کد خبر: ۷۸۶۹۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

حکیم مهر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در آمریکا آدم‌ها با حیوانات ازدواج می‌کنند. یک آقایی با میمون و یک خانمی با یک خر رفتند و خطبه عقد خواندند!

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه «به اسم زن، علیه زن» به موضوع حجاب پرداخت.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی رحیم‌پور ازغدی را در ادامه می‌خوانید؛

 - آنهایی که می‌گویند هر جا حجاب نیست خشونت جنسی کمتر است دروغ می‌گویند. در کشورهایی که حجاب وجود ندارد، خشونت و تجاوز جنسی به زنان خیلی بیشتر است.

 - همین الان بالاترین آمار تجاوز جنسی مربوط به آمریکاست که آزادی مطلق جنسی است. در آنجا حتی آدم‌ها با حیوانات ازدواج می‌کنند. یک آقایی با میمون و یک خانمی با یک خر رفتند و خطبه عقد خواندند؛ حتی یک خانم با خودش ازدواج کرد؛ فیلم‌های آنها موجود است.

 - وقتی کشف حجاب و برهنگی و بی‌حجابی آمد خیانت رواج پیدا می‌کند یا امانت‌داری جنسی؟

 - کسی هست بگوید هر چه برهنه‌تر و جذابیت عمومی بیشتر و آرایش و چشمک و روابط و شوخی بیشتر شود، خیانت جنسی کمتر می‌شود و آمار طلاق پایین‌تر می‌آید؟ هر کس چنین ادعایی دارد بگوید.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
7
5
من خیلی آقای رحیم پور را دوست دارم
از ۲۰سال قبل تا کنون
پای صحبتهاشون در دانشگاه بودم و کلی فایل صوتی خصوصا در مورد تاریخ اسلام همین الآن روی گوشی دارم و برخی اوقات گوش می کنم
مستدل و منطقی و مستند حرف می زنم
اما ظرفیت ایشون بالاتر از ورود به مسئله ای سطحی مثل حجاب است
حل مسائل حجاب و عفاف کار خانواده و مدرسه و حوزه و دانشگاه است
امثال ایشون نقشه راه باید برای کشور طراحی کنند
اشکالات را در سیستم اقتصادی و اجرایی و بانکداری و قضایی و... ببینند و نقشه برای رفع آنها داشته باشند
اصلا مساله عفاف و حجاب اگه اشتغال حل بشه خودبخود حل خواهد شد و نیازی به اتلاف وقت در قوه قضاییه برای تدوین لایحه و بررسی مجلس و تایید دولت و اجرا توسط پلیس ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
مساله سطحی؟!!
وقتی خدا توی قرآن رصحبت از حجاب میکنه، مضوع سطحی هست؟!
البته کاری به نوع صحبت های آقای ازغدی ندارم ...
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
2
6
خطبه عقد هم خوانده اند؟ D:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
11
5
جواب ۶:۳۴
اول اینکه مسئله حجاب سطحی نیست.
دوم اینکه آیا در کشورهایی که از نظر مسایل اقتصادی و سیاسی و بانکداری و قضایی مشکلی ندارند .مردمشون حجاب رو رعایت میکنند یا خودشون رو میپوشونند؟
سوم اینکه در کشور ما اکثرا حجاب توسط قشر مرفه جامعه رعایت نمیشه
در آخر من هم به مسایلی که گفتید تو این جامعه معترض هستم ولی هیچوقت حیا و حجاب و عفاف خودم رو زیر سوال نمیبرم و دردی به دردهای این جامعه اضافه نمیکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
حجاب در اسلام اجباری نیست و دلیلی برای اینهمه درگیری بیهوده با مردم وجود نداره ضمنا به هیچ عنوان هم به نتیجه نخواهد رسید
۶:۳۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
به نظر شما اگر استاد دانشگاه مثلا متخصص فارما بیاد و ترکیب استامینوفن را سر کلاس دانشگاه برای دانشجویان تخصص توضیح بده وارد موضوعی سطحی نشده؟
بله داروی مهمی است ولی دانشجو و استاد در این سطح مسائل مهمتری هست که جامعه منتظر حل اون توسط این جماعت اند
اشتغال و مسکن و دیگر مسائل اقتصادی اگه حل شد مسئله حجاب به راحتی حل خواهد شد
شان ایشان نقد و ملزم به پاسخگویی نهادهایی است که وظیفه خود را یا بلد نیستند یا انجام نمیدهند
حجاب و عفاف اولویت نبوده و نیست
ناشناس
|
Czechia
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
1
4
من توی اروپا در کشوری زندگی می کنم که کمترین میزان انسان های معتقد به خدا رو داره، جمهوری چک. حجاب هم کلا وجود خارجی نداره اینجا، و مرمش هم یکی از بیشترین آمار مصرف الکل در دنیا رو دارن. اما میزان استحکام روابط و خانواده، اخلاقیات در کار و ارتباطات اجتماعی، قانونمداری، پایین بودن میزان فساد سیستماتیک دولتی، رفاه اجتماعی، و غیره بسیار بسیار بسیار بهتر و بالاتر از ایران هستش. در حدی که حتی قابل تصور نیست و باید خودتون اینجا زندگی و تجریه اش کنید. هیچ قوانین محدودکننده ای در رابطه با نوع پوشش و از این دست مسائل هم توی دانشگاه هایش وجود ندارد و تاکیدبر علم و تحقیق هست تا سرک کشیدن در لباس و اعتقادات دانشجو. در نتیجه آن چیزی که مهم است صداقت و تخصص و انسانیت و قانون درست و پایبندی به اصول انسانی است که یک جامعه را ایده آل می کند نه حجاب و مهر داغ بر پیشانی زدن و مابقی تظاهرها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
خدا رحمت کنه پدر و مادرت رو.نان پدر و شیر مادر حلالت.پس با این اوصاف و بر اساس گفته شما اگر اشتغال و مشکلات اقتصادی حل بشه خودبخود مسئله حجاب هم حل بشه رو داره نقض میکنه.
پس مسئله حجاب در یک کشور اسلامی به جای خود و حل مسائل سیاسی .اجتماعی .اقتصادی و ... به جای خود.
ناشناس
| Czechia |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
ناشناس 21:36
مشکل شما آن است که اساسا حجاب را مسئله می دانید و در ضمن راه حل آن را نیز اجبار به تمکین.
متاسفانه شما به دلیل بررسی این موضوع در چارچوبی خاص و محدود کردن دیدگاه خود به قرائتی ایدئولوژیک، از بازشناسی و بازتعریف موضوع در بافتار واقعیت میدانی و روزمره زندگی کثیری از ایرانیان عاجز هستید. در نتیجه، مرتکب مصادره به مطلوب باقی دیدگاه ها و جزم اندیشی می شوید. یادتان باشد که میزان رای ملت است، و رای ملت هم تنها در بستر نظرپرسی ای آزاد می تواند به منصه ظهور برسد، نه در پیش فرض انگاری گزاره هایی که لاجرم به نتیجه ای خاص و البته خوشایند به مذاق عده ای قلیل ختم می شود. اگر در گفتار آن عده قلیل صداقت وجود داشت و در ضمن از اعتبار ادعایشان اطمینان داشتند، مسئله را به همه پرسی ای آزاد واگذار می کردند و نه پیش فرض انگاری و نتیجه گیری بر وفق مراد. اما به قول سعدی علیه الرحمه "نرود میخ آهنین در سنگ"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
این صحبت مغلطه هست نه استدلال!
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
در دنیای ایدئولوژیک و جزم اندیشیِ شما آنچه استدلال است مغلطه خوانده شده و آنچه مغلطه است استدلال. قلب و تحریف واقعیت در فضای ایدئولوژیک اتفاق می افتد (لذا شما سفسطه می کنید)، نه واقعیت میدانی و استدلال بر مبنای گزاره ای واضح و بدون ابهام همچون "میزان رای ملت است" (آنچه من استدلال می کنم). به قول آلتوسر، ایدئولوژی آن است که رابطه ای خیالی میان افراد و شرایطِ واقعیتِ "وجود" ایجاد می کند. از این روی، به نظر می رسد که شما در منتها الیه این گسست معرفت شناختی قرار گرفته اید و از ادراک واقعیت به مثابه آنچه در جهان زیست ایرانیان در جریان هست عاجز گشته اید. همانگونه که گفتم "نرود میخ آهنین در سنگ".
نظر شما
ادامه