کد خبر: ۷۸۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی توضیحاتی درخصوص مرگ ببر باغ وحش مشهد ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمود قربان‌زاده» امروز ۲۲ اسفندماه در نشست خبری طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در خصوص مرگ ببر ۱۱ ساله باغ وحش مشهد اظهار کرد: متاسفانه انتشار خبری غیر فنی توسط یک دستگاه دولتی، مشکلاتی را به‌وجود آورده، اما لازم به ذکر است که باغ وحش متصدی و متولی دارد که وظایف متصدی در قانون بیان شده اما متولی آن نهادهای مختلفی اعم از سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست و... هستند که هرکدام وظیفه مخصوصی دارند.

وی ادامه داد: کنترل نظارت‌های بهداشتی باغ وحش مانند دیگر اماکن دامی بر عهده دامپزشکی است که این نظارت‌ها شامل اقداماتی می‌شود که برای پیشگیری از بیماری حیوانات موثر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: اتفاقی که در خصوص ببر باغ وحش مشهد افتاده است، حادثه بوده و بیماری محسوب نمی‌شود، زیرا اگر بیماری شیوع پیدا کرده باشد دیگر حیوانات نیز درگیر می‌شدند، اما بحمدلله هیچ کدام از حیوانات و حتی ببرهای دیگر نیز درگیر بیماری نشده‌اند.

قربان‌زاده بیان کرد: انتشار یک خبر آن هم بعد از گذشت یک ماه از حادثه، بسیار غیرفنی بوده است اما مردم باید حادثه را از بیماری تفکیک کنند. لازم به ذکر است که کارشناس دامپزشکی در ۱۲ بهمن ماه یعنی همان روز حادثه، این اتفاق را برای دامپزشکی مشهد و حفاظت محیط زیست به صورت تلفنی و پیامکی اطلاع داده است که مستندات آن هم موجود است.همچنین بعد از مدتی که کالبدشکافی این ببر توسط همکاران دامپزشکی اتفاق می‌افتد، سازمان حفاظت محیط زیست در محل حاضر نمی‌شود و دیگر ارگان‌ها این امر را به اتمام می‌رسانند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که ۷۰ دوربین مداربسته تمامی قفس‌ها، انبارها و سردخانه‌ها را تحت نظر دارد و در دسترس سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
0
1
شعار همیشگی حفاظت محیط زیست :
فرافکنی !!!!!
نظر شما
ادامه