کد خبر: ۷۵۷۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئيس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مهدی قمصری» افزود: چون سازمان حفاظت محیط زیست کیس را به دانشکده ارجاع و هزینه‌های آزمایش آن را پرداخت کرده است، ما اجازه نداریم که نتیجه آزمایش‌ها را اعلام کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئيس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی‌بر علت عدم انتشار پاسخ کالبدگشایی و نتایج پاتولوژی «پیروز» توله یوز ایرانی، می‌گوید: «این یک فرایند عادی است که مثلا کیسی که در باغ وحش تلف می‌شود، به دانشکده می‌آید تا آزمایش‌های میکروبی، ویروسی،  سم‌شناسی و... روی آن انجام شود و پاسخ نهایی نیز به همان مرجعی ارائه می‌شود که درخواست آزمایش را داده است. در این کیس نیز همین وضعیت حکمفرما بود و سازمان حفاظت از محیط زیست به‌عنوان تشکیلات ارجاعدهنده کیس به دانشکده دامپزشکی، نمونه را برای ما فرستادند و طبیعتا دانشکده نیز پاسخ نهایی را به همان مرجع داده است.»

اجازه نداریم که نتیجه آزمایش را اعلام کنیم

«دکتر مهدی قمصری» با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست کیس را به دانشکده ارجاع و هزینه‌های آزمایش آن را پرداخت کرده است، می‌گوید: «ما اجازه نداریم که نتیجه آزمایش‌ها را اعلام کنیم و اینکه آیا سازمان محیط زیست این نتایج را منتشر می‌کند یا نه، بحثی است که خود دوستان باید پاسخگو باشند.»

وی ضمن اظهار شگفتی از اینکه موضوع این یوزپلنگ این‌قدر حساس شد، تصریح می‌کند: «این همه دام تلف می‌شود و پیروز هم یکی از آنها بود که یک مقدار فضای مجازی بی‌جهت آن را بزرگ کردند و در جهت سلبریتی‌سازی کار کردند. چون بنده قبول ندارم که این موارد سلبریتی واقعی باشند. بلکه برخی درصدد ایجاد فشارهای اجتماعی بودند تا برخی تفکرات نادرست را القا کنند. کمااینکه همه دوستانی که در سازمان حفاظت محیط زیست همکار ما هستند، در این حوزه زحمت کشیدند و نمی‌خواستند که این حیوان تلف شود. آنها تمام هم و غم خود را به کار بردند تا این باروری صورت گرفت و این زایمان و سزارین انجام شد و در این مدت هم بیشترین فشار روی آنها بود. متاسفانه طوری وانمود شد که انگار آنها می‌خواستند این کیس تلف شود. جامعه مدعی آنها شد در حالی که اصلا اینطور نبوده است.»

اخلاق دامپزشکی حکم می‌کرد که پاسخ را فقط به سازمان بدهیم

دکتر قمصری با بیان اینکه این بعد اجتماعی این مساله بود، خاطرنشان می‌‌کند: «به لحاظ اخلاق حرفه‌ای نیز از آنجا که سازمان این کیس را ارجاع داده و هزینه‌های آن را پرداخت کرده بوده، ما هم جواب را به آنها دادیم. آنها مکلف هستند که به جامعه جواب دهند و ما نمی‌دانیم که چارچوب و ضوابط آنها چگونه است. مثلا زمانی که واردات گوشت هم انجام می‌شود، نمونه را سازمان دامپزشکی برای ما می‌فرستد و اعلام می‌کند که این محموله گوشت آمده و آزمایش‌های ما روی آن انجام می‌شود و پاسخ به خود آنها داده می‌شود. در مورد صنایع لبنی و دامپروری‌های بزرگ و باغ وحش نیز همین‌گونه است و جواب به خود آن مجموعه‌ها برمی‌گردد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حفاظت از محیط زیست به دانشکده فشار آورده که پاسخ کالبدگشایی پیروز را رسانه‌ای نکند، می‌گوید: «خیر. چون آنها می‌دانند که ما این کار را نمی‌کنیم، کمااینکه اگر این کار را انجام دهیم، حتما مورد سوال قرار می‌گیریم و دلیلی ندارد. البته مورد خاصی هم نبوده است اما در عین حال اخلاق حرفه‌ای و مسائل اداری به ما اجازه نمی‌دهد که پاسخ را رسانه‌ای کنیم. نتایج در اختیار دوستان سازمان حفاظت از محیط زیست است و آنها هر طور که صلاح بدانند، رفتار می‌کنند.»

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
1
5
نه تنها دانشکده دامپزشکی بلکه محیط زیست هم جرأت اعلام نتیجه را نخواهد داشت. ................... اگر کسی فکر می‌کند بنده اشتباه می‌کنم با دلیل توضیح دهید چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
عجالتا در مورد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که با عرض معذرت اشتباه می کنید
چون دکتر قمصری میفرمایند اخلاق دامپزشکی به ما اجازه انتشار نمی دهد شما میگین جرات ندارن!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
اخلاق دامپزشکی؟ جوک بود؟ بند دوم را‌ بخوان به وضوح نوشته دلیلش چیه.
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پیروز یک سرمایه ملی بوده و برای مردم بوده و است. دانشگاه تهران و محیط زیست پول و بودجه را از سرمایه مردم مثل مالیات یا نفت دریافت میکنند و باید به صاحبان خودشان پاسخ بدهند. ..............
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
1
2
شما میبایست فقط درباره موضوع علت عدم انتشار نتایج صحبت کنید با توجه به جایگاهتون اما نباید درباره بحث علاقمندی مردم به پیروز صحبت کنید، ............. راحت میگویید اینهمه دام تلف میشود، ........... بحث یک گونه در معرض خطر به نام یوز هست، ایا با همه دام یکی هست،این چه مقایسه ای هست؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
1
2
از شما درباره علت عدم انتشار نتایج سوال شده بود شما هم به درستی جواب دادید چه نیازی به پرداختن به مسائل حاشیه ای است،چرا اعلام میکنید این همه دام تلف میشود این هم یکی،ایا اطلاع از دوستداران پیروز دارید،به نظر شما نباید کسی حیوان یا دام را دوست داشته باشد،شما اول دامپزشک هستید بعد مسئول کار دیگر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
دو نظریه پیاپی با انشای وحد و پرچم واحد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
4
سوال این هست فرق بین دام و یک گونه با ارزش و در معرض خطر انقراض به نام یوزپلنگ چیست؟!
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
1
3
....................... این یک حیوان در خال انقراض هست و به همه ملت ایران ربط دارد و نباید با گوسفند یا یک کیس خصوصی با آن برخورد کرد، ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
2
محیط زیست تا جایی که بتونه نتیجه رو گزارش نمیده
فعلا مقاومت میکنه چون سرو صداها خوابید
اگر هم‌کسی سراغ نتایج رو نگرفت، هرگز منتشر نمیکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
محیط زیست کاره‌ای نیست. نمی‌تواند منتشر کند
کهبدبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
1
وقتی اشتباهی رو انجام دادید باید تا اخر انجام بدید نه وسطش بگید ا غلط بود؟ خب بیخیال ازینجا به بعد رسانه ای نمیکنم!
از اول نمادسازی و رسانه ای کردن پیروز غلط بود. از اول افکار عمومی رو در جریان همه ی جزئیات گذاشتن غلط بود
الان که اینکار رو کردید نمیتونید وسطش پس بکشید بگید اختیار با خودمونه رسانه ای نمیکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
کنجکاو نیستیم به احتمال قوی، لینکو اسپکتین زدن، کلیه هاش نارسا شدن، نکروز توبولی حاد دیدن و زخم های گوارشی اورمی دیده شده،
نظر شما
ادامه