کد خبر: ۷۵۶۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر روح الله دهقانی» اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که با محوریت دانشگاهیان و پژوهشگران شکل می‌گیرد، در قالب قانون جهش تولید دانش‌بنیان طی یک بازه پنج ساله مورد حمایت قرار می‌گیرند ...

حکیم مهر: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از بخش‌های مختلف پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دستاوردهای متخصصان این مجموعه پژوهشی بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، «دکتر روح الله دهقانی» در بازدید از دستاوردها و بخش‌های مختلف پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با اشاره به نقش راهبردی متخصصان و استادان دانشگاه در رسیدن ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به بازار و اقتصاد حوزه فناوری عنوان کرد: پیشرفتهای فناورانه بیش از این که مدیون ساختارها و ساختمان ها باشد، مدیون نیروی انسانی متخصص و دارای انگیزه و پشتکار است و هرجاکه افرادی علاقه‌مند و انگیزهمند حضور داشته باشند، اتفاقات مهم و اثرگذار محقق می‌شود. استادان دانشگاه به ویژه آن هایی که توانمندی گرد هم آوردن چند دانشجو را دارند، به خوبی می توانند شرکت های دانش بنیان نوپا را ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که هسته‌های استادمحور می‌توانند در ایجاد شرکت های دانش‌بنیان نوپا نقش آفرین بوده و از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط قانون جهش تولید دانش‌بنیان بهره ببرند، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که با محوریت دانشگاهیان و پژوهشگران شکل می‌گیرد، در قالب قانون جهش تولید دانش‌بنیان طی یک بازه پنج ساله مورد حمایت قرار می‌گیرند تا به رشد و بلوغ کافی برسند.

دهقانی ادامه داد: طی این پنج سال علاوه بر حمایت های معمول، استفاده کامل از ظرفیت های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در قالب اعتبار یا گرنت به آنان تعلق می‌گیرد. همچنین بر اساس نظام ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در پنج سال اول فعالیتشان معافیتهای کامل مالیاتی و همچنین بیمه تا پنج نفر از پرسنل تعلق می‌گیرد و این دست حمایت‌ها به کاهش دغدغه‌های پژوهشگر برای توسعه محصول یا به ثمر رساندن فعالیت فناورانه کمک می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعریف یک قرارداد همکاری مشترک بین معاونت علمی و پژوهشکده تحقیقاتی زیست‌پزشکی عنوان کرد: در قالب نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران و برنامه ملی آزمایشگاه ملی، بسته جامع برای تعریف طرح‌های مشخص و فناورانه با محوریت پژوهشکده تعریف خواهد شد.

دهقانی با اشاره به حمایت گرنت های تحقیقاتی گفت: بسیاری از استادان با یک حمایت کم می توانند به نیازهای تحقیقاتی خود پاسخ بگویند و شاید منابع محدود امکان ایجاد آزمایشگاه ها را ندهد اما با تخصیص یک سازوکارمشخص در قالب تخصیص اعتبار برای استفاده از زیرساخت‌های آزمایشگاهی، زمینه لازم برای پیشبرد تحقیقات در اختیاشان قرار بگیرد.

آینده پزشکی و حوزه مطالعات حیوانی

«دکتر محمدرضا مخبر دزفولی» رئیس پژوهشکده تحقیقاتی زیست پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده در پژوهشکده زیست پزشکی گفت: بسیاری از گام های رو به جلو و پیشرفت‌های حوزه پزشکی انسانی، مرهون انجام فرآیندها در حوزه دامپزشکی است و فرآیندهای پیوند عضو و تجربیات کسب شده در این عرصه را می توان با توسعه پژوهش های پزشکی محقق کرد. حوزه زیست پزشکی همچنین در واکسن، فرآیندهای بالینی، مدل سازی و پژوهش‌های پزشکی حوزه انسانی نقشی جدی ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر این که آینده پزشکی متعلق به حوزه زیست پزشکی است و در آینده مرز بین حوزه های مختلف پزشکی کم‌رنگ خواهد شد، ادامه داد: در این پژوهشکده چهار گروه تولید فرآورده های بیولوژیک، سلول‌های بنیادی و طب بازساختی، مطالعات حیوانی و اخلاق و حقوق زیستی فعالیت دارند.

مخبر دزفولی افزود: دانشکده دامپزشکی در این نقطه از شهر موقعیت بسیار خوبی برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان این حوزه است که می توان با یک برنامه ریزی صحیح و دقیق ظرفیت خلق ارزش را فراهم کرد.

بازدید از پژوهشکده زیست‌پزشکی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، ضمن بازدید از آزمایشگاه‌های زیرمجموعه پژوهشکده تحقیقاتی زیست‌پزشکی از ساختمان در حال احداث برج فناوری‌های زیست پزشکی بازدید کرد. این بنا در ۲۴۰۰ متر مربع با ۱۶ هزار متر مربع زیر بنا و ۱۲ طبقه، در حال احداث است که سه طبقه آن برای استقرار شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است.

گفتنی است پژوهشکده تحقیقاتی زیست‌پزشکی با هدف اجرای طرح‌ها و تحقیقات بنیادین در زمینه زیست پزشکی و مطالعات کاربردی در مدل‌های حیوانی در زمینههای گوناگون پزشکی و دامپزشکی ایجاد شده است. این پژوهشکده با بهره‌گیری از دانش و تجربه استادان برجسته و شاخص دانشگاه تهران و همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور برنامه‌های تحقیقاتی مختلفی را اجرا می‌کند.

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
سیروس
|
France
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
5
خروجی این پژوهشکده چی بوده؟ چه کمکی به مملکت کرده؟ بودجش از کجا تامین میشه؟ تا بحال چه مقدار بودجه دریافت کردید؟ مالکیت و صاحب امتیاز این مجموعه و تولیداتش متعلق به چه شخصی است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
2
0
خروجی پژوهشکده معلومه تحقیقات در زمینه علوم بنیادی دامپزشکی و پزشکی،چاپ مقالات معتبر بین المللی و دستاورد نهایی تجاری سازی پاره ای از محصولات نو آورانه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
عزیزم تولید مقاله و کار پژوهشی نیاز به راه اندازی پژوهشکده ای مستقل و هزینه گزاف ندارد! ضمن اینکه بخش زیادی از فضای دانشکده را هم اشغال کرده! تمامی این کار ها را میتوان با استفاده از امکانات و توانایی سایر بخش ها و ازمایشگاه های داخل دانشکده انجام داد! مگر اینکه شخصی سازی و ایزوله کردن باشد یا هدف خاص دیگری دنبال شود....
ناشناس
| France |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
مگه آدم واسه خوردن ۱ لیوان شیر باید دامداری ۱۰۰۰ راسی تاسیس کنه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
1
0
بگذارید من که دوره تخصصی ام رو توی این دانشکده گذروندم خدمتتون به طور خلاصه بگم خروجی این پژوهشکده چی میشه؟
.......... و چاپ مقالات بی فایده برای کشور، ارتقای هرچه سریع تر اساتید ........... و افزایش حقوق اون ها برای سرمایه گذاری های بیشتر در جاهای دیگه، انبار شدن هرچه بیشتر پایان نامه ها در کتابخانه، انفجار فارغ التحصیل های بیکار و افزایش دلسردی و مهاجرت هر چه بیشتر جوانان با استعداد
نظر شما
ادامه