کد خبر: ۷۵۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری از شناسایی ماهیان آلوده به بیماری ویروسی آبزیان در استخر پرورش ماهی غیرمجاز خبر داد و گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۴ هزار بچه ماهی کپور آلوده به ویروس به منظور جلوگیری از انتشار و اشاعه بیماری با دستور قضایی معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی اصغری» با اشاره به معدوم‌سازی ماهیان آلوده به بیماری ویروسی آبزیان، اظهار داشت: بر اساس ضوابط دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور کنترل، نظارت، رصد و پایش بیماری‌های آبزیان در مزارع پرورش ماهیان گرم آبی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در بازدید اخیر بازرسان اداره دامپزشکی به منظور جلوگیری از انتشار و اشاعه بیماری از مزارع پرورش ماهی نمونه گیری‌های لازم انجام و بر اساس نتایج آزمایشگاهی 14 هزار بچه ماهی کپور آلوده به ویروس آبزیان در یک استخر پرورش ماهی غیرمجاز شناسایی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در ادامه با تأکید بر اینکه این بیماری ویروسی مخصوص آبزیان بوده و قابل انتقال به انسان نیست گفت: معدوم سازی ماهیان آلوده به این ویروس با دستور مقام قضایی بخش قلعه‌نو اجرایی شد.

اصغری در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تأمین بهداشت عمومی و سلامت جامعه اداره دامپزشکی شهرستان ری با سودجویانی که هرگونه اقدام غیرمجاز و غیرقانونی انجام دهند برخورد قاطع خواهد داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
دکتر وزارت جهادکشاورزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
6
0
اداره کل تهران در بحث نظارت میدانی در دوره دکتر محمدیان انصافا متحول شده و بازخوردهای بسیار خوبی هم داشته
با این تعداد کم ولی ایجاد انگیزه و تیم بندی عالی
سامان دهی سطح شهر
سامان دهی میدان بهمن
نظارت در شهرستانها که حداقل بود و...
نظر شما
ادامه