کد خبر: ۷۸۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از طراحی و ابلاغ برنامه‌های اقدام جامع در مقابله با بیماری‌های آبزیان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر کاظم عبدی» بابیان این‌که دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان درزمینهٔ بیماری‌های میگو دو برنامه راهبردی تدوین کرده است توضیح داد: علاوه بر تدوین برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید و برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری AHPMB، برای سال جاری ۲ برنامه اقدام جامع نیز مدون و به استان‌ها ارسال شده است.

وی افزود: در این برنامه‌های اقدام جامع مشخص کرده‌ایم که در صورت شیوع بیماری، هر استان باید چه اقداماتی در خصوص مزارع تکثیر و پرورش خود انجام دهد و به‌صورت شفاف و روشن از قبل مشخص کردیم که اقدام مقابله با هر بیماری چیست.

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان در خصوص برنامه ملی راهبردی میگو بیان کرد: علاوه بر تدوین سیستم مراقبت جامع و سیستم مراقبت فعال برای هر بیماری، بیمه اجباری مزارع پرورش میگو را نیز لحاظ کرده و همین‌طور ممیزی و کوپه بندی مراکز تکثیر میگو را نیز در آن انجام داده‌ایم. به این معنی که ویژگی‌های مراکز تکثیر میگو برای داشتن مجوز فروش محصولاتشان چیست.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه‌های زمان‌بندی مشخص کرده‌ایم که استان‌ها چه زمانی ذخیره‌سازی انجام داده چه زمانی طی یک اقدام مشترک اقدام به برداشت میگو کنند.

عبدی بابیان این‌که درزمینهٔ ماهیان سردابی، برنامه و دستورالعمل سیستم مراقبت برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ با امضای ریاست سازمان تدوین و ابلاغ‌شده است گفت: همه بیماری‌های اخطار کردنی و گزارش کردنی بسیار مهم در این برنامه گنجانده‌شده و سیستم مراقبت فعال را پیاده‌سازی و اجرا می‌کنیم.

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان با تأکید بر این‌که کلیه این دستورالعمل‌ها و مصوبات در کمیته‌های فنی تشکیل‌شده توسط این دفتر چکش‌کاری شده‌اند ادامه داد: این کمیته‌ها متشکل از کلیه صاحب‌نظران بخش خصوصی، نمایندگان تشکل‌های مرتبط، اساتید دانشگاه‌ها و همین‌طور سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی هستند و مصوبات این کمیته برای اقدام توسط سازمان ابلاغ می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیچکس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
1
بیمه اجباری و کوپه بندی بیشتر باعث دور زدن قوانین و تخلف شده تا کمک به قانونمندی سیستم
نظر شما
ادامه