کد خبر: ۷۷۶۳۱

حکیم مهر: رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج با اشاره به افزایش قابل ملاحظه قیمت گوشت قرمز و ارتکاب برخی اصناف به تخلف و تقلب گفت: برخورد قانونی با واحدهای صنفی متقلب در عرضه محصولات و فرآورده های گوشتی در این شهرستان تشدید شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر فردین حسین زاده» روز چهارشنبه افزود: با این وضعیت بهداشت عمومی و سلامت جامعه خط قرمز دامپزشکی است و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان کرج فعال هستند، اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید ضمن اینکه قدرت خرید این فرآورده ها را در بین مردم کاهش داده منجر به اتمام عمر ماندگاری محصولات در فروشگاهها و افزایش موارد کشفی تاریخ گذشته شده و از طرفی افزایش تقلب به خصوص در برخی کبابی های کرج شده است.

حسین زاده به تغییر کیفیت کالاهای تولیدی به خصوص در مورد سوسیس و کالباس نیز اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت نیز سبب شده تا کیفیت محصولات در عرضه نسبت به گذشته متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه این واحدهای متخلف در تولید غذا از مواد اولیه نامتعارف استفاده می کنند، افزود: تولید به سمتی می رود که برای تولید محصول استاندارد هر کسی به نوعی کم فروشی می کند و عرضه سفارش محور شده است و بعضی مواقع کالاهای واجد کیفیت حداقلی با قیمت کالای با کیفیت و با همان اسم عرضه می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از این سوءرفتارها بایستی بازدیدها و نظارت ها نسبت به گذشته بیشتر شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج به شهروندان توصیه کرد که از مراکز عرضه معتبر خرید کنند ضمن اینکه کالایی که از واحدهای صنفی خریداری می کنند دارای کدشناسایی دیجیتال باشد تا بتوانند تمام مراحل تولید، عرضه و همچنین فروشنده را شناسایی نمایند.

 

نظر شما
ادامه