اربعین امسال، گفت: امسال به دلیل گرمای شدید هوا احتمال بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز و... زیاد است، لذا به منظور جلوگیری از بروز بیماری از موکب‌داران می‌خواهیم رعایت مسائل بهداشتی را در تهیه فرآورده‎‌های خام دامی مدنظر داشته باشند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ا.صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
1
5
ذبح دام فقط در ورودی موکب ها ممنوع است؟ کافی است گردشی گذرا در جاده های اصلی تمامی شهرستانهای استان کرمانشاه داشته باشید متوجه خواهید شد که ذبح و عرضه دام به راحتی در نقاط مختلف این استان در جریان است
پاسخ ها
همکار استان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
توی شهر و حاشیه شهر مانعی نداره فقط ورودی و خروجی موکب ها ممنوع خواهد بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
0
از دستگاه های ذبح دام دامپزشکی قزوین استفاده کنید
نظر شما
ادامه