کد خبر: ۷۵۸۰

حکیم مهر - در حالی که افزایش قیمت تخم مرغ طی فصل گذشته به ویژه در آستانه ماه رمضان جنجالهای زیادی آفرید، اکنون باید گفت به علت جوجه ریزی بالا و به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا قیمت تخم مرغ یکهزار و 250 تومان کاهش یافته است.

دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار با اعلام این مطلب گفت: به علت آنفلوآنزای مرغی که سال گذشته برخی از واحدهای مرغداری استانهای البرز، تهران و مرکزی را آلوده کرده بود، میزان تولید تخم مرغ در کشور کاهش یافت که در نتیجه آن دولت ناگزیر به واردات تخم مرغ شد.

دکتر سید فرزاد طلاکش افزود: هرچند واردات تخم مرغ از کشور ترکیه و یا کشورهای دیگری چالشهای زیادی در بازار داخلی آفرید و جنجالهای زیادی را در مطبوعات به وجود آورد، اما با عبور از بحران و به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا اکنون شاهد قیمت تخم مرغ در بازارهای عرضه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تخم مرغ از سه هزار و 450 تومان در ابتدای تابستان به دو هزار و 200 تومان در روزهای اخیر رسیده است که نشان دهنده کاهش یکهزار و 250 تومانی این کالا است.

امکان صادرات مرغ برای ایران فراهم شده است

وی اخبار مازاد تولید مرغ در کشور را تایید کرد و یادآور شد: با تجهیز مرغداریها و افزایش بهره وری طی سالهای گذشته مرغداران توانسته اند با صرف هزینه های بسیار راندمان تولید خود را افزایش دهند به طوری که می توان گفت نه تنها ایران تولیدکننده مرغ به شمار می رود، بلکه امکان صادرات آن را نیز دارد.

این دامپزشک اظهار امیدواری کرد که زمینه صادرات مرغ طی سالهای آینده به صورت جدی از سوی دولت دنبال شود.

 

 

نظر شما
ادامه