کد خبر: ۷۸۸۴۱

حکیم مهر: یک راس بز کوهی در منطقه حفاظت شده سولگرد پارک ملی گلستان با همکاری شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان سملقان رها سازی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سملقان، یک راس بز کوهی در منطقه حفاظت شده سولگرد پارک ملی گلستان که از دست شکارچیان سودجو توسط محیط بانان منطقه کشف گردیده بود با همکاری شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان پس از معاینه و بررسی علائم حیاتی و اندام های حرکتی در محل پاسگاه میرزابایلو در زیستگاه حفاظت شده خود رهاسازی گردید.

محمدرضا سروناز رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سملقان بیان نمود: واکسیناسیون و پایش و مراقبت دام های اهلی حاشیه حیات وحش به منظور جلوگیری از انتقال بیماری از دام های اهلی به حیوانات حیات وحش به صورت مستمر در طول سال انجام می گردد.

وی افزود: ایجاد امنیت از طریق واکسیناسیون دام در حوزه حیات وحش و همچنین مراقبت در زیستگاه حیات وحش را با افزایش حضور محیط بانان، شرایط مطلوب اقلیمی منطقه، ایجاد تجهیزات و امکانات، مراقبت ویژه از حیات وحش در فصول مختلف با آب و غذا رسانی به موقع را از دلایل اصلی رشد و حفظ جمعیت حیات وحش منطقه برشمرد.

 

نظر شما
ادامه