کد خبر: ۷۸۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی و مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در این دانشگاه خبر دد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، آیین نکوداشت مقام استاد و ویژه‌برنامه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و جمعی از اعضای هیئت علمی در تالار شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار و از ۹ استاد برتر علمی ـ پژوهشی و فرهنگی و آموزشی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این آیین گفت: نقش استادان انسان‌سازی است و باید در کنار درس دادن و آموزش به دانشجویان، مسائل معرفتی و دینی را مطرح کنند.

«دکتر ابراهیم رحیمی» افزود: روز معلم یادآور ایثار، مجاهدت و تلاش بزرگانی بوده که پویایی اندیشه‌شان به تأسی از اسوه اخلاق و مکارم ایران اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری، در جای جای این سرزمین طنین‌انداز شده و نقش والای استادان و معلمان در توسعه و تعالی کشور و تربیت نخبگان به‌عنوان میراث گرانبهای انبیاء و اولیای الهی در همه ادوار، شایسته تکریم و سپاس است.

وی با اشاره به موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و راه‌اندازی رشته‌های جدید از مهرماه امسال در این واحد دانشگاهی، از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی‌ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: این دانشگاه با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به‌خصوص تحصیلات تکمیلی دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

رحیمی به تخصیص امور رفاهی به استادان در سال جدید اشاره و تشریح کرد: با همت استادان برجسته و تمامی مسئولان کشوری و استانی در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۱۰ هزار جوان جویای علم در ۶۷ رشته دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و ۱۵۵ رشته کاردانی وکارشناسی مشغول تحصیل هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند فیلسوف علامه شهید مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت: شهید آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان اسلام‌شناس و محققان توانا به شمار می‌رود که با افکار و اندیشه‌های ناب و اصیل خود، آثار و نتایج بزرگی را در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان حوزویان و دانشگاهیان بر جای گذاشت.

حجت الاسلام رضا قاسمی‌نژاد با تفسیر آیاتی از قرآن کریم، به نقش اساسی استادان در جامعه و چگونگی ارتباط با دانشجویان پرداخت.

وی، توسعه و ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ترویج و تعمیق ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی، زمینه‌سازی و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، زمینه‌سازی و تقویت مشارکت استادان در فعالیت‌های فرهنگی را از جمله راهبرد‌ها و برنامه‌های ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش آنا، اجرای موسیقی محلی و بختیاری، اجرای مسابقه، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ و تجلیل از اعضای هیئت علمی، علی شریف‌زاده از دانشکده علوم پایه، «دکتر تقی تکتاز» از دانشکده دامپزشکی، ایرج ترابی از دانشکده علوم انسانی، نوشین عباسی از دانشکده فنی و مهندسی، دکتر شهرام مشهدی‌زاده از دانشکده علوم پزشکی، دکتر غلامرضا ابوطالبی از دانشکده مهارت و کارآفرینی، بهرام جلیل از دانشکده پردیس لردگان، نرجس محسنی‌فر از دانشگاه آزاد اسلامی فارسان و نجمه توکلی از دانشکده پردیس اردل به‌عنوان استادان برتر علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی از برنامه‌های این گردهمایی بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسلم رازقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
درور بر دکتر تکتاز. استاد برجسته و خوش اخلاق و مهربان و با سواد
نظر شما
ادامه