کد خبر: ۷۸۲۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: انتشار عکس قصابی غیر مجاز یک گوساله در ایلام خبر ساز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام در خصوص این عکس توضیحاتی در اختیار این رسانه قرار داد.

در این گزارش آمده است

کشتار غیرمجاز از دیرباز یکی از معضلات بهداشتی استان ایلام بوده است که این مهم از دغدغه‌های اداره کل دامپزشکی استان ایلام به عنوان دستگاه ناظر نیز هست که در این راستا نسبت به فعال‌سازی کشتارگاه های مجاز در استان اقدام کرده است. توضیح اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها مسئول احداث کشتارگاهها در شهرها هستند.

در همین راستا کشتارگاه دام مهران فعال شده، کشتارگاه دام ایوان نیز تا یک ماه آینده راه ‌اندازی می شود، همچنین کشتارگاه دام صنعتی ایلام پس از طی مراحل سلب مالکیت و بازگشت به مدیریت جدید نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

هم اکنون در شهر ایلام علاوه بر قصابی‌ها و فروشگاههای زنجیره ای نزدیک به ۱۰ مرکز وابسته به عرضه گوشت مجاز فعالیت می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

برنامه اصلی دامپزشکی استان ایلام برای مقابله با کشتار غیرمجاز، فعال کردن کشتارگاه‌ها در سراسر استان است. بهترین راهکار مقابله به کشتار غیر مجاز توسعه کشتار مجاز و بهداشتی است، تجربه ای که در خصوص گوشت مرغ صورت گرفت.

سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر در استان ایلام به دلیل عرضه گوشت به صورت غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است.

در سال گذشته نزدیک به ۶۵۰۰۰ بار از مراکز عرضه فراورده های خام دامی استان بازدید بعمل آمد که ماحصل آن ضبط و معدوم سازی ۶۵هزار کیلوگرم فراورده فاسد و غیر بهداشتی بوده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
3
سلام و عرض ادب
باید عرض کنم که در استان زنجان که داری یک کشتارگاه صنعتی و یک کشتارگاه نیمه صنعتی میباشد در یک شهر کوچک نزدیک مرکز استان به دستور فرماندار محترم همون شهرستان کشتار درب مغازه کشتار میشه و دامپزشکی رو مجبور کردن که نیرو بفرسته و سلامت لاشه رو تایید بکنه متاسفانه در یکی دیگه از شهرستان هاش هم دقیقا همین مشکل هست در یکی دیگه از شهرستان هاش یک کشتارگاه غیر مجاز هم هست که حتی بازرسین محترم جرات نزدیک شدن بهشون ندارن و در یکی دیگه از شهرستان هاش اصلا با کلمه کشتارگاه اشنایی ندارن و به قصابی ها که سر میزنین مشاهده میکنین که لاشه ها نه مهر دارن نه لیبل کشتارگاه
............. ولی کسی اصلا براش مهم نیست
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
4
یک دست صدا ندارد.متاسفانه همه‌ی مسئولیت این‌کار بر عهده‌ دامپزشکی افتاده در حالی که در این گونه موارد شهرداری ها و محیط زیست و واحد بهداشت محیط علوم پزشکی هم مسئولیت دارند. بهتر است دامپزشکی هم به اندازه‌ای که لازم است وارد قضیه بشه.
ا.صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
0
6
بحث کشتار غیر مجاز در استانهای ایلام کرمانشاه و لرستان با احداث کشتارگاه حل نخواهد شد .میزان کشتار غیر مجاز در این استانها خیلی فراتر از اونیه که بتونید تصور کنید. چون غالب مردم اون رو به صورت یک تهدید بهداشتی تلقی نمی کنند. به راحتی در کنار تمامی جاده های اصلی و فرعی کشتار و عرضه صورت می گیره. دامپزشکی هم به تنهایی از پس حل این مشکل بر نمیاد . نیاز به یک همت استانی و قاطع در حد هماهنگی کامل دستگاههای بالا دستی دارد ( استانداری - دادستانی - نیروی انتظامی و ... )
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
1
1
در قزوین ذبح دام سبک و سنگین در معابر عمومی ممنوع است.و شهرداری در ایام محرم با کمک دامپزشکی مدیریت ذبح نذورات دامی را ب به نحو احسن انجام می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
مگر در استان های دیگر اینطور نیست دوست عزیز؟
نظر شما
ادامه