کد خبر: ۷۸۶۶۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:
«دکتر علی اسحاقی» افزود: به ازای هر شش ماه مثلا دو نفر سهمیه استخدام می‌دهند؛ سری قبل هر دو نفر که برای هیات علمی استخدام شدند، پایه دامپزشکی داشتند و سال‌های قبل نیز همین‌گونه بود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی معتقد است که ساخت واکسن یک فعالیت بین رشته‌ای است که قطعا دامپزشکان در آن دخیل هستند و در کارآزمایی‌های بالینی و... کمک زیادی به موسسه می‌کنند.

«دکتر علی اسحاقی» در گفت‌وگو با حکیم مهر، به تلاش‌های موسسه برای جذب دامپزشکان جدید اشاره و تصریح می‌کند: «موسسه برای عضو هیات علمی معمولا PhD جذب می‌کند، چون وزارت علوم اجازه جذب دامپزشک عمومی را نمی‌دهد. به ازای هر شش ماه، سهمیه جذب دو نفر را داریم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، جایگاه دامپزشکان در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی کجاست؟

ما دو فعالیت عمده در موسسه داریم که یکی از آنها بحث ساخت واکسن است. ساخت واکسن یک فعالیت بینرشته‌ای است که قطعا دامپزشکان در آن دخیل هستند و در مباحث کلینیکال ترایال و... کمک زیادی به ما می‌کنند. در مباحث تشخیصی نیز باز در قسمت تحقیق و توسعه و تحقیقات بیماری‌های دام و طیور، بیشتر همکاران ما دامپزشک هستند و نمی‌توانیم از رشته‌های دیگر کمک بگیریم، مگر در رشته‌های مولکولی و بیولوژی مولکولی. بالاخره ذات فعالیت‌های موسسه بحث تحقیقات در حوزه بیماری‌های دام و طیور است و در آن قسمت‌ها قطعا بیشتر همکاران دامپزشک هستند. الان هم همین است و در آن بخش‌ها، بیشتر دامپزشکان حضور دارند. در بخش تولید هم اگر بخواهم ساخت واکسن را به صورت علمی طبقه‌بندی کنم، در حوزه آپ‌استریم دخیل هستند. دامپزشکان همچنین در جریانات بالادستی مثل بحث کشت، برداشت و... و در حوزه تحقیقات تولید واکسن در بحث فیلدترایال کمک زیادی به ما می‌کنند. 

حکیم مهر: تعداد دامپزشکان شاغل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی چند نفر است؟

واقعیت این است که در حال حاضر عدد دقیق دامپزشکان شاغل در ذهن من نیست اما فکر می‌کنم که در بخش‌های مختلف موسسه حداقل دو نفر دامپزشک و در بعضی بخش‌ها هم بیشتر مشغول به کار هستند.  تصور می‌کنم که در مجموع بالای ۵۰ نفر دامپزشک در موسسه شاغل هستند.

حکیم مهر: آیا برنامه‌ای برای جذب دامپزشکان جدید در موسسه وجود دارد؟

بله، همین الان هم چند نفر جذب را در برنامه داریم. به طور کلی در حوزه استخدام، محدودیت جذب داریم اما به صورت شرکتی قطعا نیاز وجود دارد که البته از این نحوه فعالیت استقبال زیادی نمی‌شود. در هر صورت وقتی همکاران درخواست می‌دهند و معاونین تایید می‌کنند، معمولا این کار انجام می‌شود.

حکیم مهر: به عنوان عضو هیات علمی چطور؟

برای عضو هیات علمی ما معمولا PhD می‌گیریم، چون وزارت علوم اجازه جذب دامپزشک عمومی را نمی‌دهد و جذبی‌ها باید فوق‌لیسانس به بالا باشند و اصلا اجازه جذب PhD به پایین را نمی‌دهند. پایه تعدادی از PhD هایی که الان و دوره قبل گرفتیم، دامپزشکی است، اما به طور کلی متاسفانه سهمیه ما کم است.

حکیم مهر: چند نفر است؟

به ازای هر شش ماه مثلا دو نفر سهمیه می‌دهند. سری قبل هر دو نفر که برای هیات علمی استخدام شدند، پایه دامپزشکی داشتند و سال‌های قبل نیز همین‌گونه بود. در کل بستگی به اولویت نیازی دارد که معاونین اعلام می‌کنند و با توجه به اولویت اعلامی آنها در بخش‌های مختلف و رشته‌هایی مثل ویروسی دام و باکتری دام جذب صورت می‌گیرد. در یک سوی دیگر که شعب ما هستند هم در حال پیگیری هستیم و فکر می‌کنم در شعبه‌های مرند و شیراز یک نفر دامپزشک به کار گرفتیم. در واقع همه اینها بستگی به درخواست همکاران دارد. نکته بعدی اینکه پیگیر هستیم تا از طریق جذب نخبگان نیز برای بخش‌هایی که نیاز دارند، درخواست نیرو دهیم.

حکیم مهر: آیا در میان آنها هم دامپزشک هست؟

بله، در کنار رشته دامپزشکی، رشته‌های دیگر هم هست و قرار است که از بنیاد نخبگان این کار را انجام دهیم. بنده پیگیر بودم که از هیات امنا به من مجوز جذب بدهند که ندادند. در آنجا هم قرار بود ۸۰ نفر سهمیه جذب بگیریم اما متاسفانه نشد. اما از بنیاد نخبگان پیگیری می‌کنیم که افراد حائز شرایط نخبگی را جذب کنیم.

نکته دیگر اینکه الان تعدادی سرباز امریه هم داریم که دامپزشک هستند. چون گرفتن سرباز امریه بسیار سخت است سعی می‌کنیم که تاپ‌ها را جذب کنیم. تعدادی سرباز نخبه هم هستند که بستگی به درخواست خودشان دارد که قطعا اگر سرباز نخبه دامپزشک متقاضی باشد، حتما به آنها اختصاص می‌دهیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
1
4
حقوقاشون مگر چقدره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
1
6
اونایی که جذب شدند درسته پایه دامپزشکی دارند ولی بعضی هاشون حکیم مهر کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی هستند که ادامه تحصیل داده و تخصص میکروب و ویروس شناسی گرفتن و جذب موسسه رازی شدند پس بهتره بچه های پیرا دامپزشکی هم یاد بشه و تنها دامپزشک عمومی یاد برده نشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
0
2
رشته های پی اچ دی چه رشته هایی جزء هیئت علمی میشوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
6
5
شما(مجموعه ی رازی) , برای بخش حیوانات زنده ی آزمایشگاهیتان حتی یک دامپزشک بالینی ندارید. تصور میکنید یک فوق دیپلم اورژانس و یا یک لیسانس علوم دامی به انجام کارهای بالینی و انجام بررسی های لازم برای میمون ها اشراف دارند چون میتوانند از رگ آن ها خون بگیرند و دیگر نیازی به دامپزشک نیست!
شما قطعا نیاز به دامپزشکان بالینی دارید. کسی که phd دارد، دامپزشک نیست، حتی اگر پایه اش دامپزشکی باشد، چون قرار است برای شما نقش ویروس شناس، ایمنی شناس و .. را ایفا کند ، ولی شما نیازتان دامپزشک بالینی است که فقط یک نفر دارید، آن هم مسئول فنی سردخانه ی واکسن است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دوست عزیز به دامپزشک نیاز نیست
رشته ای در مقطع پی اچ دی وجود دارد بنام علوم بیومدیکال مقایسه ای ،یکم دانش خودتو بیشتر کن و با کینه نظر نده
کار رشته علوم بیومدیکال مقایسه ای همینه
علت این توهم چیه امثال شما فکر میکنند دویست سال پیشه و دارالفنون درس خوندن و بورسیه شدن فرنگ دکترا گرفتن از سوربن پاریس و بقیه مردم بیسواد هستن؟ چی باعث شده فکر کنی از شاتل فضایی تا ساخت داروی ایدز به شما مربوط میشه ؟ .................... کارهای تحقیقاتی برای پیرادامپزشکی هست که تا پی اچ دی زحمت میکشند شما هم اگه چیزی بلد باشی به کار خودت یعنی درمان در مطب و بیمارستان و فارم میپردازی ، ریسرچ و ساینس وظیفه شما نیست! وظیفه پی اچ دی هست که در علوم پایه دامپزشکی پروفسور هست نه دکتر عمومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
شما اگر مقداری در مورد دروس دامپزشکی مطالعه چنین اظهار نظری نمی کردی. قسمت زیادی از دروس دامپزشکی مربوط به علوم پایه است که بصورت توسط دامپزشکان متخصص علوم پایه تدریس میشود ضمن اینکه برجسته ترین دانشمندان علوم پایه در ایران و جهان دامپزشکان بوده و هستند.
.....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
۲۲:۲۵ خودتون میگین دروس توسط دامپزشکان متخصص تدریس میشه پس نشون میده دامپزشک عمومی که از اسمش هم پیداست در حد عمومی است و نمیتونه در مورد تخصص نظری بده بهترین کار برایه شماها یا ادامه تحصیل است یا اینکه کار درمان در کلینیک دامپزشکی است لطفاً تا زمانی که عمومی هستین در کارهای تخصصی پیرا دامپزشکی ورود نکنید و بهانه اینکه چند واحد دروس علوم پایه خوندید را جهت اظهار نظر قرار ندهید چون اون دروس پایه را همه چه عمومی چه پیرا دامپزشکی تقریبا خوانده اند مهم بحث تخصصی هر علمی است که هر کسی نخوانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
امثال شما، نمیتوانید با این نوشتار بی پایه و اساس، علم دامپزشکی و دامپزشکان سر بلند مؤسسه را تخریب نمائی. بیاد بیاور آنروزی را که معلوم نیست با چه مدرکی و چه رتبه ای التماس دامپزشکان را میکردی که وارد مؤسسه بشوی.حالا تقی به توقی خورد و...... آینده همه واقعیتهای تلخ را روشن خواهد کرد.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
دامپزشک وظیفش درمانه نه ریسرچ
جالبه رفتار دوگانه بعضی از شما دوستان
میگین پیرادامپزشکی با علوم دامی یکی هست ............ داخل دفترچه ارشد و پی اچ دی گروه دامپزشکی از گروه کشاورزی و علوم دامی جداست
دوم مغلطه میکنین که علوم پایه دامپزشکی باید کارش در آکادمی ریسرچ و تدریس باشه ،سوال منو جواب بده ،از نظر پرورش حیوان آزمایشگاهی و تکنیک های آزمایشگاهی کسی که لیسانس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی داره و ارشد دامپزشکی واحد‌های آزمایشگاهی از شما بیشتر داشته. ربطی به طب جونده و بیماری های جوندگان نداره ،اینکه خودت در طب و درمان تسلط نداری و دنبال مراکز تحقیقاتی و مسول بهداشت رستوران و فروشگاه زنجیره ای هستی نشون میده اصلا تسلط و صلاحیت در کار درمان نداشتی وگرنه مشغول به درمان بودی ،ریسرچ قواعد و اصول خودشو داره و برای ریسرچر هست شما که تنها پژوهش زندگیت پایان نامه بوده خواهشاً اسم این مراکز مهم و تحقیقاتی رو نیار برو چند تا بیمارستان و درمانگاه دامپزشکی خوب یه چند سال کارآموزی کن انشالله مشکلت حل میشه ، بازم تعارف نکن میخای با who و فایزر و ناسا صحبت کنیم بری اونجا ،چرا فکر کردی پاتو توی هر کفشی میتونی کنی ؟ اینکه بدون شناخت انتخاب رشته کردی یا شانسی انتخاب کردی و تلاش نکردی دوران دانشجوییت الان چیزی بلد نیستی مشکل توعه دوست عزیز اینو دوستانه عرض میکنم مشکلتو حل کن ،راهش کارآموزی هست ،تلاش کن موفق میشی این خود بزرگ بینی و توهم رو هم فراموش کن
جوابتو دادم که واسه بچه های دانشجوی این رشته که مشغول تحصیل هستند هم این تفکر اشتباه پیش نیاد
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
ببین شما سعی دارید با پی اچ دی وزارت بهداشت خودتو به پزشکی بچسبونی
همین یعنی خطای پزشکی
وقتی دامپزشک می‌ره پی اچ پی علوم آزمایشگاهی پزشکی و ومسول فنی آزمایشگاه پزشکی دیگه بحث دام نیست که خطای دامپزشک به یوتا ختم بشه ،بحث جان انسانها هست بحث غربالگری قبل تولد تومور مارکر ها مثل فارماکولوژی پزشکی باید از همه رشته های وزارت بهداشت محروم بشین ،از ناسا تا ساخت واکسن ایدز با دوره عمومی دامپزشکی توهم همیشگی ،بزودی کمپین می‌زنیم تا وزارت بهداشت اقدام قاطع صورت بده و وزیر بهداشت برای سوال به مجلس بیاید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
3
7
شما بهتر است بجای اینکه از سر جهل برای دیگرانی که روزی ارزوی مدرکشان را داشتید، وظیفه تعیین کنید. کمی به خودتان زحمت مطالعه کردن بدهید. درمان جزئی از علوم بالینی است که خود علوم بالینی قسمتی از دروس دامپزشکی است که خود علوم بالینی تحقیقات یا بقول شما ریسرچ مخصوص به خودش را دارد که توسط متخصصین خبره بالینی انجام میشود.
اما علوم پایه که به تخصص ان PhD گفته میشود و تحقیقات بسیاری در دنیا توسط دامپزشکان دارای مدرک PhD انجام میشود. جهت مزید استحضار جنابعالی مدرکDVM, PhD از مدارج بسیار با ارزشی است که در دانشگاههای معتبر برای آن ارزش بسیار زیادی قائل هستند. خوشبختانه دسترسی به اطلاعات امروزه کار راحتی است میتوانید بجای نوشتار بی حاصل از سر ناراحتی سرچ کنید. با طرح مطالب غیر واقع مشکلی از خودتان حل نمی کنید. واقعیت و علم خلاف تفکر شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
محض اطلاع تو دامپزشکانی که اپلای میکنند یا مهاجرت کاری بعنوان veterinary nurse یا پرستار مشغول به کار میشوند الکی خودتو دلگرم نکن خیلی کیس های آلمان ،امارات و حتی ترکیه همین بوده باید از نو شروع کنند قبول ندارن مدرک دکترای تو رو ،اونجا برات فرش قرمز پهن نکردن ،..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اینکه کسانی از ایران بقول شما برای خارج از کشور اپلای میکنند و قبولشان نمیکنند شامل همه رشته ها میشود و دلائل متعددی هم دارد. جهت مزید اطلاع جنابعالی اینکه مقالاتی هم که از ایران ارسال می شود، نمی پذیرند و تعداد زیادی از آنها پس از پذیرش ریترکت میشوند. متاسفانه ایران جزء چند کشور اولیست که مقالاتش ریترکت میشوند..
پاسخ به ناشناس ۰۵:۵۸
|
Germany
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
8
2
دوست عزیز چرا فرافکنی و مغلطه میکنید؟ استراتژی فرار به جلو عجیبه ،محض اطلاع جنابعالی و بقیه دوستان که درگیر این سوءتفاهم هستند باید عرض کنم چه برای اکسپت مقاله ژورنالی و مقاله کنگره و کنفرانس اساتید علوم پایه همیشه برجسته هستند حتی در اپلای ،بزرگترین استاد انگل شناسی دامپزشکی در کشور آفریقای جنوبی یه پیرادامپزشک ایرانی هستند که از کاردانی دامپزشکی تا دکترای تخصصی انگل شناسی دامپزشکی ادامه دادن ،در کشور روسیه و رشته ویروس شناسی دامپزشکی و انگلستان رشته ایمنی شناسی دامپزشکی بهترین اساتید از پیرادامپزشکان ایرانی هستند ،از نظر تعداد مقالات و میزان ارجاع در گوگل اسکولار ،پاب مد ،اسکوپوس بیشترین تعداد مقالات و ارجاع مربوط به علوم پایه دامپزشکی یا کلمه ای که شما ازش تنفر و واهمه دارید همون پیرادامپزشکان هستند. ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
خیلی خوبه که شما و دوستانتون در خارج کشور از مفاخر هستید ما هم افتخار میکنیم و خوشحالیم از این بابت. منتها بعداً که فرصت داشتی و ناراحت نبودی یکم فکر کن ببین کی شما را از مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آموزش داد. چه کسی اساتید شما را آموزش داد. وقتی آدم سعی کند بزرگان و عالمان را تخریب و تحریف کند بیشتر خودش را ضایع میکند......
نظر شما
ادامه