کد خبر: ۷۸۸۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: بررسی علت مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق کوهستانی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «طاها ایزان» روز یکشنبه اظهار کرد: لاشه این قلاده خرس قهوه‌ای توسط گردشگران در میان برف های مناطق کوهستانی این شهرستان پیدا شده بود و گردشگران فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان با توجه به تصاویر منتشر شده در حال بررسی مکان دقیق آن و علت تلف شدن این قلاده خرس قهوه‌ای هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: بررسی اولیه این فیلم نشان می دهد که این قلاده خرس بر اثر عوامل طبیعی و ریزش بهمن زمستانی در این منطقه کوهستانی مدفون شده است.

وی از گردشگران و مسافران مناطق کوهستانی این شهرستان خواست، با توجه به اینکه این منطقه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه‌ای در ایران است، در صورت مشاهده این حیوان از نزدیک شدن به وی و ایجاد ترس و وحشت خودداری کنند.

وی یادآور شد: خرس قهوه‌ای مانند سایر گونه‌های جانواران تا زمانی که مورد آزار و اذیت قرار نگیرد، هیچ خطری برای انسان ندارد و در صورت نزدیکی به انسان سعی می کند با فرار کردن خود را از دید مخفی سازد.

به گزارش ایرنا، خرس قهوەای با نام علمی Ursus arctos بە دلیل آسیب های جدی زیستگاه و کاهش دامنە قلمروی جزو گونەهای در حال انقراض است کە برای حفظ حیات این گونە نیاز بە حمایت های همە جانبە دارد.

این گونە اگر چە در راستە گوشتخواران جای دارد و گوشت برایش ارجعیت غذایی دارد ولی گونەای همە چیزخوار به شمار می رود کە از گیاهان، برگ درختان، لارو حشرات و عسل نیز تغذیە می کند.

ارتفاعات مرزی پیرانشهر و کوهستان قندیل در این شهرستان یکی از زیستگاههای خرس قهوه‌ای و کل و بز در غرب ایران به شمار می رود.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
3
1
اگه تصویر واقعی حیوان باشه
با توجه به حالت متورم و ادماتوز حیوان بنظر نمی‌رسه مدت طولانی از زمان مرگش گذشته باشه
احتمالا زیر پوست حیوان پر از گاز یا مایعات سروفیبرینی هست که اونو به یک خرس بادکنکی با دست و پای سبخ شده تبدیل کرده
بنظرم کشت عضله در محیط بلاداگار به مدت ۴۸ ساعت در شرایط بی هوازی، ردپایی از کلستریدیوم ها رو مشخص می‌کنه
البته حالت روده ها هم کمی به تشخیص کمک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
دکتر جان
هنوز پیداش نکردند
شما تشخیص هم دادید؟
شاید تیر خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
اقای دکتر
لطفا پاراگراف سوم را دوباره بخوان. هنوز مکان این خرس یافت نشده.. فقط بر اساس یک فیلم در فضای مجازی ، دنبالش میگردند.
شما چطور تشخیص دادید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
0
0
البته شاید آثاری از شکستگی در استخوانهای نازک مثل دنده ها دیده بشه که برخلاف تصور ناشی از سقوط بهمن نیس بلکه ناشی از فشار گاز
نظر شما
ادامه