کد خبر: ۷۶۳۷۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: «دکتر مسعود پزشکیان» عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با روزنامه «دنیای اقتصاد» درباره علت مهاجرت پزشکان از ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش حکیم مهر، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

- یک زمانی من می‌گفتم پزشکان پول مفت می‌گیرند و آن موقع من 10میلیون تومان پول می‌گرفتم که 10 هزار دلار بود. اما در حال حاضر 10 تا 15 سال از آن زمان گذشته و من استاد تمام و جراح هستم و تمام مراحل را طی کرده‌ام؛ اما 800 دلار پول می‌گیرم!

- من استاد تمام هستم و 800 دلار می‌گیرم و کسی که تازه پزشک شده 300 تا 400 دلار دریافت می‌کند که با این پول نه می‌تواند خانه‌ای اجاره کند و نه بچه‌اش را در مدارسی که این آقایان زده‌اند، ثبت‌نام کند.

- در این شرایط نمی‌توان پزشک یا هیات علمی را در مملکت نگه داشت. مشخص است که در این شرایط پزشکان اعتراض می‌کنند و در کشور نمی‌مانند. با توجه به این دریافتی معلوم است که یک عده هم تخلف می‌کنند.

- در حال حاضر یک نفر 10 ساعت کار می‌کند و یک نفر کار نمی‌کند، اما هر دو حقوق برابر می‌گیرند. این بر اساس کدام منطق علمی و شرعی است؟

- مکانیسم پرداخت در کشور ما نه علمی است و نه شرعی! شرعی نیست چون چه کار کنی و چه نکنی پول می‌گیری در صورتی‌که خداوند می‌گوید در روز قیامت دهان‌ها را می‌بندند و می‌گویند چه کرده‌ای؟! و عملکرد را می‌سنجند.

- اگر دولت بخش مربوط به بهداشت و درمان را به صورت کامل اجرا کند می‌توان نسبت به جلوگیری از خروج نخبگان امیدوار بود. چون در برنامه هفتم آوردیم که ما‌به‌تفاوت کارکرد را بدهد. یعنی به کار پول بدهد و اگر یک نفر کار نکرد نباید پولی دریافت کند. من کار کنم، کار نکنم، بخوابم و فحش بدهم هم حقوق می‌گیرم! این چه نوع مکانیسمی است؟



انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دریادل
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
2
15
ما سالهاست با دکتری تخصصی سیصد دلار میگیریم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
1
19
پزشک عمومی بره خداش رو شکر کنه که در شروع کار ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار حقوق می‌گیره، بنده ۲۵ ساله دارم کار می‌کنم و بیش از ۱۵ ساله که تخصص دارم زیر ۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرم! سختی و مخاطرات کار من هم صد برابر پزشک هست.
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
12
یعنی اینقدر از تورم وکمی دریافتی وخجالت جلوی زن وبچه واهل وعیال گفتیم وداد زدیم که دیگه ازتکرار گفتنش حالم بهم می خوره!!!!!
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
2
9
جناب دکتر مثل اینکه شما در این کشور زندگی نمی‌کردید و خارج تشریف داشتید ؟ دولتی داشتیم که شب می‌خوابید صبح بلند میشد ارزش پول ملی با خاک یکسان میشد . در طی چهارسال ارزش پول ملی شد یک پانزدهم. متاسفانه شما همان وقت نماینده بودید و از قضا مدافع دولت . اون موقع حقوق بنده دومیلیون و هشتصد بود یعنی حدود ۸۰۰ دلار الان حقوق بنده حدود پانزده میلیون شده یعنی حدود ۳۰۰ دلاری که شما میفرمایید البته با مدرک دکترا و شش سال سابقه کاری . جالب نیست ؟ امثال شما که نایب رئیس یک قوه از قوای این کشور بودید و باید پاسخگو وضع موجود باشید خنده دار است در مقام منتقد باشید . شما حتی حاضر نشدید طبق تورم حقوق کارکنان را افزایش بدید ، چطوری با این همه تناقض زندگی می‌کنید ؟ مردم را چه فرض کردید دکتر جان ؟
پاسخ ها
سیاه پوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مردم رو گاگول فرض کردن دیگه عزیز جان!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آقای حسینی، انصاف اینست که حق را بپذیریم که حداقل یکی از نمایندگان که خیلی مواقع در حال اعتراض و انتقاد به ناعدالتی ها هست آقای دکتر پزشکیان می باشد ثانیاً مگر با یک گل بهار میشه و صرف اینکه 2 تا نماینده بیان حرف حق بزنن و مثلاً از حق و حقوق پزشکا و ... دفاع کنن مشکی حل میشه؟ با این وجود خوبه به سوابق سخنرانیهای دکتر پزشکیان هم یک نگاهی بیاندازید.
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
حسینی بابا چشمات رو باز کن ببین تورم تو این دو سال چی کار گرده خکاب خرگوشی تشریف داری
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۲:۱۲ صحیح میفرمایید به سوابق جناب پزشکیان باید توجه کرد . ایشان وزیر بهداشت در این کشور بودند ، ایشان نایب رئیس مجلس بودند و الان هم نماینده مجلس هستند . ایشان در بیش از ۴۰ سال بعد از انقلاب حداقل ۴۰ سال در عالی ترین سطح مدیریت کشور حضور داشتند ، الان چه بد و چه خوب (که هر کسی نظری دارد) ایشان نقش داشتند در وضع موجود ، پس به جای انتقاد ، باید پاسخگوی این وضعی که در ایجاد آن نقش داشتند، باشند. نه منتقد این اوضاع.
در ضمن نظر ایشان را در رابطه با افزایش حقوق متناسب با تورم مطالعه بفرمایید . اگر در رابطه با این موضوع در دولت قبل از دیوار صدا در آمد از جناب پزشکیان هم در آمده . با عوض شدن دولت، ناگهان نطق ایشان باز شده که واویلا مردم له شدند . درست میفرمایید اقتصاد مردم را چپ و راست له کردند و ارزانترین نیروی کار و بی ارزش ترین پول ملی خاورمیانه و جهان دست‌پخت شماو دوستان شماست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
1
10
مثل این آقا مثل کی بود کی بود من نبودم هست! انگار خالۀ من سالها نائب رئیس در مجلس بود یا سالها عضو مجلس بوده و ایشون الان داره از عملکرد خالۀ من انتقاد میکنه! به قول این همکار محترم ما آقای حسینی (کامنت فوق) مردم رو چی فرض کردید؟!
نظر شما
ادامه