کد خبر: ۷۷۱۸۶

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: سلب مالکیت خصوصی کشتارگاه صنعتی دام ایلام از سوی سازمان خصوصی سازی و دستگاه قضا قطعی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یونس احمدی» اظهار داشت: باتوجه به اینکه مالک این کشتارگاه در فرایند فعالیت این واحد صنعتی کشتار دام موفق نبود، لذا پس از کش و قوس های فروان و پیگیری های متعدد، مالکیت کشتارگاه از وی سلب شد.

وی افزود: به دستور دستگاه قضایی و سازمان خصوصی تا زمان تعیین مالک جدید، این واحد صنعتی - خدماتی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار خواهد گرفت.

احمدی یادآور شد: هم اکنون برای مالکیت این کشتارگاه درخواست هایی از سوی بخش های خصوصی، دولتی و نیمه دولتی دریافت شده که در هفته آینده روند واگذاری کشتارگاه به مالک جدید بررسی می شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام و دبیر کارگروه ساماندهی کشتارگاه های استان تاکید کرد: با ورود دیوان محاسبات استان به موضوع، انتظار می رود روند آغاز به کار مجدد کشتارگاه تسریع پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با توجه به اهمیت سلامت مردم در مصرف گوشت قرمز، هرچه سریع تر این کشتارگاه به چرخه فعالیت بازگردد.

به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی دام ایلام یکی از مدرن ترین کشتارگاه‌های دام کشور، سال ۱۳۹۷ در یک پروسه کاملاً مبهم به بخش خصوصی واگذار شد، همزمان با این واگذاری مشکلات متعدد و تعطیلی مکرر کشتارگاه آغاز شد و هم اکنون بعد از پنج سال در رکود و تعطیلی کامل به سر می‌برد.

خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام قبلا در چندین مطلب و گزارش به موضوع کشتارگاه صنعتی دام ایلام با عنوان «کشتارگاه دام ایلام؛ تجربه ای ناموفق در خصوصی سازی» و «ادامه بلاتکلیفی کشتارگاه دام ایلام؛ سلامت مردم در خطر است» پرداخته بود.

امید است با تغییر مالکیت این کشتارگاه و به همت مسئولان استان، به زودی شاهد فعالیت آن در راستای ایجاد اشتغال و تامین سلامت هر چه بیشتر مردم استان در حوره عرضه و مصرف گوشت باشیم.

 

نظر شما
ادامه