کد خبر: ۷۶۵۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: دبیرکل فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی از اضافه شدن چهار رشته اسکی روی ماسه، پیاده روی در آب، پاراسل و ماهیگیری به این فدراسیون خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی تاجبخش» امروز یازدهم آبان در مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه، بااشاره به حرکت روبه رشد ورزش های دریایی و ساحلی در کشور، اظهار کرد: شاید عده ای فکر کنند که این رشته‌ها تنها منحصر به مناطقی است که دریا و ساحل دارند، اما ما این رشته ها را در هر نقطه ای از کشور که یک پهنه آبی مانند تالاب و سد داشته باشند راه اندازی می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این فدراسیون پنج رشته یا کمیته زیرمجموعه خود دارد و به وزارتخانه درخواست راه اندازی هشت رشته دیگر را هم داده ایم که با چهار رشته آن موافقت شده است.

دبیرکل فدراسیون تصریح کرد: اسکی روی ماسه، پیاده روی در آب، پاراسل و ماهیگیری چهار رشته‌ای هستند که با موافقت وزارتخانه آنها را راه انداری کرده ایم.

وی در ادامه آینده ورزش های دریایی و ساحلی را بسیار درخشان توصیف کرد و گفت: در حوزه مباحث آینده پژوهشی پیش بینی شده که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت جهان در حاشیه اقیانوس آرام زندگی خواهند کرد و این باعث خواهد شد تا ظرف هفت تا هشت سال آینده اقتصاد ورزش و اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ورزش های دریایی و ساحلی برود.

تاجبخش خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در این حوزه در حال برنامه ریزی هستند و حتی ایجاد دهکده های ورزش های دریایی و ساحلی را پیگیری می کنند، اما ما هنوز کاری در این زمینه نکرده ایم.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حتی یک المپیک مجزا هم برای ورزش های دریایی و ساحلی در دنیا راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ورزش های دریایی و ساحلی می تواند سهم بالایی را در اقتصاد کشورها ایفا کنند، یادآور شد: در حال حاضر حدود چهار میلیارد پوند از سهم اقتصاد انگلیس و ۱.۷ درصد از تولید ناخالص ملی کشور هنگ کنگ از راه ورزش های دریایی و ساحلی است.

وی در ادامه با تاکید براینکه باید از نعمت سواحل به‌خوبی استفاده شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم بر لزوم استفاده از ظرفیت دریا تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به نوپا بودن فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی، اظهار کرد: کرمانشاه چهارمین استان کشور است که انتخابات هیات ورزش های دریایی و ساحلی در آن برگزار می شود.

دبیرکل فدراسیون افزود: طی شش ماه سرپرستی این هیات، طبق ارزیابی های صورت گرفته، اقدامات بسیار خوبی در ورزش های دریایی و ساحلی کرمانشاه رخ داده و عملکرد آقای اختیاری بسیار مطلوب بوده و کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همیاری و همکاری جامعه ورزش های دریایی و ساحلی استان روند روبه رشد این هیات تداوم پیدا کند.

تاجبخش با بیان اینکه کرمانشاه استعدادهای زیادی در این رشته دارد، گفت: عملکرد ورزشکاران این هیات در مسابقات کیش گیمز بسیار خوب بود و خانم مریم حلیمی از این استان به مسابقات جهانی استندآپ پدل برد اعزام شد و در آنجا بهترین عملکرد را در بین کل کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات داشت.

وی در پایان گفت: کرمانشاه می تواند قطب ورزش های دریایی و ساحلی در ایران باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
5
کار خوبی نیست
از فردا ، شکار پرندگان هم ورزش حساب خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
1
1
ماهیگیری تفریح است و نه ورزش
اصفانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
0
کو آب که ماهی باشه؟ هی زاینده رود
نظر شما
ادامه