کد خبر: ۷۵۸۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با حضور دامپزشک متخصص خبر داد و گفت: این اقدام در طول سال با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «محمدرضا خسروی»، در جمع اصحاب رسانه از توسعه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب باغستان خبر داد و اظهار کرد: طی سال جاری ۲۰۰۰ هزار مترمربع به فضای این پناهگاه اضافه خواهد شد، این مهم با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز ساماندهی و در دسترس بودن آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دو اکیپ جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر فعال است، افزود: طی یک ماه، ۴۰۰ مطالبه شهروندی در راستای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه هزینه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب طی یک سال به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پناهگاه در باغستان و حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب در آن جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند.

خسروی ادامه داد: روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غذارسانی در هریک از این مراکز به سگ‌ها انجام می‌شود و در مجموع این آمار به ۱۰ هزار کیلوگرم در روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا مادامی که واگذاری سگ‌ها انجام نشود نگهداری آن‌ها در مراکز ساماندهی ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: تمام سگ‌ها پس از جمع‌آوری تحت درمان قرار می‌گیرند، واکسینه می‌شوند و انگل‌زدایی و عقیم‌سازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه یک دامپزشک همراه با تیم جمع‌آوری به منظور رعایت پروتکل‌ها حین فعالیت اکیپ‌های جمع‌آوری حضور مستمر دارد، گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با هدف ایجاد رضایتمندی میان شهروندان و مبارزه با گسترش بیماری‌ها به صورت جدی و مستمر در دستور کار سازمان پسماند قرار دارد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
7
4
چرا باید 10 میلیارد خرج بشه؟
اون دامپزشک متخصص چه رانتی داره که چننین سفره چربی براش پهن کردن!
راه حل سگ های ولگرد مانند امریکا و همه کشور های پیشرفته معدوم سازی است و بس!
به خدا با 10 میلیون تومان میشه همشون با طمعمه مسموم خلاص کرد!
چرا باید 10 میلیلارد پئل مردم هدر بدی !
پاسخ ها
کارشناس نظارت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
دقیقا هی دم از حقوق حیوانات تو کشورهای پیشرفته میزنن
اما وقتی میگی تو این کشورها سالی چند ده هزار سگ و گربه ولگرد معدوم میشه طرفداران سینه چاک شون لالمونی میگیرن
مخبر معتمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
0
باسلام . واکسن عقیم سازی سگ در کشور تولید شده و نتایج بسیار خوبی داشته است . چرا مسئولین شهری از این واکسن استفاده نمیکنند؟ آیا مابین افراد در شهرداری و دامپزشکان طرف قرارداد عقیم سازی رابطه پورسانت هست؟
نظر شما
ادامه