کد خبر: ۷۶۷۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: با کشتارهای غیر مجاز دام و متخلفین این حوزه برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «دکتر تورج کرمیان» اظهار کرد: از نظر سازمان دامپزشکی هرگونه کشتار خارج از کشتارگاه غیرمجاز تلقی می‌شود و جرم است.

وی افزود: بازدید برای بررسی و شناسایی کشتارهای غیرمجاز روزانه و دائمی انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف برخورد لازم انجام می‌شود؛ زیرا موارد کنار خیابانی از نظر قانونی، بهداشتی و شرعی مورد تأیید نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌های متشکل از شهرداری، دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط زیست و اصناف برای برخورد با کشتار غیرمجاز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی تیم‌های ناظر بسیار مشکل بوده و خواستار همکاری همه جانبه نیروی انتظامی استان کرمانشاه برای تأمین امنیت و برخورد با مجرمان هستیم.

کرمیان افزود: کشتار غیرمجاز در گذشته صرفا یک تخلف بوده و اکنون به یک شغل کاذب تبدیل شده است و مردم با عدم اطلاع از امکان وجود بیماری در کشتارهای غیرمجاز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: طی چند ماه اخیر ۱۸ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها به صورت لاشه ضبط شده است.

وی بیان کرد: محلات دولت‌آباد، جعفرآباد، مسکن، الهیه و پردیس در شهر کرمانشاه از نظر دام غیرمجاز در وضعیت بحرانی هستند.

کرمیان تأکید کرد: تقاضای ما از مردم گزارش شکایات مربوط به کشتارهای غیرمجاز به صورت تلفنی است؛ از آن‌ها می‌خواهیم از مصرف این نوع دام به دلیل وجود بیماری خودداری کرده و گوشت را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت خریداری کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
6
علناً سر یک میدان پر رفت و آمد شهر لاشه‌ی لخت‌شده‌ی گوسفند رو در یک روز غیر تعطیل و در ساعت‌های اداری آویزان می‌کنند برای فروش کیلویی گوشت! یعنی با این همه دم و دستگاه و یال و کوپال و دسته و حشم قادر به جمع کردن چند نفر بیسواد که با سلامتی مردم بازی می‌کنند نیستید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سلام
این هم دم و دستگاه و یال و کوپال.....تا نیروی محترم انتظامی با حمایت قاطع قوه قضایی(دادگاهها و دادگستری ها،..) تمامی این دستگاهها به علاوه همه دستگاههای اجرایی دولت که مستقیم و غیر مستقیم با بهداشت و بیماریها مرتبط هستند پای کار باشند ولی این دو ارگان نباشند حتی نمیتوانید نزدیک افرادی که کشتار غیرمجاز انجام میدهند شوید
این صحبت شما نشان دهنده عدم کار کردن شما در این حوزه است
سازمان دامپزشکی فقط نظر کارشناسی در خصوص سلامت گوشت کشتار شده میدهد،با علم براینکه کشتار غیرمجاز از اول مورد تایید سازمان دامپزشکی نمیباشد
نیروی محترم اجرائیات شهرداری براساس قانون سدمعبر میتواند تمامی این شغل کاذب را جمع آوری کند
در برخورد با این ناهنجاری اجتماعی نیروی پلیس مسئول امنیت تیم مشترک مبارزه با کشتارغیرمجاز،نماینده دادستان در لحظه براساس نوع تخلف و نظر کارشناس دامپزشکی وکارشناس مرکز بهداشت، صدور حکم انجام میده،و نیروی محترم اجرائیات شهرداری ابزار و گوشت تولید را براساس حکم نمایند دادستانی اقدام به جمع کردن مینمایند.لازم به ذکر است حضور نمایند دادستانی نه تنها در صدور حکم بلکه در خصوص اتفاقات در هنگام انجام عملیات وقوع پیدا میکند باعث دل گرمی نیروی پلیس میباشد،چون این کار پراز درگیری و اتفاقات خطرناک میباشد،مخصوص در استان کرمانشاه، که در این مورد بیشترین آسیب را کارکنان سازمان دامپزشکی کرمانشاه دیده اند.چاقو خوردن،تهدید به قتل،نابودشدن خودرو اداری و....با اینکه سازمان دامپزشکی فقط مسئول نظر کارشناسی گوشت کشتار غیرمجاز میباشد،که در نفس عمل این کار را غیرمجاز و غیربهداشتی و گوشت تولید غیرقابل مصرف انسانی میداند.ولی متاسفانه دیوار ی کوتاه تر از سازمان دامپزشکی وجود ندارد.
نظر شما
ادامه