کد خبر: ۷۸۵۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر سید مهدی قمصری» افزود: بسیاری از دانشجویان ما که برای مهاجرت اقدام می‌کنند، معمولاً اگر مشکل زبان نداشته باشند به‌راحتی پذیرفته می‌شوند ...

حکیم مهر: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: سرمایه‌گذاری روی آموزش دامپزشکی هزینه‌های درمانی کشور را کاهش خواهد داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر سید مهدی قمصری» ضمن تبریک روز بزرگداشت معلم گفت: اساس توسعه پایدار، نیروی انسانی متخصص است و طبیعتاً در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص درنتیجه آموزش محقق می‌شود. ابزارهای اصلی آموزش برنامه آموزشی و اساتید هستند.

وی افزود: در حوزه دامپزشکی گروهی تخصصی در وزارت علوم داریم که نقش برنامه‌ریزی مرکزی دانشکده‌های دامپزشکی را بر عهده دارد و دانشکده‌های کشور نیز متناسب با توانمندی و مزیت‌های منطقه‌ای خود آزادی عمل دارند که برنامه‌های مختص به خودشان داشته باشند. خروجی برآیند این مجموعه‌ها نیروی متخصصی است که باید دامپزشکان باکفایتی باشند که بتوانند نقش‌هایی که قانون برایشان تعریف کرده است بر عهده بگیرند.

قمصری توضیح داد: حفظ سرمایه دامی کشور و حفظ بهداشت عمومی از وظایف حاکمیتی دامپزشکان است. اگر همکاران دامپزشک وظیفه خود را انجام ندهند بار و فشار آن بر سیستم درمانی کشور تحمیل خواهد شد.

وی بابیان این‌که هر چه سرمایه‌گذاری روی آموزش دامپزشکی بهتر باشد، هزینه‌های درمانی کشور کاهش خواهد یافت گفت: مشکلات بیماری‌های صنعت دام کشور، حیات‌وحش و حیوانات خانگی واقعیت امروز جامعه ایران است. به‌ویژه مسائل مرتبط با حیوانات خانگی با توجه به زندگی آن‌ها در نزدیکی انسان، اثر جدی بر بهداشت عمومی خواهد داشت.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بیان کرد: در حال حاضر دانشکده‌های آموزش دامپزشکی ایران از نظر محتوای تئوری از دنیا چندان عقب نیستند. شاهد این ادعا این است که بسیاری از دانشجویان ما که برای مهاجرت اقدام می‌کنند، معمولاً اگر مشکل زبان نداشته باشند به‌راحتی پذیرفته می‌شوند؛ اما به لحاظ عملیاتی واقعاً تفاوت‌هایی، نه‌تنها بین دانشکده‌های ایران با دانشکده‌های دامپزشکی دنیا، بلکه بین دانشکده‌های دامپزشکی مختلف ایران نیز وجود دارد که بیشتر این تفاوت ها را امکانات و اعتبارات مالی ایجاد می کند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
2
8
پس‌چرا چارت درسهارو عوض کردید و مباحث بی فایده و بی کیفیت تئوری رو اضافه کردید؟!
درس پدافند. اقتصاد و...
حرفها و عمل شما باهم‌یکی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
1
7
صحیح است
و راه حل آن هم کاهش پذیرش دانشجو،کاهش دانشکده های دامپزشکی و و ادغام آنها و استفاده از امکانات مشترک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
3
دامپزشکی را تمام کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
3
در مورد بخش عملی که خب معلومه تفاوت زیاده
ولی در مورد بخش تئوری هم جای بحث هست!
نظر شما
ادامه