کد خبر: ۷۶۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: ضمن واگذاری صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده به بخش خصوصی، به منظور جلوگیری از حمل دام ماده مولد و آبستن، سه همکار دکتر دامپزشک با تجهیزات سونوگرافی در میدان عرضه دام زنده بجنورد می باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «فریدون اوغازیان»، کارشناس مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان و «دکتر شاهین قهرمانی»، معاون شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد به طور سرزده از میادن عرضه دام زنده بجنورد بازدید کردند.

اوغازیان کفت: به منظور ارائه خدمات مناسب به دامداران در میدان عرضه دام زنده، زیر ساخت های لازم در خصوص صدور گواهی حمل بهداشتی فراهم و نیروی لازم جهت پلاک کوبی و صدور گواهی سلامت مستقر می باشند و نیازی به مراجعه دامدارن به شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد جهت ارائه خدمات مذکور نمی باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه صدور گواهی حمل بهداشتی دام زنده این میدان به بخش خصوصی واگذار گردیده است، به منظور جلوگیری از حمل دام ماده مولد و آبستن، سه نفر دکترای حرفه ای دامپزشکی با تجهیزات لازم شامل دو دستگاه سونوگرافی در محل مستقر می باشند .

اوغازیان همچنین از کاهش 22 درصدی حمل دام زنده از مبدا میدان عرضه دام بجنورد به مقصد کشتارگاه های سایر استان های کشور با صدور تعداد دو هزار و 642 گواهی حمل بهداشتی در هفت ماهه سال جاری خبر داد؛ که شامل حمل تعداد 163 هزار و 656 راس دام سبک و تعداد یک هزار و 876 راس دام سنگین بوده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
7
سوالی از این بزرگواران داشتم، در صورت تشخیص آبستنی در دامهای میدان دام، مقصد بعدی این دامها کجا خواهد بود؟ چون بازگشت مجدد آنها به واحدهای اولیه خود خطر انتقال و انتشار بیماری را خواهد داشت.
نظر شما
ادامه