کد خبر: ۷۸۸۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: «سامانه بینا» با هدف نظام‌مند شدن بازرسی اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و محصولات پروتئینی در ۸۰ نقطه استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یونس احمدی» اظهار کرد: این سامانه در گام اول به صورت آزمایشی در ۵۰ نقطه شهرستان ایلام و ۳۰ نقطه شهرستان دهلران راه‌اندازی شده و تا نیمه نخست سال جاری تمام استان تحت پوشش این سامانه نظارتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سامانه بینا برای تمام اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شیر و مواد پروتئینی مانند سوسیس و کالباس با هدف ارتقای بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی راه‌اندازی می‌شود.

احمدی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های سامانه مذکور این است که ناظران بهداشتی با حضور در محل صنفی امکان بازدید دارند و لینک ثبت‌نامی صاحب صنف فقط در مکان فعالیت برای ناظران به صورت آنلاین قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: مواردی نظیر تذکر و اخطار که از سوی ناظر بهداشتی در این سامانه ثبت می‌شود برای صاحب صنف مورد نظر قابل مشاهده و پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: یک بارکد قابل اسکن در تمام این اماکن نصب و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا مردم به عنوان مصرف کننده با اسکن آن بارکد از وضعیت بهداشتی، اخطار، تذکر و تشویق‌های ثبت شده برای آن واحد صنفی آگاه می‌شوند و همچنین امکان ثبت شکایت و اعتراض از آن واحد صنفی را نیز دارند.

به گزارش ایرنا، سامانه بینا توسط یک شرکت دانش بنیان غیربومی طراحی شده و تاکنون در مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی استان های همدان، اصفهان و یزد راه اندازی و نصب شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
0
0
متاسفم این کار شما اصلا درست نیست زمینه برای کار در حوزه دامپزشکی کم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
0
0
سامانه بینا مخصوص بانک ملی و ثبت شده است حداقل یه تحقیقی بکنید موقع اسم گذاشتن
نظر شما
ادامه