کد خبر: ۷۶۷۵۷
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما:
«دکتر مجتبی نوروزی» در این نامه افزود: در اولین فرصت ممکن دستور فرمایید جهت دلجویی از دست اندرکاران این حرفه بسیار مهم امنیت غذایی و سلامت، جلسه ای با حضور همکاران بخش دولتی و خصوصی در خدمت جنابعالی تشکیل گردد...

حکیم مهر: «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص توهین به رشته دامپزشکی در برنامه‌ای از صدا و سیما، نامه‌ای اعتراضی به رئیس سازمان صدا و سیما ارسال نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در پی پخش برنامه‌ای از شبکه امید صدا و سیما در روزهای اخیر با نام «برو پی کارت» که در آن توسط مجری برنامه رشته دامپزشکی مورد تمسخر قرار گرفته بود، «مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نامه‌ای اعتراضی به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال نمود.

متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر جبلی

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛ احتراما به استحضار می رساند متاسفانه در مورخ 16 آبان ماه سال جاری در برنامه "برو پی کارت" از شبکه تلویزیونی امید، مجری برنامه، در دقیقه41:30 در برنامه ای با هدف تنویر مخاطبان هدف آن که آینده سازان این سرزمین اسلامی بوده و می بایست به روش های کارشناسی و حرفه ای، بذرهای دانش و آگاهی در تربیت آنان لحاظ گرداند، آشکارا، ساحت قابل احترام حرفه دامپزشکی، زحمات و خدمات این صنف علمی مهم و تاثیرگذار حوزه سلامت را سهوا یا عمدا با ادبیاتی سبک و منبعث از نا آگاهی مورد تمسخر قرار دادند که این موضوع باعث دلخوری و التهاب اجتماعی سربازان گمنام و بی ادعای عرصه سلامت و دامپزشکی گردیده است .

بر کسی پوشیده نیست که تولید واکسن در همه عرصه‌های انسانی، دامی و طیور از ۱۰۰ سال پیش تاکنون مدیون و مرهون تلاش‌های بی‌وقفه دامپزشکان بوده که برخی از آن‌ها من جمله دکتر عزیز رفیعی، دکتر مرتضی کاوه و دکتر حسین میرشمسی از پایه گذاران آن بودند که نمود آن، عاری بودن کشور از بسیاری بیماری‌های مهلک از جمله فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اریون، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه می‌باشد که جان بسیاری از مردم از بدو تولد را نجات داده و حیات انسانی کشور را ایمن کرده است. لازم به ذکر است از زمان شروع پاندمی کرونا نیز اولین اقدامات لازم برای ساخت واکسن کووید ۱۹ توسط دامپزشکان آغاز گردید که در یک بازه زمانی کوتاه و در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید اولین واکسن تزریقی - استنشاقی کووید ۱۹ در دنیا شدند.

از سوی دیگر خانواده بزرگ دامپزشکی کشور که در راًس آن سازمان دامپزشکی کشور بعنوان یک دستگاه اجرائی و حاکمیتی در صیانت از سرمایه دامی اهمّ از دام و طیور، آبزیان و زنبور عسل که سرمایه عظیم و تجدید پذیر می باشد و ارزش اقتصادی این سرمایه و تولیدات سالیانه آن بالغ بر 700 هزار میلیارد تومان است و نقش بی بدیلی در تامین مایحتاج مردم عزیز کشورمان دارد و همچنین بعنوان تنها مرجع صلاحیت دار در پاسخگویی به سازمانها و مراجع ملی و بین المللی در حوزه بهداشت و تضمین سلامت مواد غذایی، مبارزه بر علیه بیماریهای واگیر دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان می باشد که به استناد آمار مراجع بین المللی ذیربط 75 درصد بیماریهای عفونی در انسان از طریق حیوانات و فرآورده آن به انسان انتقال می یابد.

و مضافاً نقش دامپزشکی با کاهش برخی عوامل بیولوژیکی، باقیمانده های دارویی دامپزشکی، فلزات سنگین و دیگر آلاینده ها در فراورده های خام دامی در کاهش بیماریهای غیرواگیر نیز مشهود می باشد که در این ارتباط در راستای تاًمین سلامت جامعه و همچنین ایجاد اعتماد و اطمینان در ذینفعان و فعالان صنعت دام و طیور به منظور سرمایه گذاری در این حوزه، پرسنل این سازمان در اقصی نقاط کشور و در مناطق صعب العبور در شرایط سخت و مخاطره آمیز در نهایت گمنامی انجام وظیفه می نمایند. بخش آموزش و تحقیقات دامپزشکی با 26 دانشکده دامپزشکی با ظرفیت دانشجوی علاقه مند در مسیر کسب دانش قدم بر میدارند و بعنوان آینده سازان این صنف انتظار جایگاه اجتماعی مناسبی دارند. همچنین چهره های ماندگار متعددی در گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم ایران حضور دارند که هر یک تاثیر بسزایی در رشد و تعالی سطح سلامت جامعه ایفاء نموده اند.

مزید استحضار خواهد بود؛ دامپزشکی، حوزه‌ای بسیار متنوع و تاثیرگذار بوده که از اهمّ اهداف استراتژیک دامپزشکی، حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور با چند صد میلیون واحد دامی و مراکز وابسته می باشد و طبق آمار احصاء شده، بعد از حوزه نفت، بزرگترین سرمایه ملی به شمار می آید که در اختیار مردم و بخش سرمایه گذار قرار می‌گیرد و از نظر اشتغال و ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی نیز تاثیرگذار است. با این تفاوت که نفت یک سرمایه مولد نیست اما دام، یک سرمایه عظیم مولد، دایمی و پایدار بوده و در بعد اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است و این حساسیت و اهمیت خدمات ارزشمند دامپزشکی و دامپزشکان کشور را می رساند.

سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن ادارات کل دامپزشکی استانها، شهرستانها و پست های قرنطینه در راستای وظایف و مسئولیتهای قانونی خود، سه هدف ملی؛ "حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام"، "حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماریهای مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان"و "تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده های دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا" و حضور شبانه روزی در همه گمرکات، بنادر و مبادی ورودی و خروجی کشور و همچنین در گلوگاه های مهم پر تردد بین استان ها با مدیریت پست های قرنطینه دامی، برای همه فرآورده های دامی وارد شده از طریق خشکی، دریا و هوا نظارت بعمل می آید را دنبال می کند.

فلذا با عنایت به وجود خلاء عدم شناخت مکفی دست اندرکاران آن مجموعه از جایگاه دامپزشکی در محتوای کارشناسی برنامه های تولیدی، این سازمان ضمن اعلام آمادگی جهت تشکیل گروه مشورتی مشترک با عوامل تولید محتوای آن سازمان، پیشنهاد می نماید بمنظور پیش گیری از وقوع اتفاقات مشابه ناخوشایند و تنویر افکار عمومی از ماهیت تلاش های دامپزشکان (خادمان عرصه تامین سلامت و بهداشت) برای مخاطبان هدفگذاری شده (عامه مردم، دامداران، صاحبان صنایع وابسته، دانشجویان و ...) دستور فرمایند از این پس در برنامه های تولیدی و پخش شده از آن رسانه چنانچه موضوعات مرتبط با حرفه دامپزشکی مطرح می شوند علاوه بر استفاده از مشاوره کارشناسان خبره این سازمان، سلسله برنامه ها و نشست های آگاهی بخشی اختصاصی با گروه اطلاع رسانی و تخصصی سازمان دامپزشکی از فعالیت های مهم راهبردی، عملیاتی، تحقیقاتی، پشتیبانی، ترویجی، مراقبت بیماریها، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی سامانه های خدمات دامپزشکی، کنترل و نظارت بهداشتی مراکز پرورش دامی(دام،طیور،آبزیان، زنبورعسل، حیات وحش و...)، تولید فرآورده های خام دامی و صنایع وابسته گسترده، خدمات موثر و وسیع درمانی، دارویی و تشخیص آزمایشگاهی دامپزشکی و چندین عنوان تکالیف و وظایف متعدد موثر در تامین امنیت بهداشتی سفره مردم و سلامت انسانی از خدمات دامپزشکی ارائه شده به مردم شریف ایران اسلامی در جای جای این مرز و بوم(عشایر، روستاها، شهرها و مراکز صنعتی) و همچنین انجام نظارت عالیه بهداشتی تولید و ارسال فرآورده های خام دامی فرامرزی از سرتاسر کشورهای هدف صادرات به ایران برای تبیین جایگاه و نقش دامپزشکی در جامعه، تدارک دیده شود.

بر این اساس استدعا دارد در اولین فرصت ممکن دستور فرمایید جهت دلجویی از دست اندرکاران این حرفه بسیار مهم امنیت غذایی و سلامت، جلسه ای با حضور همکاران بخش دولتی و خصوصی در خدمت جنابعالی تشکیل گردد.

قبلاً از بذل عنایت و مساعدت جنابعالی تقدیر و تشکر می نماید .

دکتر مجتبی نوروزی

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور

 

انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
12
57
تشکر از موضع گیری آقای دکتر نوروزی که مایه ی دلگرمی ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
وقتی نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی موضع مشترک بگیرن مثل این مورد ، قطعا موجب دلگرمی همکاران است. افرین و دستمریزاد به هردو عزیز سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی دکتر نوروزی و دکتر زارعی.
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
کاش به مسائل اصلی و مهمتر هم اینچنین قاطع پاسخگو میشدید
دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ماهانه به دامپزشك٣٠٠دلار حقوق ميدهند بزرگ ترين توهين به اوست.
اگر رئيس محترم سازمان يا هر عزيز ديگري از توهين به دامپزشك ،احساسات اش جريحه دار مي شود سعي نمايد تغيير اساسي درحقوق اش ايجاد كند.
وقتي كرايه خانه ندارد وقتي ماشين ندارد وقتي ….ندارد اون موقع بزرگترين توهين به وي شد.
هاشم خان
| United States of America |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
جناب دامپزشک
اعتراض نسبت به مجری هزینه ای ندارد
اما
اعتراض نسبت به حقوق و مزایا؛هزینه دارد.
عزیز...
هاشم خان
| United States of America |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
از این نامه دو نکته بر می آید:
۱.اگر مسولین بخواهند؛میتوانند مو را از ماست جدا کنند(در نامه حتی به زمان برنامه مجری اشاره شده ۴۱:۳۰)
۲.نیاز به اینهمه توضیح و تفسیر در مورد خدمات دامپزشکی نداشت ؛مجری به صراحت با لحنی زننده توهین و بی احترامی کرد؛که نشان از محتوای پایین تهیه کننده برنامه یا ادب مجری داشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
6
77
وضعیت معیشت کارکنان دامپزشکی توهین هر روزه و لحظه به لحظه به این افراد هست. اگر قرار هست رگ گردنی بلند بشه باید برای این موضوع باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
در استان ........ طی ۵ ماه گذشته فقط ۵۰۰ تومن اضافه کاری و ماموریت داده اند
یعنی ماهی ۱۰۰ تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بیچاره گاو و گوسفند ها که از حیات تا مماتشان با دامپزشک و سازمان دامپزشکی درگیر هستند. اگر می توانستند حرف آنها را بفهمند متوجه می شدند چه حرف‌هایی در مورد آنها میزنند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
2
42
سلام. جناب آقای دکتر ، شرایط کاری مایه کوبهای سازمان خیلی سخت تر شده، تزریق واکسن های PPR - LSD و نیوکاسل آشامیدنی به برنامه کاری ما اضافه شده در حالی که نیروی عملیاتی افزایش نیافته و ماهم دیگر جوان نیستیم و تک و توک استخدام نیرو هم سهمیه ای و نا کارآمد بوده اند، خواهشمندیم عنایتی به جذب و افزایش نیروی جوان داشته باشید، ما دیگر به ناملایمت و نیش رسانه ها و گمنامی و خانواده هایمان به نیش کک و کنه و بوی طویله عادت کرده اند . سپاس و درود به همه دوستان و همکاران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
متاسفانه چندین سال هست علیرغم نیاز هیچگونه نیروی جدیدی جذب و استخدام نشده و در آزمون استخدامی جدید نیز دامپزشکی حضور ندارد
مقصود‌جعفرپور
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
سلام‌اقای‌ دکتر، لطفادرخصوص‌ اشتعال‌دامپزشکان‌ زحمتکش‌ هم‌ پیگیری‌فرمایید اکثرشان‌ به‌شغلهای‌ کاذب‌ رواورده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
4
59
تحقیر و توهین به کارکنان دامپزشکی در دو جا خیلی بارز و رنج آور است:
۱_ اردوهای جهادی . ۲_ جمع آوری و دفن لاشه ها پس از سیل و دیگر حوادث.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
مهمتر از همه اینها که گفته شده بزرکترین توهین به دامپزشکان میزان حقوق درج شده در حکم کارگزینی آنها می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
6
19
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
18
15
آفرین به دکتر نوروزی
امید داریم دکتر اسدی باتوجه به ارتباطاتی که داره به گوش جبلی برسونه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
22
11
آقای دکتر اسدی عزیز شما میتوانید مطلب فوق را به رییس صداوسیما بفرستید
چند سال اونجا مسئول بودید خواهش میکنیم حرف مارو برسونید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
4
25
سلام ،لطفا به فکر حق وحقوق دامپزشکان دولتی باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
3
11
قلم خوبی دارید جناب دکتر نوروزی و تشکر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
4
12
تبریک میگم به آقای دکتر نوروزی بخاطر این متن اعتراض قوی
موضع گیری بجا و عالی بود با توضیحات جامع و کاملا حرفه ای که نشان می دهد جسارت همراه با احترام در نوشته های ایشان برای سازمان غنیمت است.
موفق باشی برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
5
29
شما وضعیت معیشت رو درست کنید بذارید هرچی میخان بگن خودتون رو ناراحت نکنید.
دوستی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
2
9
ضمن تشکر از آقای دکتر و رییس نظام دامپزشکی که به موقع حساسیت نشان دادند. اما فراموش نکنیم این آسیب ها معلول هستن باید علت ها را با اقدامات خلاقانه که الحمدالله آقای دکتر با فکر و درایت جوانانی و سابقه و تجربه ارزندشان صاحب آن هستن، هماهنگ با سایر بخش های مرتبط و ذی‌نفع از طریق فرهنگ سازی و وارد شدن به کتب درسی دانش آموزان تا حد زیادی کم رنگ کرد. ما فقط کار کردیم و‌ کار. بازرسین بهداشتی و تکنسین ها و خودروهای خدماتی ما در سطح فیلد و‌ روستا با آرم و لباس فرم حضور ندارن و قسمت عمده ای از خدمات ما دیده نمیشه یا بنام وزارت خانه دیگری ثبت میشه. زمانی برای لگوی سازمان برای شناخته شدن سازمان تخصصی زحمات زیادی کشیده شد اما خلاصه به ثمر رسید و امروز برندی بر روی بسته بندی فرآورده های دامی شده . چراغ گردون روی خودروهای فوریتی و بازرسی ما نشان خوبی از حضور همکاران ما در سطح شهر و مراکز عرضه بود‌ و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
17
2
روابط عمومی حرفه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
2
18
حیف پول مفت بیت المال که بریزن حلق همچین مجری
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
31
ما هر روز بخاطر این دوریال حقوق دامپزشکی مسخره زن و بچه و همسایه و ... هستیم . این هم روش. چرا مجری جرات نکرده کارکنان شرکت نفت را مسخره کنه؟؟؟چون وزارت نفت برای نیروهاش ارزش قائله ................... کارگر کارخونه هم از ما بیشتر حقوق میگیره
پاسخ ها
dr vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
درود دوست عزیز
جامعه دامپزشکی اول باید برای خودش ارزش قائل باشه بعد دیگران اصلا دیگران اهمیتی ندارن وقتی همه همکارا چه خصوصی چه دولتی همه حالشون خوب باشه
با این حقوق های خنده دار که همه به مدرکمون دارن میخندن طبیعیه بقبه هم مسخرمون کنن
طرف کارگره برگشته به من مسئول فنی با مدرک دکترا میگه خجالت نمیکشی ماهی ۱۵حقوق میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
منم هيمنو ميوه فروش محلمون 2 سه روز پيش بهم گفت :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
3
9
................. حکیم مهر و... باید دفاع کند ازپرسنل دامپزشکی.
ب ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
3
12
ای کاش دربرنامه توسعه هفتم مجلس بجای تصویب ورودبه خریم خصوصی ملت اسم صداوسیما راازملی به میلی تغییرمیدادند باباملت هم آبرو دارند این صداوسیما آبروی ملی راداره پایمال میکنه هرکه هرچی میخادمیگه هیشکه هم جلودارش نیست ادب علوی رضوی تان کجارفته ؟
سانسورنکنیدا
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
1
17
در کشور عزیز ما هر اداره یا ارگانی که کاری انجام داد و اطلاع رسانی نکرد و یا حتی آنرا بزرگنمایی نکرد دست کم گرفته می شود آیا تا بحال فکر کرده اید چرا علیرغم این همه مخاطرات کاری سر سوزنی از بودجه سلامت توسط وزارت بهداشت به ما دامپزشکان تعلق نمی گیرد؟بس است جانفشانی بی منت ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ضعف شدید سازمان در رسانه ها
انجمن صنفی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
2
دادخواستی تقدیم به دادستان و نماینده محترم مجلس شد
هدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
2
یعنی دامپزشکی اینقدر بده؟!
من قبول شدم ولی این سایت رو که چک میکنم کلا ناامید میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
برو دنبال زندگیت....کارگری بهتره تا این رشته
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
در انتخاب رشته که در این مورد انتخاب شغله فصل اول علاقه اس دوم توانایی سوم تطبیق کامل شرایط شغل یا رشته با اندیشه های شماست
به حرف های منفی توجه نکن اگر ایدئولوگ یا هدف مشخصی توی سرت هست
در همین سایت مطلب آخر از دکتر کسروی برای ترم اولی هارو بخون
الیاس اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
4
بنظر من جامع سلامت دامپزشکی باید یک تن گوشت نا سالم به صداو سیمای ملی هدیه بکنه تا بفهمن که چه اهمیتی داره گروه دامپزشکی کشور برای سلامتی ملت
دامپزشک بیکار ۴سال فارغ التحصیل
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
2
6
من نزدیک چهار سال با مدرک دکتر دامپزشکی تو اسنپ کار میکنم هر مسافری ام سوار ماشین میشه میگم که این رشته آینده نداره..این رشته نه کار داره نه آینده توهین اون اشخاصی به دامپزشکی کردن که تعداد دانشکده های دامپزشکی به اندازه کل قاره اروپا و آمریکا کرده اند ............ ...اکثر دامپزشکان الان یا بیکارند ..یا کارگر یا مسافر کش..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
مطمئنم که دامپزشک نیستی و اگه هستی از بی لیاقتی و بی عرضه گی خودته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
3
......... روابط عمومی یا معاون بهداشتی نوشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
متن های روابط عمومی در بیانیه های رییس سازمان های قبلی رو دیدیم با این فرق می‌کنه
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
6
تحقیر زن وبچه واهل وعیال کم بود که اینهم بهش اضافه شد!!!
کلا شدیم دستمایه تمسخر یکعده جاهل ( مجری برنامه موصوف) بیسواد تازه بدوران رسیده .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
6
آقای دکتر نوروزی گرامی دست مریزاد به شما و بیانیه شایسته تان
حتی اگر اتفاق مثبتی در صدا وسیما نیفتد همین متن محکم برای تاریخ کافیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
7
درود بر دکتر نوروزی
کارشناس صاحب نظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
6
علل مظلومیت و محجوریت دامپزشکی در کشور"
1-عدم تطابق مدرک با شان اجتماعی- ساخت برنامه های آموزشی جهت عمو مردم در صدا و سیما
2-پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل- از سالهای قبل کاری نشده است- ضریب 1و1- همطرازی هیات علمی- به روز نمودن محرومیت مطب-ضریب سختی کارو عدم درج تسری در احکام پرسنل
3- عدم رعایت سلسله مراتب مدرک تحصیلی در اعطای مسئولیت
4-پررنگ بودن موضوع مبارزه با بیماریها و عدم اطلاع مردم از موضوع نظارت بربهداشت مواد غذایی
5-تعرفه های پایین خدمات( آخرین ورژن سال 91)
6-عدم فکر اقتصادی در مجموعه سازمان و ادارات کل جهت رفاه حال همکاران
7-عدم استفاده از پتانسیل شبکه سلامت تلویزیون در معرفی خدمات دامپزشکی
8-عدم تخصیص اعتبارات سلامت به دامپزشکی در موضوع کنترل بیماریهای مشترک
9-واگذاری100% درمان به بخش خصوصی و جداشدن بخش دولتی از انتفاع مالی ، جایگاهی و علمی
10-عدم وجود ارتقای شغلی در سازمان
11-عدم حضور دامپزشکان در مسئولیتهای اجتماعی مانند وزیر و نمایندگی مجلس
12-تغییرات زیاد مدیریتی از صدر تا ذیل سازمان
13-جایگاه اداری سازمان ذیل وزارت جهاد کشاورزی- پیشنهاد معاونت رییس جمهور
14-عدم وجود پست معاونت مجلس در سازمان
15-عدم تبلیغات کارهای انجام شده در صدا و سیما
16-خدمت جهادی در روستاها( بازخورد اجتماعی پایین)
20-عدم اجرای ماده 19 و حفظ جایگاه مسئول فنی
22-عدم قدرت مطالبه گری انجام وظایف سایر وزارتخانه ها در کارگروههای مشترک و دستورالعملهای بهداشتی( اسم سایر ارگانها در این دستورالعملها سوری است)
23-عدم مشخص شدن اهداف محقق شده کنترل بیماریهای مشترک در وزارت بهداشت در کنترل بیماریها
24-انجام سالها کار رایگان در ارایه خدمات
25-انجام عملیات واکسیناسیون کور در کشور در اثر نبود سیستم قرنطینه ای مرزی و بین استانی قوی(اعتبارات به جای پیشگیری صرف درمان میشود)
26-دیکته نمودن کارهای غیر تخصصی توسط وزارتخانه به سازمان مانند تخصیص ارز- رصد بازار- کار جهادی-رصد قیمت و فاکتورو....
27-عدم شایسته گزینی در پستهای مدیریتی استانها و ادارات کل( صرفا با لابی گری پست داده میشود)
28-عدم توجه به امور رفاهی پرسنل
29-جلوگیری از استمرار اعزامهای نظارت بر واردات گوشت
30-عدم توجه به کار کارشناسی در تصمیمات مدیریتی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
1
3
وقتی دامپزشکی بجای علوم پزشکی زیرمجموعه وزارت علوم باشه!!!که ربطی به این رشته نداره آخرش میشه این
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
12
متاسفم برای مملکتی که برای افراد تحصیلکرده اش با هر رشته ای انقدر سخیف و نابخردانه برخورد میکنه ، دخترم امسال علوم دامی رو دوست داشت و انتخاب کرد ، انقدر از اطرافیان بهم خندیدن که نگو ، دامی که ارزش افزوده داره و نیاز انسانی رو برآورده میکنه، بهتر از انسانی که نفهمه و زخم زبون میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
4
اعتراض آقای دکتر به موقع بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
2
4
وقتی چند تا مجری بی سواد با زور و پارتی وارد رسانه میشه عاقبتش همین میشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
4
به ملت این طور فهماندن که رشته فقط پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و بقیه رشته بدرد نمیخورن .... در صورتی که رشته ای مثل همین دامپزشکی یا بهداشت اینا از بهترین رشته های دنیا محسوب میشن ...... مشکل تبلیغات صدا و سیما فقط برای پزشکی هستش....در صورتی که اگر دامپزشک نباش .. مثلا کافی هستش بیماری مثل تب کریمه و یا سالمونلا و ... بیوفته تو مردم اون وقت قدر رشته دامپزشکی رو میدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
0
تشکر فراوان از جناب آقای دکتر نوروزی که قاطعانه و با جدیت پی گیری کردند،ولی بهتر است که مجری این برنامه تلویزیونی توبیخ و تنبیه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1
0
سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی و انجمن دامپزشکان و داروخانه داران و جراحان و مسئولین فنی و .... از آقای جبلی درخواست کنند که این مجری بی سواد و مسخره را از صدا و سیما اخراج نماید تا دیگر کسی جرات توهین را حتی در ذهن خود نداشته باشد.
ایستاده در قبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
0
ما داریم از دشمن فرضی شکست میخوریم بقول پدر بزرگم ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1
0
اینگونه توهین ها به دامپزشکی تازگی ندارد و ریشه در عدم آموزش جامعه در ابعاد مختلف دارد. چرا ریاست محترم دامپزشکی به خود زحمت دادند و این همه از مزایای دامپزشکی برای سیستمی توضیح دادند که آن سیستم کلا با علم و دانش مدرن امروزی بیگانه است و اصل واساسش بر پایه خرفات و اشاعه آن استوار ست. پاسخ به این گونه دستگاه ها شلاق بر اسب مرده است. مزایای هر شغل از دوره مهد کودک در کشور های متمدن به بچه آموزش داده میشود که بسیار متفاوت است با آنچه در سیستمهای آموزشی ما میگذرد.به همین دلیل است یک کشور کوچک مثل آلمان 30میلیون تن شیر در سال تولید میکند و یک کشور چند برابر آن نظیر ایران کمتر از یک سوم آن تولید دارد.من توصیه میکنم هیچوقت با کسی که نمیخواهد بفهمد بحث نکنید و از صحبت های آن رنجیده نشوید چون این گروهDNA نفهمی دارند و همانطور که شما نمیتوانید رنگ پوست یک نفر را تغیر دهید فهم ان فرد یا سیستم(نظیر صدا و سیما) را نمیتوانید تغیر دهید.من بعنوان یک ایرانی سوگند میخورم حتی یکبار در ده سال گذشته از برنامه های صدا و سیما استفاده نکرده ام چون صحبت هایی که میشود توهین به شعور آدمیست. پس بنابراین همگی آرام باشیم و بقول مولا علی که فرمودند وقتی با کسی روبرو شدید که منطق ندارد صحنه را ترک کنید. توصیه ای که همیشه به دانشجوهای خود میکنم و آنها که توان علمی بالایی داشتند و دارند صحنه را ترک کردند و یا ترک میکنند به کشور هایی میروند که مردم برای تمام مشاغل احترام قایل اند چزا که تمام مشاغل بر اساس نیاز بشر بوجود آمذه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
سلام شب شما بخیر
مثلا استاد دانشگاه باشی و مثلا همه را متهم به نفهمی و داشتن DNA نفهمی کنی ؟؟!!
و هرچه خواستی بگی
آخر فهمیدگی است
ظاهرا راست گفته اند که ......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
با خود شما نباید بحث کرد و باید صحنه را ترک کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
خوبه این امنیت غذایی هست و الا دامپزشکی الان تو هیچ دفتری اسم نداشت
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
در پاسخ به
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹به عنوان یک ایرانی باید ایستاد و فهم را بالا برد همون کشورهایی که جنابعالی برنامه هایشان را میبینی نفهمی زیادتری دارند که شما جرات نمیکنی خیلی از برنامه ها را با دختر و پسرت ببینی ولی چون شما شیفته و واله آنهایی فکر میکنی صدا و سیمای ما کلا نفهم و اونها کلا فهمیده اند شان شغلی ما دست خودمان است اگر اخلاق حرفه ای داشته باشیم تو ادارتمان زیراب زن نباشیم تو دانشگاههایمان در آموزش علم بخل نورزیم همه چیز درست میشود وگرنه شما تو این مملکت زندگی میکنی از مواهب و امکانات این مملکت بهره میبری نبایست همه را محکوم به نفهمی کنید استاد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
1
بزرگترین توهین و خجالت آور ترین توهین به بنده و شما دامپزشک و خانواده ی بزرگ دامپزشکی دولتی، فیش حقوقی واقعا تمسخرآمیزی هستش که واقعا خجالت آوره!!!!
فقط خدا نکنه یه روز به یکی از ماها بگن بیا ضامن شو و فیش حقوقی رو بیار! باید آب شیم و بریم زمین.
دلم خوش است که کبوتر این حرمم
عزت زیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
1
2
"مثلا استاد دانشگاه باشی و مثلا همه را متهم به نفهمی و داشتن DNA نفهمی کنی ؟؟!!"
متاسفم که از صحبت من بد برداشت کردید من چه موقع همه را به نفهمی متهم کردم من صدا و سیما را که مثل اختاپوس چنگ انداخته روی فهم مردم فهیم این مملکت انداخته متهم میکنم و هنوز هم بعنوان یک دانشگاهی میگویم این صدا و سیما شایستگی این مردم را ندارد. در این صدا و سیما به مشاغل متعددی تا کنون توهین شده است.لطفا وقتی یک متنی را میخوانید تعصب را کنار بگذارید و به واقعیت آن متن دقت کنید. واقعیت اینست که این صدا و سیما با بودجه 90 میلیون ایرانی تهیه میشود ولی کمتر از 5 درصد جامعه مخاطب آن میباشند. میگویید نه یک همه پرسی کنید.
در پاسخ به آن دوست دیگری که فرموده اند بنده واله و شیفته غرب هستم و در تلویزیون های آنها برنامه هایی هست که شما با خانواده نمیتوانید آنرا ببیند یاد حرف چرچیل افتادم که از او یک خبر نگار که ظاهرا کمونیست بود سوال کرد اینهمه از مزایای سیستم سرمایه داری طرافداری میکنید میدانید چند نفر انگلیسی بی خانمان زمستانها ها در مترو ها از سرما جانشان را ازدست میدهند گفت بله میدانم این از مضرات سرمایه داریست لطفا با منافعش مقایسه کنید.دوست من شما اینهمه اختراعات و اکتشافات را که دقیقه ای دارد رخ میدهد ول کردی چسبیدی به برنامه های مستهجن که در فیلمها وجود دارد.شما خودت اخلاق حرفه ای داری ولی صدا سیما داره به شما توهین میکنه. در همه جای دنیا مردم از دولت انتقاد میکنند در اینجا یک سیستم دولتی دارد به حرفه ات توهین میکند نه یکبار بلکه چندین بار و شما دارید از آن دفاع میکنید. باز هم متاسفم
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
1
1
شما تو این مملکت زندگی میکنی از مواهب و امکانات این مملکت بهره میبری نبایست همه را محکوم به نفهمی کنید استاد....
منظورتان از همه صدا و سیماست؟
نظر شما
ادامه