کد خبر: ۷۶۸۳۸

حکیم مهر: شهردار آبادان گفت: اخبار انتشار یافته در فضای مجازی در خصوص کشتار سگ‌های بلاصاحب صحت ندارد و فعالیت سازمان پسماند با رعایت قانون در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، طی روزهای گذشته بریده‌فیلم‌هایی مبنی بر کشتار سگ‌های بلاصاحب در شهرستان آبادان منتشر شد که از بازتا‌ب‌هایی در فضای مجازی برخوردار بود و واکنش فعالان زیست‌محیطی و دوستداران حیوانات را در پی داشت.

در همین ارتباط  «یاسین کاوه‌پور» شهردار آبادان با بیان اینکه اخبار و کلیپ‌های منتشر شده در این رابطه صحت ندارد، اظهار کرد: هر اقدامی که توسط سازمان پسماند در راستای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در آبادان صورت گرفته است در چارچوب استانداردهای لازم و دستورالعمل‌های مورد نظر است.

شهردار آبادان تصریح کرد: سازمان پسماند طی روزهای گذشته برای فرآیند زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب اقدام به برگزاری مناقصه کرد.

وی افزود: در همین راستا، خلع ید پیمانکار قبلی به دلیل تخلف در اجرای کار به وی ابلاغ شد و انتشار اخبار خلاف واقع در فضای مجازی توسط یکسری از افراد و گروه‌ها که منافع نامشروع آن‌ها به خطر افتاده، انجام شده است.

بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۰۰ میلیون سگ ولگرد در دنیا وجود دارد که این آمار طی در کشور ما بیش از ده‌ها میلیون قلاده است.

 

نظر شما
ادامه