کد خبر: ۷۶۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: شهردار ایلام گفت: ضروری است دامپزشکی استان همکاری لازم را داشته باشد تا غذای سگ های بلاصاحب از محل تلفات دام و طیور با نظارت دامپزشکی تامین می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «افشین مظفری» شهردار ایلام در بازدید تعدادی از اصحاب رسانه از مرکز قرنطینه سگ های بلاصاحب اظهار داشت: این مرکز مجهز به اتاق معاینه، اتاق عمل عقیم‌سازی، اتاق سگ‌های نر و ماده (به صورت مجزا) و... است.

وی اضافه کرد: مرکز مذکور بنا به دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد تنها مرکزی است که در استان ایلام ایجاد شده است.

مظفری خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌ها و مطالبات شهروندان حامیان حیوانات و NGOها ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر بوده که تلاش شده این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه همکاران در حوزه خدمات شهری اقدام به احداث این مکان مناسب در حاشیه شهر جهت نگهداری از سگ های بلاصاحب کرده‌اند افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۵۰ قلاده سگ جمع آوری شده‌داست.

مظفری همچنین خاطرنشان کرد: تا کنون علاوه بر عقیم سازی ۲۵۰ قلاده، ۱۵۰ قلاده نیز به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی در ادامه به بالا بودن هزینه نگهداری از این حیوانات اشاره کرد و گفت: ضروری است دامپزشکی استان همکارای لازم را در این خصوص داشته باشد تا غذای این حیوانات از محل تلفات دام و طیور با نظارت دامپزشکی تامین می‌شود.

مظفری در پایان با بیان اینکه این حیوانات پس از جمع آوری و عقیم سازی، رهاسازی یا تحویل متقاضیان از جمله دامداران می شوند گفت: انتظار می رود کارگروهی جهت جانمایی مکان مناسب‌تر به منظور نگهداری از سگ های ولگرد تشکیل و این جایگاه به مکان مناسب تری که در نظر گرفته شده منتقل شود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
1
کل بحث بیوسکوریتی رو جابجا کرد
نظر شما
ادامه