کد خبر: ۷۸۰۳

حکیم مهر - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی یزد گفت : در پی بازرسی های کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از ماشین های حمل فرآورده های دریایی مقداری خرچنگ گرد (کراب) کشف و معدوم شد.

حجت الاسلام محمد خامسی با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با عوامل توزیع خوراکی های حرام عنوان کرد: این رویه مدنظر شبکه دامپزشکی است و در این راستا در پی بازرسی های بهداشتی صورت گرفته از ماشین های حمل فرآورده های دریایی، هفت کیلوگرم خرچنگ گرد کشف و معدوم شد.

وی از مردم خواست: با توجه به حرام بودن این نوع سخت پوست دریایی، برای انتخاب فرآورده های دریایی دقت کافی به عمل آورده و از خوردن فرآورده هایی که حرام بودن آن محرز است، اجتناب کنند.

خامسی تاکید کرد: دامپزشکی با فروشندگان و توزیع کنندگان خوراکی های حرام نیز برخورد جدی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی همچنین از کشف ومعدوم سازی 100 کیلوگرم بلدرچین به دلیل عدم رعایت مسائل شرعی خبر داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: در بازرسی های به عمل آمده 100 کیلو گرم بلدرچین که در شرایط غیر شرعی کشتار می شد، کشف و معدوم شد.

خامسی یادآور شد: بعد از ساماندهی شرعی و بهداشتی بلدرچین نظارت های لازم بر تولید و عرضه بلدرچین صورت می گیرد.

وی از مردم درخواست کرد: هرگونه موارد غیر شرعی را به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اطلاع داده تا به سرعت اقدامات لازم صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه