کد خبر: ۷۷۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی شرق کشور نیاز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدعلی بخشی» بعدازظهر چهارشنبه در شورای پدافند غیر عامل خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه مرکزی شرق کشور سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور امسال قرار داد با پیمانکار این پروژه خاتمه یافته است، افزود: برای تکمیل آن به ۴۰ میلیارد تومان نیاز است و ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

به گفته وی باید هر چه زودتر این آزمایشگاه تکمیل شود تا بر اساس قول تهران با هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومان کار تجهیز آن انجام شود و استان‌های دیگر مانند کرمان با وجود اینکه در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده‌اند، پیشرفت خوبی دارند که اگر از آزمایشگاه استان بهره برداری نشود در تجهیز آن با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انتظامی استان بیش از ۳۰ محموله دام غیر مجاز را توقیف کرده است و خوشبختانه سویه جدید تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و دام نیست اما جز خسارت‌بارترین بیماری‌های دامی است که از تماس دام با دام، مصرف فرآورده‌های دامی و وزش باد به دام‌های دیگر سرایت می‌کند.

بخشی تصریح کرد: در زمینه دام‌های سبک، دامپزشکی واکسیناسیون را انجام می‌دهد اما دامداری‌های صنعتی خودشان باید این کار را انجام دهند که با توجه به هزینه زیاد واکسیناسیون، این کار را انجام نمی‌دهند، لذا دامپزشکی استان واکسیناسیون تا ۱۰۰ رأس صنعتی را هم انجام می‌دهد و بالاتر از آن را خود دامداری‌ها باید انجام دهند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
1
...که اگر از آزمایشگاه استان بهره برداری نشود در تجهیز آن با مشکل مواجه خواهیم شد.
منکه متوجه این جمله معترضه در متن مصاحبه نشدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
2
شما هم با این واکسیناسیون رایگان برای دامدار حال چه صنعتی و چه سنتی که گرانترین واکسن هم پول شیر نصف یک روزش هم نمیشه فاتحه بخش خصوصی واکسیناسیون رو خوندید.به علاوه دامدار رو هم نسبت به سلامت گله اش و هزینه برای آن بی توجه میکنید.
نظر شما
ادامه