کد خبر: ۷۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از بازدید و نمونه گیری از لاشه یک قلاده سگ مشکوک به هاری در روستای نجم آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی سبزوار، «دکتربرات الله زیدآبادی» گفت: پیرو گزارش مرکز بهداشت و درمان شهرستان، مبنی بر وقوع یک مورد گزیدگی در روستای نجم آباد، اکیپ واحد مبارزه شبکه دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و نمونه برداری از لاشه سگ مشکوک به بیماری هاری انجام گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: ویروس هاری علاوه بر گزش توسط حیوان هار، از طریق تماس بزاق حیوان آلوده با چشم، دهان یا بینی می تواند منتقل شود. لذا جهت پیشگیری از انتقال بیماری، رعایت مسائل بهداشتی توسط کارشناسان در زمان نمونه برداری (لباس یکسره مناسب، ماسک، عینک و دستکش) از حیوان مشکوک  و بعد از نمونه برداری، دفع بهداشتی  لاشه حیوان ضروری می باشد.

 زید آبادی همچنین بیان داشت: ویروس هاری در دمای ۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد در مدت ۱۵ دقیقه و در حرارت ۶۰ درجه در مدت ۳۵ ثانیه و در دمای ۱۰۰ درجهٔ سانتی‌گراد در مدت چند ثانیه از بین می‌رود؛ بنابراین برای ضدعفونی وسایل آلوده کافی است چند دقیقه آن‌ها را جوشاند یا با فنل و الکل شستشو داد.

 وی در خصوص مراقبت بعد از گزش توسط حیوان هار، تصریح کرد: کسی که توسط حیوانی مشکوک به هاری گاز گرفته شود، باید فورا محل گاز گرفتگی را با آب و صابون حداقل به مدت 15دقیقه شستشو دهد و سریعا به یک مرکز درمانی جهت سرم تراپی یا واکسیناسیون مقابله با هاری مراجعه نماید.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Czechia
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
با اون چاقو؟؟؟
نظر شما
ادامه