کد خبر: ۷۸۵۴۷

حکیم مهر: اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان در ارتباط با مطلبی تحت عنوان «شکوائیه دامدارن بخش کلات مورموری» جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، متن این جوابیه به شرح زیر است:

با توجه به ماهیت سازمانی دامپزشکی مورموری تحت عنوان پست دامپزشکی، ماموریت اصلی آن انجام اقدامات پیشگیری و مایه کوبی جمعیت دامی حوزه کاری مربوطه می‌باشد و با توجه به حجم بالای کار مایه کوبی، همکاران اعزامی از شهرستان امکان توقف و حضور تمام وقت در محل پست نداشته و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری منطقه جهت ارائه خدمات حضور دارند.

از طرفی با عقد قرارداد با مرکز مایه کوبی بخش خصوصی، در تمامی طرح ها همواره علاوه بر سه نفر نیروی بخش دولتی، چهار نفر نیروی بخش خصوصی عملیات مایه کوبی را بطور رایگان انجام می دهند به طوری که از ابتدای سال جاری نیز عملیات مایه کوبی در قالب سه طرح آغاز گردیده و در حال اجرا می‌باشد.

لازم به ذکر است با توجه به پوشش هرساله گسترده و هدفمند مایه کوبی خوشبختانه در سنوات اخیر تلفات غیر عادی دراثر بیماری های واگیر دامی در جمعیت دامی منطقه دیده نشده است.

در ارتباط با داروخانه دامپزشکی، با توجه به اینکه متصدی بخش خصوصی داروخانه در پایان سال گذشته به علت مشکلات شخصی اقدام به تعطیلی نموده، از طرفی واگذاری مجوز داروخانه دامپزشکی از اختیارات نظام دامپزشکی استان بوده و تابع شرایط و مقررات خاص خود می‌باشد و فراخوان آن نیز در چند مرحله انجام گرفته است و در حال حاضر نیز یک نفر از دامپزشکان بخش خصوصی متقاضی احداث داروخانه دامپزشکی می باشد که در حال طی مراحل اداری است.

همچنین با تمهیدات اداره کل دامپزشکی استان حضور یک همکار نیروی طرح در پست دامپزشکی کلات در حال پیگیری است.

  

نظر شما
ادامه