کد خبر: ۷۶۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بجستان از ابتلای واکسیناتور این شبکه به بیماری تب مالت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر جواد شریفی» گفت: تب مالت بیماری باکتریایی و از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد.

شریفی افزود: این بیماری با نام هایی مانند بروسلوز، تب مدیترانه ای و تب ناخواسته نیز شناخته می شود و علائم آن؛ سقط جنین، کاهش تولید شیر، ناباروری و نازایی در دام ها می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی بجستان تصریح کرد: ابتلای انسان به این بیماری از دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی حائز اهمیت است و علائم این بیماری در انسان؛ تب و لرز، تعریق، خستگی مفرط، درد های عضلانی، کمردرد و... می باشد.

شریفی بیان کرد: کارکنان دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک، همیشه در معرض ابتلا به بیماری ها می باشند و نبود امکانات مناسب و عدم همکاری دامداران در بعضی از دامداری ها، سختی کار واکسیناسیون را دو چندان می نماید که این خود می تواند سبب آسیب به نیرو های تلاشگر بخش مبارزه با بیماری های دامی و ابتلای آن ها به بیماری های مشترک گردد.

وی در پایان اذعان کرد: همکار مبتلا شده به این بیماری از نیروهای طرحی شبکه دامپزشکی شهرستان بجستان بود که با وجود رعایت مسائل ایمنی، متاسفانه به این بیماری هزار چهره مبتلا شده و آزمایشات انجام گرفته این امر را تایید می نماید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
0
2
يه جوري ميگن نيروي طرحي انگار نيروي طرحي طاعون يا ايدز داره!
طرح نيروي انسانس درسته آقاي مدير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
انسانی
نظر شما
ادامه