کد خبر: ۷۸۵۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«ذبیح الله اعظمی ساردوئی» افزود: باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود ...

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «ذبیح الله اعظمی ساردوئی» ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.

 اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.

 وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.

 اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
2
10
جناب ساردئئی فقط می گویید لنگش کن
ایا به فکر معیشت کارکنان وزارت جهادکشاورزی به میژه دامپزشکی بوده اید
ایا محرومیت از مطب و ضریب 1/1 را که برای سایر وزارتخانه حریان دارد می بینید
ایا از بودجه سلامت برای دامپزشکی سهمی دیه اید
ایا تعزفه های سازمان که بیش از 40 سال است تغییر نکرده است زا بررسی کرده اید
ایا سختی کار سازمان را حس کرده اید و یا فقط شلاق می زنید که کاتر کنید و برده گیر اورده اید و استثمار می کنید
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
درباره کمبود نیرو که یک واقعیت است و دیگر موارد صحبت شده،بلافاصله به جای پرداختن به این موضوع درباره معیشت صحبت میشود،هر خبری که داده میشود و هر صحبتی که میشود درباره معیشت گفته میشود،اینقدر درباره معیشت گفته شده بی معنی شده
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
مشکل تعداد نیرو نیست مشکل نوع نیرو هست بعد از دادن درمان به بخش خصوصی متاسفانه برعکس ان به تعداد دامپزشکان در ادارات اضافه شده یعنی تعداد نیروی دامپزشک زیاد و عمدتا بیکار در ادارات هست در عوض نیروی واکسیناتور بسیار کم می باشد
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
5
2
تعداد نیروزیاده این همه ادارات فقط امار کارمندان رسمی نگاه میکنید میگید کمه غیره حساب نمیارید
علب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
3
2
چرا کنترلی روی اعزام ها صورت نمی گیرد فقط نور چشمی را می فرستند بهتر لغو شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
شکم گرسنه دین و ایمتن ندارذد
این فقر است که بنیان کن اسایش و پیشرفت و ....است و ثبات سیاسی و اجتماعی و.... را بر هم می زند
نظر شما
ادامه