کد خبر: ۷۷۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: نشست معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بیماریهای دامی و بیماری تب برفکی با حضور مدیران کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، اردبیل و زنجان، در تبریز برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر حسن اختیارزاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی وضعیت بیماری های دامی با تاکید بر بیماری تب برفکی و تبادل نظر با عزیزان در استان ها برای هم افزایی و انتقال تجربه بیشترانجام می شود.

وی افزود: ما از دوم دیماه فاز دوم سراسری تب برفکی را در کشور آغاز کردیم و اهمیت این بیماری ویروسی به قدری است که باید پوشش کامل داشته باشیم و برنامه ریزی برای سال آینده نیز انجام شده است.

«دکتر شیریپور» مدیرکل دامپزشکی استان و رییس منطقه ۳ دامپزشکی کشور گفت: بیماری های دامی در پنج سال گذشته در استان کاهشی بوده و در حال حاضر نیز این وضعیت تثبیت شده است.

وی افزود: واکسیناسیون بیماری هاری در استان بخوبی پیش رفته است و با توجه به اینکه مرکز تشخیص هاری کشور نیز در استان ما و در اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد، لذا کانون های این بیماری نیز به دلیل تشخیص سریعتر، از ۶۳ کانون به ۲۴ کانون کاهش یافته است.

در این جلسه همچنین مدیران کل دامپزشکی منطقه ۳ کشور گزارشی از اقدامات خود در خصوص بیماریهای دامی ارایه کردند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
2
به نکته خوبی اشاره کردن
آزمایشگاهشون تو استان خودشون باعث کاهش کانون شده بود
اما چه تاثیری در کاهش کانون سایر استانها داشته؟
نمونه باید حتما ظرف ۴۸ ساعت آزمایش بشه در صورتی که به دلیل بعد مسافت استانها از تبریز نمونه خیلی دیرتر میرسه و ارزش تشخیصی نخواهد داشت
بنظرم سازمان باید یک آزمایشگاه همکار رو نیز معرفی کنه
حداقل در مرکز کشور تا تمام استانها به آن دسترسی داشته باشند و بتوان در جهت راستی آزمایی نتیجه آزمایشات هم اقدام نمود
انحصار همیشه عامل فساد بوده و خواهد بود
مطمین باشین با کنار گذاشتن موسسه رازی یا ... سازمان هیچ صرفه جویی اقتصادی نمیکنه و دودش اول تو چشم خود سازمان میره
نظر شما
ادامه