کد خبر: ۷۷۹۶۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر یوسف داودی» کاندیدای دامپزشک انتخابات مجلس:
«دکتر یوسف داودی» افزود: از تمام دامپزشکان کشور خواهش می‌کنم که برای حضور دامپزشکان در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر یوسف داودی» یکی از کاندیداهای دامپزشک دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که پیش از این نیز دو دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارد. وی در گفتوگو با حکیم مهر از همکاران خود در سراسر کشور میخواهد که برای حضور دامپزشکان در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح میکند: «باید طوری قوانین را اصلاح کنیم که پشتیبانیها و حمایتهای لازم در حوزه بیمههای تکمیلی و امرار معاش دامپزشکان و تامین نیازهای اساسی آنان عملیاتی شود. کمااینکه مشکلات دامپزشکی با اصلاح قانون به راحتی قابل رفع است. از طرفی با اصلاح قانون میتوان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور را توانمندتر کرده و جایگاه دامپزشکی را در کشور ارتقا دهیم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، پیام شما در این برهه زمانی برای دامپزشکان کشور چیست؟

من از تمام دامپزشکان کشور به خاطر زحمات شبانهروزی آنها در مسیر تامین غذای سالم، کنترل بیماریها، سلامت انسان و دام، طیور و تمام حیوانات موجود در کشور بسیار تشکر و از آنها خواهش میکنم که برای حضور دامپزشکان در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند، کمااینکه دامپزشکی یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی، کنترل بیماریها، بهداشت انسان و دامهای کشور است. با توجه به افزایش جمعیت کشور و نیاز به تامین پروتئین بیشتر، حضور دامپزشکان و تلاشهای آنها باید روز به روز بیشتر شود.

حکیم مهر: دامپزشکان چه نقشی میتوانند در مجلس شورای اسلامی ایفا کنند؟ خود شما در دورههای قبلی حضور خود در مجلس چه کردید؟

بنده به عنوان یک دامپزشک خداوند را شاکرم که نهایت تلاش خود را برای ارتقا و توسعه دامپروری در کشور و تامین غذای مورد نیاز مردم و امنیت غذایی در طی دو دوره گذشته انجام دادم. ما باید تلاش کنیم که در سالهای آینده، تعداد دامداریها، مرغداریها و دامپروریهای ما در کشور افزایش پیدا کند تا بتوانیم غذا و پروتئین سالم و ارزانقیمت تولید کنیم و به دست مردم عزیز کشور برسانیم. این رسالت اصلی حرفه دامپزشکی است.

اصل کار ما این است که بتوانیم پروتئین ارزان و سالم و بهداشتی در حد نیاز کشور تامین کنیم. بنده در مسیر خدمت به دامپزشکان عزیز، حل مشکلات آنها و پیگیری مطالبات دامپزشکان سرتاسر کشور در تمامی ردههای تحصیلی و شغلی اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی، نهایت تلاش خود را در دو دوره گذشته انجام دادم و در دوره بعد هم نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد.

در خصوص آموزش دامپزشکی تلاش خواهیم کرد که دامپزشکان کشور با جدیدترین روشهای آموزشی و درمانگاهی و تشخیصی آموزش ببینند تا بتوانیم ضمن ارتقای آموزش، سطح کیفیت آموزش دامپزشکی را با استانداردهای جهانی مطابقت دهیم. دامپزشکان مملکت ما همچنان که در طول تاریخ جزو قویترین دامپزشکان دنیا حساب می شوند، از این به بعد هم جزو بهترین، قویترین، با دانشترین و کاراترین دامپزشکان دنیا خواهند بود و باید بتوانیم جایگاه دامپزشکی کشور را حفظ کنیم.

بنده در دو دوره گذشته تلاش کردم و در آینده هم تلاش خواهم کرد تا ارتباط دامپزشکی را با مجموعههای جهانی و بینالمللی دامپزشکی و بهداشت دام تقویت و از ظرفیتهای مالی و علمی مجامع بینالمللی دامپزشکی برای کشور و توسعه دامپزشکی و دامپروری استفاده کنم.

حکیم مهر: ارزیابی شما از قوانین حوزه دامپزشکی چیست و آیا میتوان آنها را در مجلس تغییر داد؟

در طی سالهای گذشته در خصوص اکثریت قوانین کشور در حوزههای مختلف، اصلاحاتی انجام و این قوانین به روز شدهاند. با این حال ضروری است که اصلاحاتی روی قانون دامپزشکی و دامپروری کشور بر اساس نیازهای روز و آینده کشور انجام گیرد تا بتوانیم پاسخگوی ریلگذاری نیازهای آینده کشور در حوزه سلامت دام و تامین پروتئین باشیم و همچنین حمایتها و پشتیبانیهای لازم از دامپزشکان در تمامی ردهها در سراسر کشور بر اساس اصلاح این قانون انجام گیرد. در واقع باید طوری قوانین را اصلاح کنیم که پشتیبانیها و حمایتهای لازم در حوزه بیمههای تکمیلی و امرار معاش دامپزشکان و تامین نیازهای اساسی آنان عملیاتی شود. کمااینکه مشکلات دامپزشکی با اصلاح قانون به راحتی قابل رفع است. از طرفی با اصلاح قانون میتوان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور را توانمندتر کرده و جایگاه دامپزشکی را در کشور ارتقا دهیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
1
27
دو دوره اونجا هستید .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
.......................... مشکل دامپزشکی قانون نیست بلکه تنها نقطه قوت دامپزشکی قانون ان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
3
30
در زمان تبلیغات همه مشکل راحت حل میشه .وقت دیگع بهشون بگید میگن قوانین اداری و کاغذ بازی زیاده اصلا امکان نداره
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
3
37
سلام
جناب دکتر شما که بیان می کنید مشکلات دامپزشکان با اصلاح قانون قابل حل هستش چرا تا الان این اقدامات و اصلاحات قانونی که می فرمایید بتونه مشکل همکاران ,بویژه بخش خصوصی رو حل بکنه انجام نشده والا ما از همکاران دامپزشک مستقر در مجلس انتظارات بیشتری داریم ولی متاسفانه هیچ موردی در رابطه با حل مشکل ندیدیم.جناب دکتر شما برای حل مساله ماده ۱۹ چکار کردید.در برهه نزدیک انتخابات بیان این مسائل بنظرم ارزش چندانی ندارد صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. تشکر.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
2
45
با سلام
حضرت استاد، لطفا کارنامه شفافی از تلاشهای ۸ ساله که برای اعتلای رشته دامپزشکی در مجلس انجام داده اید ارائه بفرمائید.
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
6
14
قشنگ بود.
القاصی المهر
|
Germany
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
4
9
دکتر یوسف داوودی ورودی ۶۵ دانشگاه تهران بودند.رفیق فابریک ایشان دکتر علی رضایی بودند.ایشان مهارت دست فوق العاده در جراحی و بخیه داشتند.بیشتر از این نمیتوانم از ایشان تعریف و تمجید کنم.هر کس را برای کاری ساختند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
7
22
شاید بهتره دیگه نماینده دامپزشک در مجلس نداشته باشیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
1
12
بله جناب استاد مشکلات دامپزشکی با اصلاح قوانین به راحتی حل می شود به شرط انکه نمایندگان دامپزشک مجلس دغدغه حرفه را داشته باشند نه انکه سر از کمیسیون صنایع و اموزش عالی در بیاورند و‌کمیسیون کشاورزی را به دست نمایندگان نا اشنا با حرفه دامپزشکی بسپارند.!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
1
12
با دیدن خودزنی دامپزشکان بیشتر متوجه میشم که چرا وضعیت و جایگاه رشته ما اینه ؛ پزشکان اینهمه نماینده در مجلس دارند و اکثریت قریب به اتفاق از نظر علمی در وضعیت مشخص و دارای ارتباطات خاص هستند و خیلی به اعتلای رشته کمک میکنند ولی ما فقط ایشون را داریم با فردی دیگر که حتی حاضر نیست در رزومه سایت خودش به دامپزشک بودنش اشاره ای بکنه ؛ و اینکه بجای حمایت داریم به نماینده صنف خودمون در مجلس این حرفهارو میزنیم باید گفت جایگاه این رشته به دست خودمان قطعا از اینی که هست به جایگاه نازل تری خواهد رسید و صد البته که حق ما جز این نیست.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
کاملا درسته . اگر ما دامپزشکان برای خودمان دلمون نسوزه توقع دارید افراد دیگه برای ما کار کنند و مطالبات ما را پیگیری کنند . همه باید برای ارتقاء حرفه دامپزشکی از هر طریقی که میشه کمک کنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
درود بر شما ، دقیقاً زدی وسط خال سیاه!! ............................... بهترین و سریع ترین راه شناساندن وظایف دامپزشکی به آحاد جامعه، باید از طریق برنامه های ۵ دقیقه ای در حوزه بیماری های مشترک و بیماری های دامی در زمان قبل از خبر ۲۰:۳۰ یا سریال های پربیننده انجام بشه که پول می خواد و مدیران دامپزشکی تمایلی به این کار ندارند. الفاتحه مع الصلوات!
افسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
همکار محترم دامپزشکی قوانین متقنی دارد که اگر بعوان رفع موانع تولید روز بروز نخوردنش فعلا قوانین محکمی وجود دارد ...اشکال در نحوه و بعضا عدم اجراست که این هم مهم‌ترین وظیفه نظارتی مجلسه بعدش انتخاب رئیس سازمان که هیچ متر و معیاری نداره... از هرکسی به هرجایی.....
البته تعداد نمایندگان دامپزشکی بعنوان فعال نمودن کمیسیون کشاورزی و فراکسیون دامپزشکی خیلی اندک است اونهم برنیگرده به جایگاه این صنف که تابحال کار نشده... جالبه شغل معلمی به همه پستها میخوره ولی دامپزشکی با اینکه مدرک دکتری داره صرفا یابید کارمند یا بخش خصوصی باشی ...
البته پیشنهاد میکنم اگر این دوره ایشان رای نیاورد دکتر نوروزی ریاست محترم سازمان از وجود ایشان جهت معاونت مجلس(تعریف پست جدید) و یا مشاور امور مجلس استفاده نمایند.
سخنور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
4
...... رشته دامپزشکی لامصب هیچ کجا استخدامی نداره. نه نظام نه ادراه نه دبیری. هیچی.. هرکسی دامپزشکی بخونه خونش گردن خودشه.
همت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
10
شما دو دوره مجلس بودین چکاری برای ماده 19 دامپزشکان کردین؟؟ کارفرما هیچ ارزشی برای دامپزشک قایل نیست
نظر شما
ادامه