کد خبر: ۷۶۶۵۲

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: با شروع فصل پاییز و احتمال شیوع برخی از بیماری‌های فصلی از جمله آنفلوانزا، به همت شبکه بهداشت کاشمر و پیگیری های شبکه دامپزشکی واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان به کارکنان متقاضی بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی کاشمر تزریق گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر سعید خانزاده» اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا افزایش می یابد که امسال زودتر از سالهای پیش شاهد شیوع این بیماری بوده و افزایش موارد ابتلای به این بیماری هستیم.

وی اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک و مواجهه مستقیم با عامل این بیماریها، از جمله آنفلوانزا جزو گروههای پرخطر در زمینه سرایت این بیماری محسوب میشوند.

وی افزود برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت شیوهنامههای بهداشتی و تزریق واکسن آنفلوآنزا به عنوان دو اصل کلی مورد تاکید است، اذعان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در کنار رعایت پروتکلهای بهداشتی به میزان زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده و از گردش ویروس در جامعه جلوگیری می کند.

خانزاده ضمن اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: در این راستا شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، عدم لمس دهان، بینی و چشم‌ها با دست‌های آلوده، عدم برقراری تماس دستی و یا در آغوش کشیدن افرادی که علامت دارند، رعایت فاصله، عدم حضور در اماکن پر جمعیت و... تاکید می گردد.



نظر شما
ادامه