کد خبر: ۷۷۷۵۵

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی گنبکی عنوان کرد: ارتقای کیفی و کمی فعالیتها اعم از خدماتی و بهداشتی دامپزشکی مستلزم تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر مهرنوش ملکوتی» افزود: ارتقای  خدمات بخش خصوصی در شهرستان گنبکی ،همکاری بیشتر دستگاههای دولتی مرتبط با این بخش را می طلبد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گنبکی خاطرنشان کرد:  بهداشت دام و طیور، تامین فرآورده های خام دامی، بررسی بیماریهای دامی، شناسایی مناطق آلوده و تشخیص و پیشگیری و جلوگیری از انتشار بیماریها در دامداریها و مرغداریها و سایر واحدهای مرتبط را از جمله وظایف شبکه دامپزشکی می باشد که برای سهولت انجام این امور و امور درمانی خلاء بخش خصوصی دامپزشکی در  شهرستان گنبکی احساس می گردد.

وی اظهار داشت: تامین بهداشت دام از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر و استقرار سیستمهای قرنطینه ای جهت کنترل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی مرتبط، همکاری با وزارت بهداشت و درمان و در خصوص بیماریهای مشترک دام و انسان از دیگر وظایف این شبکه است.

این مسوول، صدور پروانه اشتغال برای حمل فرآورده های خام دامی جهت خودروهای دارای شرایط و نظارت بر عملکرد مراکز مایه کوبی دام و طیور را از دیگر وظایف این بخش دانست که برای ارتقا فعالیت دامپزشکی ، بخشی از این فعالیتها همچون بخشی از مایه کوبی دامها و درمان دام ها به بخش خصوصی واگذار شده است .

دکتر ملکوتی همچنین درجهت کنترل حمل بهداشتی دامها به داخل و خارج از شهرستان افزود: درصورتیکه خودرویی بدون مجوز حمل اقدام به حمل دام زنده و یا فراورده های دامی کند با  همکاری نیروی انتظامی از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد می شود.



نظر شما
ادامه