کد خبر: ۷۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور گفت: به هیچ عنوان با ادامه کار کشتارگاه کنگاور به صورت فعلی موافق نیستیم.
 رامین سمیعیان در کرمانشاه اظهار کرد: شبکه دامپزشکی به هیچ عنوان با ادامه کار این کشتارگاه به صورت فعلی موافق نیست.
وی اضافه کرد: شهرداری را ملزم می‌دانیم تا با احداث احتمالی کشتارگاه جدید یا هر تصمیم دیگری در این زمینه نسبت به رفع مشکلات ساختاری موجود اقدام کند.
سمیعیان افزود: کاری که شبکه دامپزشکی در این مقطع می‌تواند انجام دهد این است که اجازه کشتار دام‌های بیمار و مشکوک به بیماری و نیز دام‌های ماده به علت ریسک بالای بیماری را در این کشتارگاه ندهد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور ادامه داد: به این ترتیب این‌گونه دام‌ها به کشتارگاه‌های صنعتی استان فرستاده می‌شوند و در این کشتارگاه صرفا برای دام‌های نر و جوان اجازه ذبح صادر خواهد شد‌.
شهردار کنگاور در مورد وضعیت این کشتارگاه به خبرنگار فارس گفت: شهرداری اقدامات لازم برای رفع نواقص موجود را آغاز کرده است.
کیومرث اسدی تصریح کرد: تفکیک ورودی ماشین حمل دام زنده از ورودی افراد پیاده‌، ساماندهی سرویس بهداشتی‌، نصب سپتیک برای حل مشکل فاضلاب، انجام تعمیرات داخلی و نصب تجهیزات ریلی از جمله اقداماتی بوده که با صرف هزینه‌ای بالغ بر یکصد میلیون ریال تا‌کنون صورت گرفته و در حال انجام است‌.
گفتنی است؛ در این کشتارگاه ماهانه 200 راس گوسفند و 300 راس گاو و گوساله با ارزش وزنی 50 تن ذبح می‌شود.
براساس این گزارش، فرماندار کنگاور اعلام کرده است: وضعیت فیزیکی ساختمان کشتارگاه و رعایت بهداشت در آن به گونه‌ای است که نیاز به احداث کشتارگاه جدید و تعطیلی این کشتارگاه حتمی به نظر می‌رسد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
به نظر بنده کشتارگاه کنگاور وضعیت بهداشتی بسیار نامناسبی دارد و امنیت غذائی جامعه را به خطر انداخته است ومی بایست هر چه سریعتر توسط دادستان محترم شهرستان پلمب گرددو تا زمان بهسازی آن ،کشتار بصورت آزمایشی هم که شده به کشتارگاه بیستون منتقل گردد
نظر شما
ادامه